Daaling skrev 2009-08-24 21:33:26 följande:
[citat]
Jag är inte överviktig (ca 60kg, 165 cm), men var på läkarkontroll i juni där mitt midjemått hamnade inom gruppen "något ökad risk för hjärt och kärlsjukdomar" och fick världens chock! Mitt midjemått har tydligen ökat 10 cm under det senaste året. Har alltid varit timglasformad i figuren, men plötsligt fanns ingen midja längre! Jag vet att jag gått upp i vikt (7-8 kg) det senaste halvåret, men just eftersom jag inte väger så jättemycket trodde jag att det inte var så farligt. Det var inte kul när läkaren sa att de kg jag lagt på mig var 7-8 kg rent fett!!!! Hon mätte mitt skelett och sa att jag har ett ovanligt tunnt och lätt skelett. Det jag vägde (53kg) innan jag gick upp i vikt var enligt min läkare min ideal vikt. Jag vill verkligen tillbaka på den vikten jag hade innan...hatar att inte komma in i mina kläder. Får inte upp 11 av mina byxor över höfterna...
[/citat
Kan tänka att man blir skärrad när läkaren säger till. Jag var och skulle skaffa nya p-piller för ett år sen och då sa dom att jag måste gå ner för att få ut fler men jag har snarare gått upp och måste boka en ny tid inom en månad för det har redan gått ett år...