• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Cisslan

Jag har tänkt men en lite spretig bukett där det hänger lite neråt. Färgerna ska vara lila, silver och vit. Mer än så vet jag inte!
    Vi ska inte ha presenter till gästerna!

• MTTM

Vi har bestämt oss för att ha en rund bukett med vita rosor och lite grönt och ev någon dekoration, typ pärlor eller cisal (stavas det så?!). Men vi har inte pratat med någon florist än, tänkte göra det i veckan. Har ni andra pratat med floristen redan?

Fru okt: kolla på nätbutiken Pernillas brudbutik (kommer inte ihåg adressen i huvudet, men googla på Pernillas brudbutik) - där har de jättemånga snygga skor. Stora fördelen är också att du kan välja hur hög klack du vill ha etc. Det är iofs 3-4 veckors leveranstid så det kanske är för lång tid...? Men jag tror att de har några skor i lager också, så du kanske iaf ska testa att kolla in?

• ToastmasterMarie

Jag kommer ha en rundbuket med röda rosor och kärleksört. två svävande vita orkiderer och en kvist omhassel kommer ligga ovan på buketten. Det kommer hänga ner en gren ormhassel men några orkiderer på en klätterväxt som är typ som murgröna men med höstfärgade löv. Har ingen bild med bilden som jag fick iden ifrån finns i galleriet.

På borden har jag velat mer fram och tillbaka men nu blir det nog små oasisbollar täckta med mossa som vi sticker in tre röda roser i. Strö ut kastanjer och så kommer vi ev. klistra höstlöv på festprogrammet som inbjudan. Ska provduka så fort det blir kastanjer och höstlöv ute igen så att det inte blir för mycket. Vi kommer ha vita dukar och vita servetter. Funderar även på att använda äpplen som ljusstakar.

Var och talade med guldsmeden idag och ringen blev precis så bra som jag hade hoppats på tillsammans med förlovningsringen så nu återstår bara gravyren, det tar ca. 1 vecka.

Vi har också bokat tid med prästen, hon ringde förra söndagen och vill boka tid och höra om vi skickat in hindersprövning.

I veckan som ligger framför oss måste jag ordna med hotel för bröllopsnatten, träffa kocken som ska laga maten och skriva inköpslista alkoholhaltiga drycker för nästa lördag bär det av till tyskland.

Så nu är man verkligen på gång igen

• fru okt

Toastmaster Marie: er nattmat låter supergod. Vi är oxå inne på bröd och olika pålägg... Sen har jag börjat fundera på att göra våffelsmet och en stor skål med vispgrädde och sylt. Sen skulle gästerna få göra egna våfflor... (alltså utöver brödet). Men min M2b tror inte ngn kommer göra våfflor, vad tror ni, skulle ni göra våfflor?

Trojk: Jag träffade floristen rean i juli då vi var hemma i Finland (då vi komemr att ha bröllopet där). Kommer att ha en ljusrosa ros bukett med två liljor instuckna. Den kommer vara rund med några rosor som faller ner... Borddekorationerna är ännu oklara men blir ngt enkelt, typ kort ros i champangeglas. Vill inte alls ha höstfärger därav färgvalet. Vi kommer däremot att ha mycket ljus, i olika färger och former.

MTTM: Tack för tipset. Hittade dock skor idag! Nedsatta till 9,90?, riktigt fina och bekväma. Ev lite på större sidan (men har bred fot och hittar oftast för trånga skor), fanns bara 1 par kvar. Men jag gick med dem i affären och det gick bra. Funderar på att sätta in gelkuddar under trampdynorna, gör det skorna mindre?

• Gullspira

Hej å hallå, måste bara dela med mig av allt som är på gång. Vi gifter oss den 10/10 och idag kan jag inte vänta längre. I veckan var jag däremot stressad och ville helst slippa allt. Det pendlar verkligen fram och tillbaka, vågar inte tänka på hur man ska må veckan innan. Igår var jag hos fotografen och såg bilderna till morgongåvan, måste berätta för nån innan jag försäger mig här hemma. Jag har tagit lättklädda bilder tillsammans med hans älskade gitarrer, kan man inte tävla mot får man tävla med. De blev så bra. Var även hemma hos mamma och sydde dukar för ca 30meter bord. Skönt att det är klart. Våra färger går från brunt, bons till guld. Försöker hitta en hårblomma i brunt. Ska träffa både florist och frisör i veckan. Många saker är klara men det gäller att dra in alla trådar man har kastat ut och knyta ihop påsen. Oj oj. :)
    Tack å hej

• Vi Som Drömmer Om Bröllop

oj va kul att det är sån aktivitet här nu

angående blommor så känner vi en utbildad florist som ska fixa en rund bukett med vackra rosor, lite murgröna, hjärtan på tråd, något vitt i mm. hon får ganska fria händer och hon skulle köpa hos grossist i Stockholm så med corsage så skulle allt typ gå på 400kr eller nå't .

till dukningen har vi köpt svart tyg och så ska vi ha gröna, lite glittrande löpare. vårt tema blir svart, grönt, rosa, silver. det där med rosa är inte riktigt hundra än, men det var något sådant vi tänkt oss. sen har vi gröna organzapåsar som vi ska använda både som gåva och bordsplacering. tänkte vi skulle fylla dessa med goda karameller.

jo måste bara berätta att klänningen kom. den var jättefin, men sitter inte så bra pga att mitt gravidillamående gjort så att jag minskat drastiskt i vikt. försöker äta lite mer nu så jag kan öka lite i vikt. hoppas att det blir bättre på en månad .

• ToastmasterMarie

Det är en del oktoberbrudar här som är gravida. Själv planerar vi inget just nu först efter nästa sommar hade vi tänkt börja försöka. Men börjar bli lite nervös nu, 10 dagar sedan jag borde fått mens, känner inget konstigt vet inte om jag vågar testa mig ännu.

• FrökenW

HelenaOlivia - Vi ska inte ha några presenter till gästerna.

Toastmastermarie - Kul att ringarna blir bra.

Gullspiran - Jag ska också ta bilder hos en fotograf och göra ett album i morgongåva. Jag ska göra det nästa onsdag och jag är lite nervös....det är liksom inte helt min grej men jag vet att N skulle bli överlycklig av en sån grej.

vi som drömmer om bröllop - Kul att klänningen kommit, är det en sån som finns i ditt galleri? Jätte fin!
    Såg att ni har en son född nov 07, vår son fyllde två här nu 11 aug.

ToastMasterMarie: men herrejisses människa, hur klarar du av att vänta om du inte vet . brukar den vara sen då?? jag testade jättesent, men kände dock på mig såpass att jag visste .

FrökenW: kul att du också har en 2-åring . ja det är klänningen, men vad som inte syntes på bilden var att en massa strass var kring brodyren och var jättefint!!

dock var den lite skrynklig eftersom den blev skickad från Kina, vågar man stryka den på svag värme eller vad ska man gör måntro??

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2