• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Blivandefrueriksson

mammmab grattis till utb

• mammab
    Blivandefrueriksson skrev 2009-10-02 21:16:31 följande:
    mammmab grattis till utb
    Tack så mycket! =)
  • Zia 20090618

Jag var in till stan idag för att prova klänningar. Tyvärr hade hon bara 1 klänning som var så som jag ville ha den och i min storlek. Men den enda då jag provade var jättefin.. Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur otroligt fin jag kände mig. Trodde att det skulle bli som när man annars provar kläder, att man känner att inget sitter riktigt bra utan det putar ut både här och där;) Men nej, som jag skrev till min fästman sen: jag var inte missnöjd med en enda del av min kropp i klänningen. Då kan man slippa den stressen;)

Hur som haver, jag tyckte att jag passade riktigt bra i en sån modell som jag tänkt mig. Men jag kommer inte köpa den klänningen, den var riktigt fin och 50 % rea till trots så kostar ju den från ebay bara dryga 1 000 lappen. Utbudet här var ju uppenbarligen inte det bästa.. Men jag tyckte jättebra om hon som ägde (?) stället, hon var jättetrevlig och hjälpsam.

Nej, det var riktigt roligt att få se sig själv i en riktig brudklänning!;) And I cant wait for the real one, The Dress;)

• Nyårsdagen2011

jaha. jag var först ut med trosor - är jag kanske först ut med ring också!?
    japp.
    beställde igår.
    helt fantastisk. engelbrekt. diamanter på översidan, 15st små 0.01or.
    har en bröllopsbudget på 20 000 och jag kan säga att exakt halva har gått till ringen nu. :O
    hade inte tänkte så, MEN ringen har jag hela livet och denna var helt enkelt utsökt sagolikt perfekt för mitt finger och passade förlovningsringen.

så nu har jag ett bröllop att planera för 10 000. :) tips? he he. förutom "Dryck medtages. Och kanske även egen stol." :)

---------- del 2:

var till storforsen idag och såg då ett par vigas i kapellet, fantastisk utsikt! såg även dukningen inne i restaurangen och blev sugen på dekorationer! massa fint! sånt man kan beställa billigt på ebay - ballonger, glitter, servetter med namn osv, bröllopskitsch jag trott att jag skulla hålla mig för god för. såg ju läckert ut :) kanske kan låna av julpyntet?

är nu mer inne på att faktiskt duka och fixa, handla och förbereda maten själva och bara ha personal till att göra det sista på maten, av/pådukning av buffén, tårtan, myrtenkronan/håret och städning. det är samma tjej som gör allt det där. mer än så är ju omöjigt på vår budget. och Dryck medtages blir det - även om jag skämtade om stolarna. de ingår i församlingsgården. :)

• Niini
    Nyårsdagen2011 skrev 2009-10-03 17:39:25 följande:
    jaha. jag var först ut med trosor - är jag kanske först ut med ring också!? japp.beställde igår.helt fantastisk. engelbrekt. diamanter på översidan, 15st små 0.01or.har en bröllopsbudget på 20 000 och jag kan säga att exakt halva har gått till ringen nu. :Ohade inte tänkte så, MEN ringen har jag hela livet och denna var helt enkelt utsökt sagolikt perfekt för mitt finger och passade förlovningsringen.så nu har jag ett bröllop att planera för 10 000. :) tips? he he. förutom "Dryck medtages. Och kanske även egen stol." :)---------- del 2:var till storforsen idag och såg då ett par vigas i kapellet, fantastisk utsikt! såg även dukningen inne i restaurangen och blev sugen på dekorationer! massa fint! sånt man kan beställa billigt på ebay - ballonger, glitter, servetter med namn osv, bröllopskitsch jag trott att jag skulla hålla mig för god för. såg ju läckert ut :) kanske kan låna av julpyntet?är nu mer inne på att faktiskt duka och fixa, handla och förbereda maten själva och bara ha personal till att göra det sista på maten, av/pådukning av buffén, tårtan, myrtenkronan/håret och städning. det är samma tjej som gör allt det där. mer än så är ju omöjigt på vår budget. och Dryck medtages blir det - även om jag skämtade om stolarna. de ingår i församlingsgården. :)
    Grattis till ringen eller vad man ska säga :P Vi var också fem före att köpa ring för nån vecka sen, men insåg när vi provade den att den inte riktigt var som vi vill ha så nu blir det att designa den som egen med några små förändringar :)
  • Zia 20090618

Vi har för visserligen ringen klar med precis hur den ska se ut (bestämt redan i samband med när förlovnignsringen valdes) men vi väntar nog med att köpa den. Jag skulle inte klara av mentalt att bara ha den liggandes utan att få ta på den. Jag är alltför otålig;) Men annars är det ju ett jättebra sätt att sprida kostnaderna:)

• Nyårsdagen2011

ja precis, jag tänkte också att det är ett bra sätt att sprida kostnaderna - och sprida glädjen över hela året... för det är ju så roligt varje gång en ny bit faller på plats.

Zia 20090618 skrev 2009-10-03 18:53:06 följande:

Vi har för visserligen ringen klar med precis hur den ska se ut (bestämt redan i samband med när förlovnignsringen valdes) men vi väntar nog med att köpa den. Jag skulle inte klara av mentalt att bara ha den liggandes utan att få ta på den. Jag är alltför otålig;) Men annars är det ju ett jättebra sätt att sprida kostnaderna:)
  • Zia 20090618

Jaa det kan jag tänka mig, även om jag själv är för otålig;)

• Niini

Det slog mig plötsligt när jag satt o tänkte på helt andra saker än bröllop.. Jag ska inte ha nån brudtärna! Det är bara sambon och jag som ska stå framme vid altaret, inte vill jag ha något annat folk där ju!

• brud2011
    Niini skrev 2009-10-04 10:44:19 följande:
    Det slog mig plötsligt när jag satt o tänkte på helt andra saker än bröllop.. Jag ska inte ha nån brudtärna! Det är bara sambon och jag som ska stå framme vid altaret, inte vill jag ha något annat folk där ju!
    Det gör man ju precis som man känner, jag vill gärna ha en tärna, men har ingen jag känner som jag verkligen vill ge den äran.
    Vill inte ha en tärna bara för att... Så som det ser ut i dagsläget kommer vi vara utan brudfölje
Svar på tråden 2011-brudar nr.3