• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Blivandefrueriksson

niini och brud jag tänker samma som båda, jag vet ingen jag vill ge den äran. Visst jag har tjej kompisar men ingen som känns så nära att jag vill ge den äran utan vi pratade lite löst om att ha 2 brudnäbbar i 3 års åldern.

• Therese142

Hej alla glada blivande brudar!
    Ny i tråden och i planerings fasen.. Jag har en liten fråga som orsakat stora diskussioner på hemma fronten. Eftersom det är ett tag innan vi ska gifta oss, dvs augusti 2011 så tycker min kära fastman att det är alldeles för tidigt att kolla och planera saker medan jag vill ha allt klart helst igår.. så till min fråga, när bör man kolla på fest lokal ? Antar att det är för tidigt att förboka men ändå..

• Zia 20090618

Det beror mycket på var man bor och vilken lokal man vill ha. Är den populär kan den vara bokad redan nu för 2 år framåt. En del här inne har väl redan bokat lokal har jag förstått, medan andra måste vänta till ett år innan man får boka..

• lillalyckan

På tal om brudtärnor... Jag har två stycken som känns ganska självklara men jag tror ändå att vi vill stå där framme själva, sen ska mannen bara ha en marsalk också så då blir det inte fint med två tärnor (jag gillar symmetri )

Men jag har tänkt så att tärnorna visserligen har samma klänningar, står och är lite värdinnor vid kyrkan dvs. lämnar vigselprogram, hälsar folk välkomna osv. Men att de sen sitter i kyrkan på en bänk längst fram. Och självklart är tärniga (?) i övrigt, hjälper mig med klänningsköp osv. Enda skillnaden blir att de inte står framme i kyrkan. Och att vi inte går in med dem. Nån som förstår vad jag menar?

• Blivandefrueriksson

lillalyckan jag förstår vad du tänker och tycker inte alls det är fel.

Jag har lite ågren över vördninna/värd för våra vänner är inte inbjudna alls till maten utan senare till tårtan och vickningen. Men det kommer ju endå vara ett par från vännerna vi väljer. Då kommer det ju bli snack säkert att defår va med men inte de andra.. åååh förstår ni eller tänker jag fel?

• lillalyckan

Nej så måste man ju kunna göra. Vi har tänkt såhär:

Vi bor i Stockholm men gifter oss i Halmstad.
    Till vigsel och fest bjuder vi bara några få vänner + släkt och familj. Sen när vi kommer hem till Stockholm så har vi en stor fest då "alla" blir bjudna. Då blir det mer en "vanlig" fest, ingen trerätterssittning. På så sätt kan vi ha vår mysiga intima bröllopsfest på det stället vi vill vara (såå vackert men såå dyrt) och sen ändå ha en stor fest tillsammans med alla som vill fira oss. Det är ju lite samma sak men ändå inte

• Energy

Vi ska byta datum har vi kommit på. Jag är verkligen ingen sommarbrud och all inspiration försvann. Jag älskar ju vintern och tycker att det är det vackraste som finns.

Nu har jag jätte stora problem att spika ett datum. (Någon gång mellan november-december 2011) Men det lutar åt 31:a december 2011.

• lillalyckan

Vad mysigt med nyårsbröllop! Låter som en jättebra idé

Energy skrev 2009-10-07 12:37:46 följande:
    Vi ska byta datum har vi kommit på. Jag är verkligen ingen sommarbrud och all inspiration försvann. Jag älskar ju vintern och tycker att det är det vackraste som finns. Nu har jag jätte stora problem att spika ett datum. (Någon gång mellan november-december 2011) Men det lutar åt 31:a december 2011.
  • Energy
    lillalyckan skrev 2009-10-07 13:47:20 följande:
    Vad mysigt med nyårsbröllop! Låter som en jättebra idé
    Det har alltid varit min dröm med ett nyårsbröllop. Men när vi skulle bestämma datum förra gången vägrade han totalt. Och ansåg att nyår är absolut ingen dag för bröllop. Så han valde datum sist och det bevisade att jag har bättre koll. Höhö, nä skämt å sido. Men nyår är min dröm..

Jag klarar inte sommaren, värmen och solen. Jag blir rödbränd över hela kroppen och värmen gör mig ilsken. *s*

Oh det känns så spännande igen!

Hur går det för er? Såg att ni ändrat er om Sthlm och tänkte gifta er söderut istället.
  • lillalyckan

Yes det blir Halmstad. Det finns en kyrka där som betyder så mycket för mig så nu när vi var nere på semestern så insåg jag att det är där jag ska gifta mig. Och eftersom det funkar för mannen så fick jag bestämma! Och vi har hittat den perfekta lokalen för festen. Tyvärr är den lite dyrare än vi hade tänkt men när vi gjorde en prel. gästlista så insåg vi att det inte var så många som vi trodde som vi ville ha med så då har vi råd! Känns jättebra. Inget bokat än men det tar vi tag i när vi är nere nästa gång. Sen har vi tänkt att vi har en fest till i Stockholm när vi kommer hem för alla som ine fick vara med första gången

Jag ville också ha nyårsbröllop men även min karl sa tvärnej så nu blir det november istället. Har också svårt för sommaren, blir bara svettig, kräftröd och irriterad

Men hade ni bokat kyrka och sånt?

Svar på tråden 2011-brudar nr.3