• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

Tojk: jag letade upp lite bilder här. jag hade bara inte sett såna glas, bra mycket trevligare än vanliga låga . kan tänka mig att smaken blir bättre.

FrökenW: tyckte klänningen var jättefin

• Kickis

FrökenW: Jättefin klänning. Varifrån har du köpt den?

• FrökenW

Jag beställde den från Kina, Littlecoral.com
    Den kostade ca 850 kr + att jag räknat in att jag måste sy om den. Jag tänkte att om den blir fin så har jag kommit billigt undan och annars så får jag gå ut på stan och köpa nått.

Kickis skrev 2009-08-20 21:14:23 följande:
    FrökenW: Jättefin klänning. Varifrån har du köpt den?
    Skit bra det där med Whiskeyn. Det är inte aktuellt som morgongåva men jag har lagt det på minnet för framtida presenter.
  • Bustroll

Ska till sömmerskan i morgon, borde ju vara i extas...men nej, känns inget roligt. Vaknade jättesvullen i morse av ngn anledning och känner mig alldelles höggravid. Känns skittrist att prova klänningen när jag ser ut så här usch... magen som hade hållt sig så fin ett tag...

• ToastmasterMarie

Ileach var en nyhet den finns inte med på hyllan, tack för tipset

Kickis skrev 2009-08-20 15:40:51 följande:
    Håller helt klart med Tojk om Ardbeg och Lagavulin! En annan storfavorit är Caol Ila. Ileach, som jag tipsade om förut, är också en riktig "rökbomb" som fått fina priser.
  • MTTM

Oj vad det hade hänt mkt här när man har varit borta någon vecka... Kul att ni håller tråden igång!

ToastmasterMarie: jag TROR jag vet vilka glas du menar.. Om du kan tänka dig att köpa på nätet så kolla in sidan www.scottishhouse.se/ Om du går in under rubriken Whiskyprovglas, så ser du vilka jag menar. Dessa har jag ev tänkt köpa till min m2b, tydligen är just dessa utvalda till "internationellt standardglas för whisky" av destillerier och whiskykännare. Själv vet jag ingenting om whisky...

Fröken W: härligt att ha fått klänningen, va? Idag är det bara sju veckor kvar till 10/10....

• HelenaOlivia

dom whiskeyglasen har vi och dom är jätte goda att dricka ur :)

MTTM skrev 2009-08-22 19:22:32 följande:
    Oj vad det hade hänt mkt här när man har varit borta någon vecka... Kul att ni håller tråden igång! ToastmasterMarie: jag TROR jag vet vilka glas du menar.. Om du kan tänka dig att köpa på nätet så kolla in sidan www.scottishhouse.se/ Om du går in under rubriken Whiskyprovglas, så ser du vilka jag menar. Dessa har jag ev tänkt köpa till min m2b, tydligen är just dessa utvalda till "internationellt standardglas för whisky" av destillerier och whiskykännare. Själv vet jag ingenting om whisky... Fröken W: härligt att ha fått klänningen, va? Idag är det bara sju veckor kvar till 10/10....
  • HelenaOlivia

jätte fin klänning! Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig att sy in den.

FrökenW skrev 2009-08-20 19:18:24 följande:
    Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med. Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!
  • Tojk

Hoppas det gick bra hos sömmerskan! Är riktigt trist när man känner sig svullen och dann.

Bustroll skrev 2009-08-21 23:05:02 följande:
    Ska till sömmerskan i morgon, borde ju vara i extas...men nej, känns inget roligt. Vaknade jättesvullen i morse av ngn anledning och känner mig alldelles höggravid. Känns skittrist att prova klänningen när jag ser ut så här usch... magen som hade hållt sig så fin ett tag...
  • Bustroll
    Tojk skrev 2009-08-23 11:18:34 följande:
    Hoppas det gick bra hos sömmerskan! Är riktigt trist när man känner sig svullen och dann.
    Det gick bra som tur var, tydligen så var jag smalare än förra gången och då var jag inte svullen så jag vet inte
    Hon frågar varje gång därimot om jag är gravid, så får svara varje gång; inte vad jag vet. Kan ju inte avslöja att vi försöker för då vet hela släkten på en sekund sen. Hon umgås med en släkting till sambon och de kan PRATA skvallertanter
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2