• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • kullaberg
    Superstarfia skrev 2009-09-07 09:31:56 följande:
    Idag stod vågen på -0,5kg.. dock visar måttbandet -3cm på midjan och 4cm på kärlekshandtagen... :)
    Wohoo! Grattis!
  • Daaling

Grattis superstarfia!!!! Fantastiskt bra jobbat. Själv har jag inte vågat väga mig eftersom det inte varit en sån bra matvecka. Tror att det skulle visa + och jag orkar inte det just nu med min förkylning och allt som varit. Satsar däremot på nya tag till nästa måndag. Eftersom jag varit förkyld har jag inte kunnat styrketräna något, men jag tog 2 istället för 1 45 minuters promenad, så jag ser det som att jag klarat veckans kollektiva träning. Börjar denna vecka äta vanlig frukost, men fortsätter med Allevo till lunch. Vill göra slut på påsarna. Lycka till denna vecka tjejer!

• Lajsan

Oj, har inte varit här sen förra tisdagen...vart lite mycke...veckan som gått, blev bara 3 promenader på hela förra veckan åt dessutom kinesmat fre och sön och efterrätt fre och lör. Men vågen visar i alla fall minus från starten för 2 veckor sen, kunde ju inte hålla mej till i dag och väga mej så jag vägde mej i går och då visa den -2,7 men när jag då vägde mej i dag som ska vara min vägningsdag så visa den bara -1,3 vad ska man gå efter...

Var och köpte regnställ i dag och nya goretexskor så det blev invigt i dag i en timmes promenad i regnet. Känns riktigt skönt att gå ut och röra på sej!

Har börjat äta vanlig frukost nu och ska bara ersätta middagen med naturdiet.

Då kämpar vi på i veckan!

• Hondendär

Superstarfia: Grattis! Vad du är duktig!

Vågen visade -0,7kg igår. Får vara nöjd att det var minus iaf, även om jag gärna önskat lite mer.

Kämpa på och lycka till!

• Daaling

Vågade till slut ställa mig på vågen idag. +0,9 kg men jag visste att det skulle vara på plus sidan. Aja, nu är jag sporrad att kämpa vidare. Mina fötter har börjat bli bättre nu så idag kunde jag för första gången promenera till pendeltåget på väg till jobbet = 35 min promenad. Kände mig duktig Hoppas det går bra för er alla!

• Hondendär

Skönt att fötterna börjar bli bättre! +0,9 är inte så farligt.
    Nu kör vi tjejer!

Daaling skrev 2009-09-09 19:21:00 följande:
    Vågade till slut ställa mig på vågen idag. +0,9 kg men jag visste att det skulle vara på plus sidan. Aja, nu är jag sporrad att kämpa vidare. Mina fötter har börjat bli bättre nu så idag kunde jag för första gången promenera till pendeltåget på väg till jobbet = 35 min promenad. Kände mig duktig Hoppas det går bra för er alla!
  • kullaberg

Daaling >> Bra kämpat ändå! Som sagt, 0.9 är inte så farligt även om det alltid är trist med +. Men som sagt, du var ju förbered på det! Kämpa vidare och skönt att du kunde promenera igen!

Själv har jag faktiskt varit duktig denna vecka, aerobicpass i måndags och jogging med utegym igår.
    Imorgon är det dax att ställa sig på vågen igen.

Och nu en hejarramsa till oss alla:
    Heja oss vad vi är duktiga, fortsätt kämpa alla! *klapp* *klapp* *klapp*!

(Tyckte vi kunde behöva lite energi så här på morgonkvisten )

• LyckligTjej

Va ni är duktiga allihopa!
    Den senaste veckan har gått bra med Maten och imorse ställde jag mig
    på vågen och den visar -4,8kg sen den 24/8
    Fattade ingenting, dem sista kilona har bara rasat av mig den senaste veckan,
    känns väldigt skönt måste jag erkänna

• Hondendär
    Superstarfia skrev 2009-09-10 18:41:26 följande:
    www.ellybrittasofia.blogg.seHär kan ni följa min viktkamp, eller ja kampen för att förändra mitt liv till det bättre...
    Kul att kunna läsa och bli ännu mer inspirerad!
    Jag funderar på en sak... jag tycker det är väldigt jobbigt att låta bli sötsaker som godis (framförallt mörk choklad), glass och fikabröd. Jag köper inte hem det själv, men när jag bli bjuden på det. Jag tycker att om jag låter bli under ganska lång tid så borde ju suget försvinna!? Eller?! Saken är den att i våras var jag utan i 3 månader och det var fortfarande ingen skillnad på suget. Jag låter bli för att jag har bestämt mig, men jag vill fortfarande ha. Trots att jag vet att jag inte mår ett dugg bra av det! Läste i din blogg Superstarfia att du inte var godissugen längre. Vad gör du? Nån som har nåt tips på hur jag ska gå tillväga?
Svar på tråden Banta med mig!