• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • josspossgirl1

TÄnkte ansluta mig här då mitt nya liv börjar i morgon.. den har ni aldrig hört förut va
    Har en MASSA kilon som måste bort till bröllopet.
    Har gått upp massa i vikt nu sen jag började jobba igen i februari efter tre års föräldraledigt med två barn...
    SÅ nu är jag tjockare än nånsin och måste gå ner 13 kilo till Juli näst år då det är bröllopsdags för min del, Så jag ansluter mig gärna här.. I morgon ärdet vägning vilket kommer hamna på 78.0 men i morgon börjar det på rikgit, här skall man bli snygg

• Lajsan

Dagens vägning visade -3,6 från starten, det har inte ändrats dom 3 senaste veckorna då jag har unnat mej lite väl mycket på helgerna med både alkohol och godis, men rör mej fortfarande 4-5 dagar i veckan. Så nu får det bli strängare med maten om jag ska gå neråt.

• AnnelieM

Hamnade på en liten omväg men nu är jag på g igen, 70.6 kg visade vågen i morse alltså 10 kg kvar till målet.
    Så nu är de bara att köra på tiden går fort fram till bröllopet och man vill ju bli av fettet fram tills dess.
    Hoppas bara att motivationen håller i sig...
    Har ju en förmåga att ställa för höga krav på sig själv.

• sunzhine

Fy bubblan vad kallt det e o jag har ingen ordentlig jacka, blir ju att man drarsig för att gå ut o gå tyvärr, vet ju att jag inte får tänka så men det blir ju tyvärr lätt det tänket. Jag körde däremot ett aerobics pass i morsepå 30 min, alltid nåt Imorgon blir det lite styrka innan jobbet.

Nu ska jag snart ställa mig o laga lite fisk, mumms!

• rosesarered

Här är det en som behöver peppning
    Har inte kommit iväg på mina promenader i veckan förutom på måndagen. Känner mig så trött helatiden så har ingen lust att bege mig ut i höstrusket. Ja, det är ju ingen ursäkt om man vill gå ner i vikt.
    Dessutom så visar vågen inget jag har snarare gått upp ett kilo sen jag började för tre veckor sedan, känns frustrerande..

• lillalyckan
    rosesarered skrev 2009-10-16 10:19:16 följande:
    Här är det en som behöver peppning Har inte kommit iväg på mina promenader i veckan förutom på måndagen. Känner mig så trött helatiden så har ingen lust att bege mig ut i höstrusket. Ja, det är ju ingen ursäkt om man vill gå ner i vikt.Dessutom så visar vågen inget jag har snarare gått upp ett kilo sen jag började för tre veckor sedan, känns frustrerande..
    Så känner jag också! Har jättesvårt att bege mig ut på promenader. Det är mycket lättare om jag får sällskap. Men om jag inte går ut så saknar jag nästan det så nånting positivt måste ju ha hänt :-P Och det händer inget på vågen! Kanske pyttepyttelite. På måndag är det tre veckor sen jag började och det är inte mer än nåt hekto ner

Men jag försöker lyssna på min älskling, han tjatar om att jag måste ha tålamod. "Det tar ju iaf 8 veckor" säger han. För att i "Du är vad du äter" följer de alltid 8-veckors program så då måste det ju vara så tänker han Har det inte hänt nåt som jag är nöjde med 8 veckor blir det pulver på heltid!

