• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • kullaberg

Godmorgon alla!
    Jag har haft en knepig vecka med förkylning, ingen träning, lite "tröstätande" bestående av pizza en kväll och smågodis två kvällar. Jag gav upp lite efter förra veckans vägning då vågen fortfarande inte rörde på sig trots tappra försök med nyttig mat och motion. Plus att jag inte orkat vara duktig med tanke på förkylningen.. Så vad händer då i morse när jag väger och mäter mig... Jag står på samma vikt (ok ner 1 hg men det räknas knappt) och jag har minskat 1 cm i midjan... Ja klart jag är överlycklig, jag trodde ju jag skulle ha gått upp.. Men jag blir inte klok på min kropp.. Verkar som den fastnat i detta läget oavsett vad jag gör.. haha..

hondendär>> Gud vad kul att bugga, jag önskar att jag kunde få med mig m2b på nån danskurs. Det hade varit superkul tror jag.

Nä, nästa vecka ska jag vara duktig igen, och se om jag inte kan få den där j**la vågen till att visa minus nån gång...

Kämpa på alla och ha en underbar helg!

• sunzhine

Jag började dan med 45 min motionscykling idag, blev inget gym idag hade mer o syssla med hemma innan jag ska till jobbet om en stund. Men har varit på gymmet 3 dar denna vecka så jag e ganska nöjd. Har väl slarvats lite, går in i nån depp period nu när jag har massa kvällar på jobbet, trivs inte alls o jobba kväll men va ska man göra???

• Hondendär

Kullaberg>> Ja, det är verkligen superkul att bugga. Jag önskar att min kille också ville följa med nån gång. Han tycker tyvärr inte att det är kul alls att dansa, så än så länge har jag inte fått med honom. Det är roligt ändå, men det blir ju lite ont om träningstid när man är själv.

• Lajsan

Här har det blivit promenad i alla fall 4 dagar men inte så bra matvägen, kakor och tårta i tisdags, godis i går när vi hade gäster och i dag blir det vin då jag ska på chippendales men man rör sej i alla fall, kämpa på!

• Mamsellen på smällen

Var och provade klänning igår, fastnade för en modell från Lilly. Så himla vacker! Jag kände mig som en drottning när jag stod där framför spegeln!
    "Kruxet" var att storlek 42 satt bäst på mig, men kunde inte riktigt snöras ihop i ryggen. Blev en glipa på en cm ungefär. Expediten som hjälpte mig sa att om jag fortsätter att äta nyttigt och motionera så kommer glipan att vara borta i november när jag ska tillbaka för omprovning. Nu vet jag ju hur fantastiskt snygg och vacker jag var i klänningen så nu jäklar! Glipan ska försvinna så det så!

Har ni andra bestämt er för klänning?

• Superstarfia

Mamsellen på smällen skrev 2009-09-19 16:39:05 följande:

Var och provade klänning igår, fastnade för en modell från Lilly. Så himla vacker! Jag kände mig som en drottning när jag stod där framför spegeln!"Kruxet" var att storlek 42 satt bäst på mig, men kunde inte riktigt snöras ihop i ryggen. Blev en glipa på en cm ungefär. Expediten som hjälpte mig sa att om jag fortsätter att äta nyttigt och motionera så kommer glipan att vara borta i november när jag ska tillbaka för omprovning. Nu vet jag ju hur fantastiskt snygg och vacker jag var i klänningen så nu jäklar! Glipan ska försvinna så det så! Har ni andra bestämt er för klänning?
    Jag har inte bestämt klänning ännu.. men den affären ja provat är supergulliga.. behöver ja en större klänning över höften kan man sy in den över bysten.. så det kommer alltid gå att fixa.. men jag har fått såååå många komplimanger av svärmor och svärfar och sambons mormor över att det verkligen syns att ja blivit mindre.. :)

så nu kämpar ja på.. trots fusk i helgen, då vi är hos svärisarna.. :)
  • Hondendär

Vägningen igår visade -1kg!!
    -2cm i midja och "kärlekshandtag" som Superstarfia så fint säger!
    Så nu är jag nöjd. Bara att orka kämpa på en vecka till..

Hur har det gått för er?

• Superstarfia

-3 cm i midjan och -2 över kärlekshandtagen! -0,6 kg på vågen.. :)

• kullaberg

Bra kämpat! Grattis till er viktminskning! Superbra jobbat!

Jag har inte ens börjat titta på klänning än, för jag vill väga lite mindre när jag tittar. Så mitt mål är minus 2 kg så fort som möjligt och sen känner jag att jag kan titta på klänning. Förhoppningsvis blir det nångång i oktober hade jag tänkt mig.
    Så jag fortsätter kämpa och hoppas på vågen vill som jag vill snart.
    Blir lite lite träning nu bara, har en seg förkylning som lixom aldrig verkar ge med sig. Men jag ska försöka med lite promenader i alla fall.
    Ny invägning på fredagmorgon för min del! Jag kämpar på!

• Superstarfia

Idag skulle ja å min ena tärna åka och kolla på lite klänningar.. å vips så har jag beställt en.. :)en aspera bride, nr 4331 i ivory... heeeelt underbar för min kropp...

Svar på tråden Banta med mig!