• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Jvö

Jag har inte varit på en enda promenad på 5 dagar så börjar känna lite stress men nu ska jag snart till jobbet och slutar efter nio. Men jag cyklar till och från jobbet men det tar bara 10-12 minuter. men i morgon slutar jag tidigt då ska jag städa sen en lång promenad.

Jag försöker undvika kolhydrater helt och hållet. Åt det innan jul och gick 8 kilo eller nå sånt. Sen blev det jul och mkt godis. Ska nu börja om :D.

• LyckligTjej

Jag hoppar med i den här tråden
    Har också några extrakilon som ska bort inför bröllopet, dvs 13kg.
    Tänkte försöka gå ner så mkt som möjligt tills i januari då klänningen
    ska beställas. Gifter mig i Juli, nästa år.
    Jag började mitt nya liv igår, och jag startade denna process med Naturdiet.
    Har bytt ut alla mål utom middagen, den äter jag, och då samma mat som övriga i familjen.
    Sen ska jag försöka komma ut och röra på mig 5dgr i veckan.
    har inte så jättebra kondis nu i början så jag nöjer mig med raska promenader
    och sen kan man börja jobba när kondisen kommit på igång
    Va tror ni?? Kommer man att lyckas?

• LyckligTjej

Det ska stå jogga..inte jobba

• Jvö

Min kondis är inte heller den bästa så jag ska börja med raska promenader jag med nu när jag får fingrarna ur att göra nå. nu ska jag börja trampa till jobbet och du lyckligtjej ger du dig bara faan på det så lyckas då :D

• LyckligTjej

Jvö skrev 2009-08-18 13:51:48 följande:
    Min kondis är inte heller den bästa så jag ska börja med raska promenader jag med nu när jag får fingrarna ur att göra nå. nu ska jag börja trampa till jobbet och du lyckligtjej ger du dig bara faan på det så lyckas då :D

Ja jag känner mig väldigt motiverad så det är bara att köra..Stenhårt

• Jvö

jo jag har ´länge velat gå ner i vikt men har inte riktigt haft samma motivation som nu

• LyckligTjej

Det känns mkt lättare nu när man har ett bröllop som väntar

• AnnelieM

Nu snart gymmet och löpnings står på schemat 45 min =)

• Lajsan

Vad duktiga ni är allihopa, än har inte vilja "hoppat" på mej

• Lajsan

December 2009 skrev 2009-08-14 09:32:56 följande:

kullaberg: Jag kör dem nu för just få en rejäl kickstart, och sen trappa över till sund mat!
    Hon jag köper ifrån har webshop Man kan fylla i hälsopapper och skicka/maila och sen är det bara beställa. Hon är en vettig tanta www.ogrim.se/ helt ok priser med! Finns värre
    Blev lite sugen på detta, kanske är en ren kur det enda för att jag ska komma i gång... berätta mer, vilka sorter tycker du är godast, hur många tar du per dag mm?
Svar på tråden Banta med mig!