• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • sunzhine

Härligt med en ny vecka så man kan ta nya tag, har kört lite styrka hemma idag. I eftermiddag ska jag o sambon styra i trädgården tror jag.

Imorgon blir det powerwalk på förmiddan i sen cykla till o från jobbet... Synd bara att det blivit så kallt ute, mycket skönare o åka bil än o cykla

• Superstarfia

idag stod vågen på 86,4 alltså -1,1kg sen förra veckan. måtten har däremot stått still..

har idag börjat med ett försök med LCHF, ska ge de 2 månader..

• lillalyckan
    Superstarfia skrev 2009-10-05 15:58:28 följande:
    idag stod vågen på 86,4 alltså -1,1kg sen förra veckan. måtten har däremot stått still..har idag börjat med ett försök med LCHF, ska ge de 2 månader..
    Wohoo! Grattis

Hur ofta mäter du måtten? Har hört att man ska göra det var 7-10 vecka för att det ska synas någon skillnad...

• Hondendär

Vågen visade -0,4kg trots att jag har syndat massor nu när jag har varit sjuk. Har haft en svacka hela helgen och verkligen inte orkat bry mig, utan bara tyckt synd om mig själv pga förkylningshelvetet och att jag inte kunnat träna. Men idag är jag nästan frisk och har tränat igen! Sååå skönt! Så den här veckan blir det nya tag. Säger som någon ovan; Nu ska det allt synas på vågen!! Har bara ett par kilo (närmare bestämt 2,3) kvar till första målet. Men med tanke på att jag inte har så många kilos övervikt går det inte så fort neråt uppenbarligen. Men nu ska det ner!!

Vad bra rosesarered att du köpt nya skor, ännu en motivation till att träna. Hoppas dom funkar!

Kämpa på allihop!! Vi klarar det!

• dandelionkid

Åh vad alla är duktiga! Jag vågar inte riktigt väga mig den här veckan eftersom jag syndade hos svärföräldrarna i helgen. Däremot inte med godis utan med mat. (känner mig mkt stolt över att ha skippat allt vad snask heter, endast morötter med dip!)
    Men bestämde mig för att köra hårt den här veckan och sen väga mig nästa måndag igen :)

• Superstarfia

1 gång i veckan.. å på 4 veckor hade det försvinnit 13 cm i midjan.. :)

lillalyckan skrev 2009-10-05 18:17:17 följande:
    Wohoo! Grattis

Hur ofta mäter du måtten? Har hört att man ska göra det var 7-10 vecka för att det ska synas någon skillnad...
  • chachounette

Oj, om det försvunnit 13 cm i midjan på 4 veckor så är det inte konstigt att det står still, det kan väl inte va så mkt kvar... Tror det är vanligt att det kan stanna upp ett tag efter att man haft några bra veckor. Bra jobbat! Bara att fortsätta så!

• lillalyckan

Min första vecka (alltså förra veckan) började verkligen inte bra alls, i söndags låg +0.7! Har haft lite väl mycket special occasions men from i söndags så blev det nya tag! Så idag låg jag under startvik för första gången! -0.2 bara men det går åt rät håll och med tanke på hur helgen såg ut så jag kan jag verkligen inte förvänta mig mer, men nästa måndag! Då ska det ha hänt grejer! Ikväll blir det långprommis med bästa kompisen som är ute efter samma mål!

Superstarfia: Hur bra som helst ju! Och precis som chachounette säger så kanske det inte finns så mycket kvar nu?

• rosesarered

13 cm! det är mycket ju! grattis!!

Superstarfia skrev 2009-10-06 07:58:42 följande:
    1 gång i veckan.. å på 4 veckor hade det försvinnit 13 cm i midjan.. :)
  • Hondendär

Härligt allihop! Det känns som att vi är många som tar nya tag den här veckan efter lite syndande och depp. Men det verkar som alla har ett jävla anamma nu att lyckas och det känns ju jättebra!! Heja oss! Fy vad vi är bra, vi SKA klara det här!

Svar på tråden Banta med mig!