• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • kullaberg

Vad tror ni tjejer är bäst om man vill gå ner i vikt.

Att springa ca 20 min 3 ggr i veckan varvat med promenader (30-60 min) de dagar man inte springer.

Eller att promenera längre (ca 1 timme) de flesta dagar och kanske springa 20 min en eller två ggr i veckan.
    Jag har fått för mig att man bränner mer fett när man promenerar en längre sträcka, men att man formar kroppen snyggare om man springer. Försöker nu lägga upp den optimala träningen för mig.
    Tacksam för tips och erfarenheter

• Daaling

Jag skulle satsa på springa 3 ggr i veckan och promenera resten av dagarna.

• kullaberg

Ajdå.. Denna vecka blir det nog bara löpning 2 ggr... Men jag ska försöka få in lite fler promenader iaf.
    Förhoppningsvis kan jag få till lite mer jogging nästa vecka istället!

• Jvö

jag ska gifta mig 31 juli och jag ska också ner i vikt drömmen är 20 kg hoppas verkligen på det.

• Daaling
    Jvö skrev 2009-08-17 17:07:44 följande:
    jag ska gifta mig 31 juli och jag ska också ner i vikt drömmen är 20 kg hoppas verkligen på det.
    Klart du kommer klara det! Börja nu! Vi peppar
  • Daaling
    kullaberg skrev 2009-08-17 17:05:45 följande:
    Ajdå.. Denna vecka blir det nog bara löpning 2 ggr... Men jag ska försöka få in lite fler promenader iaf. Förhoppningsvis kan jag få till lite mer jogging nästa vecka istället!
    Det viktigaste är att du rör på dig. Jag tror att det handlar om rutin. Då har man utrymme att gå utanför ramarna ibland med lite undantag
  • sunzhine

Hej tjejer!
    Idag tog jag en extra lång cykeltur till jobbet, tog ca 25 min istället för 10 va ett par mördarbackar så det kändes bra o sen har jag ätit riktigt bra. Ställde mig på vågen i morse o den visade bara -0,5 kg, hade ju hoppats på lite mer men får va glad för det lilla!

imorgon blir det ett aerobicpass innan jobbet ( jobbar kväll) o förhoppningsvis en långpromenad på jobbet...

Hur går det för er andra tjejer??

• Jvö

Jo jag hoppas också verkligen det. men jag är lite slö med promenadena. Men jag äter gi och planen är att promenara varje dag. än så länge har jag haft för mkt att göra. Undanflykter kanske för tycker inte det har hänt så mkt annat heller. Men men hoppas på det bästa. Äter ni andra någon speciel kost?

• kullaberg

sunzhine >> Grattis! Ja man ska vara glad för det lilla! Jag ska inte väga mig förrän på fredag, så jag vet först då hur det har gått...

Jvö>> Jo det där med undanflykter är man bra på... Ska också försöka promenera varje dag de dagar jag inte springer.

Jag äter enligt GI, dvs långsamma kolhydrater och mycket proteiner och grönsaker.

Daaling>> Tack för tips och uppmuntran!

Igår blev det 45 min promenad på morgonen och 40 på kvällen (hade inte träningskläder med mig och jag väntade på m2b som skulle träna, så då passade jag på att promenera istället för att bara sitta och vänta...)

Idag blir det förhoppningsvis en långpromenad i skogen och imorgon är det planerat för jogging.

Så det är bäst för vågen att den visar minus på fredag!!

• AnnelieM

Vägde mig lördags då visade vågen 68.6 kg Så jag är glad men i morse när jag tjuvvägde mig så visade den mer :( Men de bara bita i hop och kämpa.Mer kondis kanske jag måste lägga in i mitt träningschemq

Svar på tråden Banta med mig!