• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • lingon09

Hej hej!
    Vi gifter oss också 3 Oktober- det är full fart i planeringen nu....

Klurar ut vad vi ska ha på borden- efterlyser förslag på blommor på borden och ljuskälla.

• ToastmasterMarie

Med vanliga whiskyglas menade jag typ tumbler glas, med rak kant runt lite lägre glas.

Tulpanformade menar jag som ett litet vinglas som är lite bollformat ner till och smalnar av uppe. Talar kanske om samma sak men benämner det olika.

Det är just det som är det kruxiga jag kommer inte riktigt ihåg var vi sett dem. Ska bege mig ut i Malmö då festivalyran är över och leta lite. Finns säkert även på nätet, har inte börjat leta ännu.

• ToastmasterMarie

Vad vi ska ha på borden har varit lite fram och tillbaka. Just nu lutar det mot

Att klä in oasis bollar med mossa med hjälp av guldfärgad tråd och sticka i några kvistrosor.
    Som ljusstakar kommer vi ha äpple som man borrar ett håll i och sticker ner vita ljus.

lingon09 skrev 2009-08-19 22:25:01 följande:
    Hej hej!Vi gifter oss också 3 Oktober- det är full fart i planeringen nu....Klurar ut vad vi ska ha på borden- efterlyser förslag på blommor på borden och ljuskälla.
  • Kickis

Har tyvärr inte så stor koll på hur man köper del i tunna i Skottland. Borde dock inte vara så svårt att kolla upp. Har hört om flera som gjort det. Återkommer om jag hittar något. Vi köpte en tunna svensk Mackmyra till pappa i 50-årspresent. Mycket uppskattat! Man bestämmer själv tunn-sort, får vara med vid tappningen, spika fast sin egen skylt på tunnan och sedan komma och provsmaka 1 gång/år tills man tycker den är rätt lagrad. Och den är faktiskt jättegod - mycket bättre än de som hittills kommit ut på systemet.

HelenaOlivia skrev 2009-08-18 18:26:36 följande:
    du som gillar whiskey kanske har koll på om man skulle vilja köpa en del i en whiskeytunna på skottland hur man gör det? Tänkte det kunde va en kul bröllopspresent. Du kanske inte alls vet men tänkte fråga kan man alltid:)
  • Kickis

Håller helt klart med Tojk om Ardbeg och Lagavulin! En annan storfavorit är Caol Ila. Ileach, som jag tipsade om förut, är också en riktig "rökbomb" som fått fina priser.

ToastmasterMarie skrev 2009-08-19 18:33:50 följande:
    Oj vad det har hänt mycket i forumet.Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite. Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

ToastmasterMarie: aha nu har jag lite mer koll på whiskeyglas. såna tulpanformade blev jag sugen på . får nog ge mig iväg till Gävle eller Uppsala för min del o spåna...

igår blev det att beställa klänningen o hon kunde lova mig att jag kunde få den om tre veckor. jippi!! var lite orolig då vi var ute ganska sent..

• Tojk

Vi Som Drömmer
    Det finns de som är låga också och princip utan fot men de är som toastmastermarie benämnde dem tulpanformade
    Men sen finns det ju massor av andra typer av glas också som går under benämningen whiskeyglas. Men whiskeyprovarglas gör whiskeyn mer rätt tycker jag blir en helt annan upplevelse då dofter och smakar kommer fram på ett annat sätt.
    Goggla på whiskeyprovarglas så får du fram hur de ser ut

ToastMasterMarie
    Då pratar vi om samma sak

• FrökenW

Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med.
    Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!

• Tojk

Den var ju verkligen jättefin!

FrökenW skrev 2009-08-20 19:18:24 följande:
    Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med. Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!
  • HelenaOlivia

Åh det låter ju jätte trevligt! Kanske till och med roligare med en tunna i Sverige som man har råd att åka till oftare:)
    Tack för hjälpen

Kickis skrev 2009-08-20 15:34:29 följande:
    Har tyvärr inte så stor koll på hur man köper del i tunna i Skottland. Borde dock inte vara så svårt att kolla upp. Har hört om flera som gjort det. Återkommer om jag hittar något. Vi köpte en tunna svensk Mackmyra till pappa i 50-årspresent. Mycket uppskattat! Man bestämmer själv tunn-sort, får vara med vid tappningen, spika fast sin egen skylt på tunnan och sedan komma och provsmaka 1 gång/år tills man tycker den är rätt lagrad. Och den är faktiskt jättegod - mycket bättre än de som hittills kommit ut på systemet.
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2