• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Tojk

Välkommen :)
    Vad spännande att vara precis i början av planeringen. Vi har planerat ganska länge nu, ibörjan var det jättespännande sen var det helt dött ett tag i mitten och nu emot slutet börjar det bli spännande igen!

Tingli skrev 2009-08-09 20:16:48 följande:
    hej hej!hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm
  • FrökenW

Välkommen!

Tingli skrev 2009-08-09 20:16:48 följande:
    hej hej!hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm
    Nu är det "bara" 2 månader kvar tills den 10 okt!
    Just nu funderar jag mest på vilken ring jag vill ha. Det lutar lite åt en sån modell som jag i mitt galleri. 25 aug har vi ett möte inbokat med "vår" guldsmed.
  • fru okt

Nu hittade jag oxå hit igen, hade irrat mig till en annan tråd och dessutom haft semester i 3 veckor så datorn har mer eller mindre varit avstängd. Men bröllopsplaneringen har gått framåt!
    Vi har varit "hemma" på semester där oxå bröllopet skall hållas 17 okt. (befinner oss annars mestadels i Tyskland p.g.a M2b:s jobb). Därför fixade vi de mesta av röllopsplaneringen då vi var hemma för nästa gång vi kommer hem är veckan innan bröllopet!

Har fixat catering och gått igenom menyn! Blir buffé, känns bra!

Fixat frack åt brudgummen och jag har köpt klänning!

Har hittat en ring som jag ev vill ha, allt ordnat om jag bestämmer mig för denna, så nu kan jag i lugn och ro se om jag hittar ngn annan bättre och billigare här i tyskland

Hindersprövningen är gjord!

Frisören bokad + smink.

Börjar kännas nära, tyvärr meddelade en av våra toastmasters att han ångrat sig idag. Verkligen synd, men förstår honom.

Går det bra för alla andra? Vad har ni funderat på för frisyrer och hårsmycken? tiara, slöja?!?!

• HelenaOlivia

Skickade in hindersprövningen idag och namnbytelappen, känns bra.
    Och min guldsmed ska börja göra min ring, skönt

Nu börjar vi verkligen närma oss och det händer lite i planeringen igen, kul

• FrökenW

fru okt - jag har nog tänkt att ha utsläppt hår fast tillfixat fint på nått sätt.

Man blir grymt nyfiken på hur alla kommer se ut på den stora dagen!

Vi har fått papprena från skatteverket men jag glömmer hela tiden att skicka dem vidare till stadshuset. Kuvertet ligger i min väska.

Ska ni andra gifta er borgligt eller religiöst?

• FrökenW

Vems efternamn ska ni ta eller behåller ni båda era gamla?

Vi tar mitt efternamn. Jag vill jätte gärna heta mitt efternamn. Jag heter Anna så jag är verkligen mycket mitt efternamn. N har ett ganska ovanligt efternamn men har ingen speciell känsla för varken det eller sin släkt.
    Båda våra barn har redan mitt efternamn.

• Tojk

Jättefin ring!

Vi tar ett nytt efternamn då vi både har -son namn och det finns en uppsjö mer spännande och roligare efternamn i släkterna

Vi gifter oss kyrkligt

FrökenW skrev 2009-08-12 18:45:46 följande:
    fru okt - jag har nog tänkt att ha utsläppt hår fast tillfixat fint på nått sätt. Man blir grymt nyfiken på hur alla kommer se ut på den stora dagen! Vi har fått papprena från skatteverket men jag glömmer hela tiden att skicka dem vidare till stadshuset. Kuvertet ligger i min väska. Ska ni andra gifta er borgligt eller religiöst?
    Hindersprövningen fick vi förra veckan om jag minns rätt, och just nu kan jag för mitt liv inte minnas vart jag lagt den!

Håller på med festhäftet, någon som har några tips eller lite inspiration?

Vi hade tänkt åka ner till tyskland och handla lite alkohol, inte för att det kommer bli särskilt billigare men det blir en liten weekend bara vi två.

Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
  • HelenaOlivia

Man kan välja att ha väldigt korta förlängningar men vet inte vilket som är bäst av gel och acryl.
    Ja det är fint med naglar men tror jag hoppar det då vi åker på bröllopsresa direkt efter.
    .Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
    [/citat]

• Tojk

Okej tack :)!

Ska klura lite mer på det, det är ju som sagt fint men väldigt opraktiskt för mig.

HelenaOlivia skrev 2009-08-12 20:15:36 följande:
    Man kan välja att ha väldigt korta förlängningar men vet inte vilket som är bäst av gel och acryl.Ja det är fint med naglar men tror jag hoppar det då vi åker på bröllopsresa direkt efter..Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?[/citat]
  • HelenaOlivia

Man kan oxå bara förstärka sina egna naglar om man skulle vilja det.
    Händerna är ju i fokus den dagen men man ska ju trivas oxå.
    Tänkte att bara måla dem med genomskinligt nagellack för att få exrta glans. Hoppas dock att mina naglar ska må bättre då för nu är dom jätte skruttiga.

Tojk skrev 2009-08-13 07:21:25 följande:
    Okej tack :)!Ska klura lite mer på det, det är ju som sagt fint men väldigt opraktiskt för mig.
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2