• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Daaling
    Jvö skrev 2009-08-19 21:10:06 följande:
    Idag var jag sugen på sitta och mysa med sambon med nå gott i näven. Men det fick bli morötter med gurka och dipp men blir nog bra det med. Ingen promenad i dag heller blir så arg på mig själv att jag inte får fingrarna ur röven att ta en promenad. I morgon blir det inte heller nån men på på fredag då jäklar. Jag längtar till på måndag för då har jag väg dag hoppas det visar minus :P ett tag kvr men ändå :P Hur går det för alla här då?
    Vi kanske borde försöka fixa ett "kollektivt" program för de som vill. Som att vi t.ex. börjar med att vi alla ska ta minst en 45 minuters promenad i veckan och rapportera när man uppfyllt veckans krav. Kanske hjälper till att motivera och "tvinga" ut oss
  • Emmox

Daaling: "Vi kanske borde försöka fixa ett "kollektivt" program för de som vill. Som att vi t.ex. börjar med att vi alla ska ta minst en 45 minuters promenad i veckan och rapportera när man uppfyllt veckans krav. Kanske hjälper till att motivera och "tvinga" ut oss"

Jag gillar ditt förslag STARKT!

Jag vet, det där med att träna dämpar verkligen sötsuget. En stor anledning att jag kommer äta fett och inga kolhydrater (typ) är för att jag känner att pasta, potatis och sånt som innehåller kolhydrater sätter igång suget efter mer socker, och helst det raffinerade =/ så det får bli fett så man blir mätt och nöjd nån gång. Känns kul också att ha nått att se fram emot när ck är slut. Tack gode gud för logik =)

• Daaling
    Emmox skrev 2009-08-19 21:20:01 följande:
    Daaling: "Vi kanske borde försöka fixa ett "kollektivt" program för de som vill. Som att vi t.ex. börjar med att vi alla ska ta minst en 45 minuters promenad i veckan och rapportera när man uppfyllt veckans krav. Kanske hjälper till att motivera och "tvinga" ut oss" Jag gillar ditt förslag STARKT! Jag vet, det där med att träna dämpar verkligen sötsuget. En stor anledning att jag kommer äta fett och inga kolhydrater (typ) är för att jag känner att pasta, potatis och sånt som innehåller kolhydrater sätter igång suget efter mer socker, och helst det raffinerade =/ så det får bli fett så man blir mätt och nöjd nån gång. Känns kul också att ha nått att se fram emot när ck är slut. Tack gode gud för logik =)
    Ja, det kan nog vara något det där med kollektivt program. Sånt tror jag i alla fall skulle kunna funka för mig för om jag inte hunnit ut under veckan kommer jag sitta där på söndagen och känna att nu måste jag verkligen ut för jag ska ju rapportera till tjejerna imorgon. Jag tror att vi bör börja med ganska enkla och låga krav som en promenad i veckan och sen trappa upp när the big day närmar sig. Vad tycks?
  • Emmox

Jag är på iaf! Jag har iofs inte en big day att se fram emot, kanske vår 4årsdag? haha =) Man vill ju vara snygg för sin partner (även om de säger att man ändå är det oavsett =))

Hur ska vi utforma programmet?

• Daaling

Hmm, jag tänker...ska vi börja med en 45 minuters promenad i veckan under augusti månad och sen trappa upp till kanske 2 st 45 minuters promenader i veckan under september? Rapportering på måndagar? Har du nåt förslag på något gällande mat?

Alla de som vill hoppa på är välkomna!!!

• Emmox

Det låter toppen. Men om man promenerar fler gånger i veckan, borde man skriva det? Eller räcker det med att man typ "jag har gått min gång denna veckan?" =) jag tycker programmet låter bra.
    Sen kan man lägga till styrka eller joggning? Jag hatar exempelvis att jogga, men gillar att gå på gympa och styrketräna. Hm.. får grunna mer på det.

Hur menar du med maten? Schema för mat eller rapportering om hur det har gått? =)

• Daaling

Låter kanon! Att rapportera övrigt som man gjort kan ju vara frivilligt, det viktigaste är att man uppfyllt det vi kommit överens om och resten är ett bonus Lägger gärna till jogging eller styrka sen! Perfekt!!! Vi får grunna mer på hur vi ska lägga upp det.

Gällande maten kan vi väl börja med att man rapporterar hur det gått och sen se om vi vill göra något program kring det. Jag tror det smartaste är att inte stressa något och att inte ha för mycket saker till en början för då känner man sig bara misslyckad. Trappa upp långsamt. Ok, då kör vi! Jag rapporterar på måndag Ses säkert här ute innan dess och kan peppa varandra Lycka till!!!

• Emmox

Åå... skitbra! detta ska bli kul =) japp, mer grunning på den saken. Ja, du har rätt. Det kan bli för stressigt. Måndag - rapport! Yes, det gör vi, och tack detsamma!

• sunzhine

Jag hänger på denna kollektiva träning ni snackar om! Låter som en toppen idé. Imorgon ska jag tillbaks till gymet efter 8 veckors ledighet, känns som ddet kommer bli ett jobbigt pass, men ska ta i allt jag kan. Har ju tränat en hel del kondition här hemma senaste 2 veckorna så borde ju inte vara helt ur form...

• AnnelieM

Jag är 163 cm och väger nu 69 kg. Jag vet att de är mycket men jag är inte så lång så de skulle passa mig bra.
    Oftast när jag börjar gå ner i vikt så blir jag helt manisk. Så nu har jag bestämt att jag ska ha en dag i veckan (lördag) som jag unnar mig att godis eller de jag känner för. Enbart för att bekämpa ångesten att det är inte hela världen att äta godis eller pizza osv bara man sköter sig i det stora hela och rör på sig.

fansanb skrev 2009-08-19 09:17:43 följande:
    Hoppar in i tråden lite sent, och fastnade vid AnnelieMs inlägg. Undrar hur lång du är, det känns mycket att gå ner nästan 15 kg? Det är klart att du vet bäst själv och du är jätteduktig som tar tag i din hälsa, började bara fundera över vad ni alla här anser vara normalvikt? Går ni efter BMI?Jag är 172 och väger 66, vill gärna gå ner ett par kg men är lite rädd att ha för höga krav på mig själv, gå ner mycket och fort och sedan gå upp dubbelt så mycket. Vad är rimligt?
Svar på tråden Banta med mig!