• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Daaling

Mamsellen på smällen! Wow, vad du har varit duktig omed maten och aktiv förra veckan! Bra jobbat! Fortsätt så så ska du se att du snart är ute och provar brudklänningar

• Daaling

Måndagsrapport från veckan och vår kollektiva träning!

En 45 minuters promenad: Avklarad

Övrig motion: Börjat bli något mer rörlig med foten så har gått mer denna vecka.

Vikt: -0,7 kg

Total viktnedgång hittills: -3,1 kg

Mat: Kört Allevo shakes 1-2 ggr/dag under vardagarna. Ätit vanliga portioner under helgen, men avstått från socker.

Hur har det gått för er övriga?

• Superstarfia

veckan som gick bjöd på mycke träning.. men i helgen vart det ingen alls och mycke mat vilket resulterade i att vågen endast visade -0,2kg....

men nu har ju jag insett att ska ja äta måste ja träna mer...

• tinapigall

Hej igen! Gu vad ni har varit duktiga! Jag har ätit godis i helgen och god mat... Usch! Svårt att komma i gång. Men nu känner jag mig lite mer peppad, när jag läser hur duktiga ni är! Ser fram emot i höst då en alldeles nybyggd simhall öppnar i byn där jag bor! Simmning är så skönt tycker jag, fast jobbigt! Jag har iallafall gått en promenad i dag, och ätigt hyfsat.
    Vad har ni andra för drömklänningar? Jag vill ha en ganska enkel inte släp och sånt, och jag vill ha tillbaka min midja som försvann!! Hi hi!
    Kämpa på nu alla! Jag tycker ni är superduktiga! Jag ska nog ta och gå en runda till i kväll

• sunzhine

Jag vågade efter mycket om o men ställa mig på vågen, har slarvat i helgen o bara inte tränat så mycket så trode jag skulle gått upp men stod faktiskt still på förra veckans vikt så ;
    Vikt: +-0
    Motion: 45 min promenad avklarad.

Känner mig så duktig som börjat cykla till o från jobbet varje dag, är inte långt, blir väl kanske 5 km sammanlagt Men så mycket skönare o ta bilen men nu e det banne mig skönt o cykla oxå.

Duktiga ni har varit tjejer

• Daaling

Nu går vi in i september imorgon så det är dags att öka kraven för den kollektiva träningen. Vad sägs om följande varje vecka:

1. En 45 minuters promenad
    2. 30 minuters styrka eller någon form av svettig konditionsträning

• sunzhine

Bra daaling att det är ordning på dej, låter som jättebra utmaning. Ska nog ta tag i de där 30 min, imorgonbitti.

• tinapigall

Hej igen!
    Daaling! Kul att du också har fel på sköldkörteln... alltså inte kul så utan kul att "träffa på" nån som har samma problem som jag själv har! Det är verkligen inte kul! Men men vi får försöka ändå! Jag hakar på 45 minuter om dan promenad och något svettigt en gång i veckan kanske? Har inte riktigt kommit i fas med medicineringen ännu (TSH 17 nu - förut 99) men är på god väg! MAO jag har inte riktigt ork och kondition, men jag ska försöka äta bra!
    Kämpa på allihopa! Hejja hejja!

• Lajsan

Då var det måndag igen, en vecka har gått i "det nya livet" nästan hela förra veckan tyckte jag gick bra, ersatte 2 måltider om dan med naturdiet, fast jag åt grönsaker och frukt till för att bli mätt, minst 30 min promenad varje dag, men var på skaldjurskryss i lördags och åt säkert 2 kg kräftor, men höll mej till avtalat 2 glas vitt vin. Tycker man borde få lite resultat på en sådan vecka, men min kropp är helt konstig, vägde mej i onsdags då var det -1.5 sen efter 3 timmar var det -0.5. Jag pendlar så mycket i vikt beroende på dag och tid, vad kan det bero på? Efter en vecka rätt bra skött i mina ögon med tanke på att jag åt godis och kakor varje dag förut så visar i dag vågen lika mycket som förra måndagen

• Hondendär

Bra jobbat allihop!
    Måndagsrapport:

Vikt: -1,2kg

Är supernöjd! Har varit duktig hela veckan, förutom i lördags då jag syndade med godis och god mat, men har bestämt mig för att en dag i veckan får vara lite som den blir.

Utmaningen för veckan låter jättebra, med promenad och styrka!

Nu kämpar vi på en vecka till tjejer! Måndag idag, så då kan man "börja om" efter helgen.

Kram på er allihop!

Svar på tråden Banta med mig!