Men det kanske tar lite tid innan kroppen fattar vad den ska göra? Får väl försöka ha tålamod. Men igår blev det faktiskt lite chips, tyckte att jag kunde få äta litegrann när jag varit duktig i två veckor Och jag dövar det dåliga samvetet med att jag bara åt hälften så mycket som jag brukar :-/

• Hondendär

Vägning och mätning gjord idag.. -0,8kg, -1cm i midjan och -1,5cm runt kärlekshandtagen.
    Jag tycker det känns lite jobbigt att jag inte så ner så mycket längre, men å andra sidan vet jag ju att jag inte har så mycket att gå ner, vilket väl gör att det går lite långsamt. Men jag tror jag får vara nöjd så länge det går neråt.
    Men nu är det bara 1,5kg kvar till första målet! Jag får se om jag ska fortsätt gå neråt sen, eller bara hålla mig kvar vid den vikten. Får se hur det känns då.
    Hur går det för er andra? Är alla ute och tränar eller är alla deppiga och äter onyttigheter? Det är ju väldigt lite aktivitet i den här tråden just nu.
    Kom igen nu tjejer, nu ger vi järnet!!

• Cantaton

Det där är väl ingen liten viktnedgång! Jag gissar att den gäller för en vecka, och om du redan har hållit på att gå ner ett tag är det väl toppen!? Kul att du är så nära ditt mål nu!

Jag har följt tråden ett tag, men inte skrivit... Jag är så extermt motiverad så jag blev mest irriterad när alla skrev att de fuskade hela tiden (förlåt, jag vet hur det kan vara... så inget emot er i sig. Jag förstår.) Men därmed hoppas jag också kunna sprida lite av min motivation.

Jag har invägning på onsdagar. I onsdags hade jag gått ner exakt 8kg på tre veckor med Xtravaganzas helfart. Om en och en halv vecka kommer jag gå över till att äta vanlig mat igen - men givetvis i nyttigt urval. Fortfarande inga som helst onyttigheter (godis, glass, chips etc.) Fördelen med att bryta matvanorna helt och bara få äta soppa, omega3, te, vatten och kaffe, är att jag kan skapa nya vanor sedan. Jag har inget sötsug alls... Däremot saknar jag mjölk i mitt te och mat som går att tugga

För dem av er som kan (vet att det kan vara svårt med barn och så) tycker jag att ni ska spana in er på vissa klasser på gymmet och boka in dem i almanackan innan allt annat fylls på. På så sätt kommer man verkligen iväg. Jag vet att jag går på Flow varje onsdag, afrodans varje söndag o.s.v. Hitta den motion som är ROLIG. I fredags var jag på dansaerobic. Svårt men superkul. Första gången jag kollade på klockan under det passet för att se hur långt det var kvar hade det redan gått 45 minuter!

Hondendär skrev 2009-10-18 10:52:07 följande:
    Vägning och mätning gjord idag.. -0,8kg, -1cm i midjan och -1,5cm runt kärlekshandtagen.Jag tycker det känns lite jobbigt att jag inte så ner så mycket längre, men å andra sidan vet jag ju att jag inte har så mycket att gå ner, vilket väl gör att det går lite långsamt. Men jag tror jag får vara nöjd så länge det går neråt.Men nu är det bara 1,5kg kvar till första målet! Jag får se om jag ska fortsätt gå neråt sen, eller bara hålla mig kvar vid den vikten. Får se hur det känns då.Hur går det för er andra? Är alla ute och tränar eller är alla deppiga och äter onyttigheter? Det är ju väldigt lite aktivitet i den här tråden just nu. Kom igen nu tjejer, nu ger vi järnet!!
  • Lajsan

Efter att stått still i 3 veckor så visade vägningen i måndags -4,2kg från start, skönt när det rör sig neråt om dock bara några gram är lite dåligt med maten men det är ganska jobbigt att inte unna sig gott på helgerna. Försöker röra på mej lite varje dag promenad eller aerobic.

• sun moon

En till som ska gå ner i vikt.. Vill verkligen vara lång o smal och inte lång o mullig när jag gifter mig. Men giftemål eller inte så har jag tänkt länge på att ta bort mina extra kilon.
    76kg som ska bli 65kg :)
    Hur jag ska lyckas är att äta mindre, motionera mer. Visst låter det lätt? Jag har ca 6 månader på mig..

Svar på tråden Banta med mig!