• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • sunzhine

Hej tjejer!
    Kul o kommain o läsaa om lite ny energi, den sprider sig även hit

Behöver tips, har en jour på fredag o vill ha nått gott att trösta mig med när jag sitter ensam på jobbet hela natten o längtar hem till min säng och älsklingen! Vill juitne äta nåt onyttigt så nåt nyttigt gott alternativ?!?!?

• flizz

morötter, hur gott som helst, plommon eller någon god frukt eller så.
    Gärna nått som tar lång tid att tugga det är bra =)

Lycka till på jobbet =)

• Hondendär

Först till Sunzhine >> Frukt är ju himla gott om man göra nåt roligt med det, typ fruktsallad. Extra gott om man kan ha i lite ovanliga, goda frukter, typ mango (min favorit), granatäpple, vindruvor, physalis etc.
    Annars vet jag inte just nu...ska fundera!

Kul flizz att läsa om din bakgrund! Jag gillar att vi kan vara ärliga och våga berätta saker här, fördelen med det anonyma internet
    Anledningen till att jag vill gå ner i vikt...hmm.. Jag har alltid varit lite smått överviktig och ALLTID försökt gå ner i vikt. Har inte pendlat så mycket, men försökt träna och egentligen inte dragit ner på mycket på maten.
    För ett år sen bestämde jag mig för att gå ner de extra 7-10kilona och klarade det. Var rätt nöjd med mig själv, men så kommer våren och sommaren och jag blev uttråkad på att bara tänka på vad jag åt hela tiden.
    Sommaren gick och jag bestämde mig för att ta tag i det här igen. Hade nämligen gått upp nästan allt igen.. Så nu är jag här, har gått ner hälften ungefär men satsar nu på att gå ner i vikt och verkligen se till att jag kan hålla den.
    Jag kan vara duktig i några veckor, månader men sen tröttnar jag. Så just nu experimenterar jag med sätt för att få mig att fortsätta med det här under lång tid framöver. Det jag testar just nu är att få äta vad jag vill en dag i veckan, så då kan jag längta efter godsaker och veta att det inte dröjer alltför länge innan jag får äta dom!

Blev ett långt inlägg, men nu ska jag äta massa apelsiner så att den här jävla förkylningen ger med sig!

Kram på er!

• Lajsan

Var ett tag sen nu, min övervikt började när jag träffade mannen sen har det bara ökat och ökat då han bara lagar fet mat, jag lagar inte mat och vi älskar gå ut och äta och hämtmat

Det känns lite tufft nu med bland annat att jag snart är arbetslös och att jag hatar att gå till jobbet den lilla tiden som är kvar så försöker jag fortsätta med min viktnedgång som jag började för nu 6 veckor sen, har gått ner 4 kg, försöker motionera nästan varje dag och tänka på vad jag äter men kan erkänna att jag unnat mej väl mycket på helgerna, annars hade jag nog haft ännu bättre resultat. Startvikt 96 kg, längd 1,78.

Men jag tror jag kommit över tröskeln att röra på sej för jag tycker det är skönt och det kan ibland kännas konstigt dom dagarna det inte blir någon promenad. Keep on!

• fruNils2b

Jag vill också vara med! Ska stå brud om 10 veckor och har en del att ta av. Slutmålet är -20 kg, om jag når -10 kg tills jag står i vitt.

Jag är dock peppad till tusen! Kört sedan söndags och känner just nu att jag klarar detta! Har aktiverat mig varje dag och hållt mig strikt till dieten.

• lillalyckan

Får jag också vara med?

Har visserligen två år kvar till bröllop men vill börja tycka om mig själv igen. Har alltid i alla år kämpat. Vägt allt från under 60 till över 80 kg till mina 162 cm. Nu har jag ca 12 kg jag skulle vilja gå ner. Försöker också hitta något som funkar i längden. Vet av erfarenhet att om jag går ut för hårt så tröttnar jag så snabbt. Så nu blir det stegräknare och att jag försöker tänka på vad jag äter. Dricker lite pulver men äter iaf en lagad måltid om dagen. Är det nåt speciellt så äter jag extra gott. 

Tror att det där med en dag i veckan är en bra idé. Det skulle nog funka på mig iaf. Problemet när jag har försökt med det är att jag "unnar mig" lite för ofta. Jag börjar iaf med att sätta upp mål för mig själv med stegräknaren. Det blir första steget. Sen kommer jag förhoppningsvis vilja träna ordentligt.

• sunzhine

Mmm... köpte clementiner/satsumas/mandariner, eller vad vi nu kallar dem :), i affären idag o gu va jag har längtat efter dem o himlans goda var de så nu vet jag hur jag ska överleva min
    helg på jobbet :) Blir nog lite morotsstavar oxå ...

Ja hur hamnade jag här? Efter min andra graviditet har jag aldrig riktigt kommit i form... första graviditeten så bara rasade kilona av mig på en vecka men här siter jag nu tre år efter min andra gravitet. Sen får jag ryck, går er fem kilo o efter ett par månader är jag uppe igen. Men nu jäklar ska mina 75 kilo minska till nånstans mellan 65-70... Är 175 cm lång.

Det är min enda lediga dag idag så jag tänkte gå till lekparken o sen en långpromenad med minstingen men så vaknar jag till en grå, regning o trist dag. Blev en sväng på stan o inhandla höstkläder som behövs till barnen istället . Får nog ta en sväng på motionscykeln ikväll tror jag!

Välkomna alla nya, kul med lite ny energi!

• rosesarered

En tråd för mig!!

Jag vill komma i form inför vårt sommarbröllop nästa år och nånstans får man väl börja..
    Min story är följande, jag har alltid haft "former" och en benägenhet att lätt gå upp i vikt.
    Jag är 162 lång och sen jag tog studenten för några år sedan har jag stadigt gått upp i vikt.
    För tre år sedan vägde jag 72 kilo och lyckades gå ner fem kilo genom att minska på sötsaker och gå promenader. Nu har jag tyvärr lyckats gå upp dom kilona igen
    Skulle gissa på att vikten ligger där nånstans på 70-72. Hur kan det ha blivit såhär? Jo jag är väldigt stillasittande i min vardag och älskar mat och sötsaker. Dålig kombination
    Har även länge befunnit mig i ett stadium då jag helt enkelt inte orkat bry mig så mycket om hur jag ser ut. Häromdagen kände jag dock att det inte är okej att vara såhär ung och ha kulmage och valkar. Kände bara usch, nu måste jag tag i detta.

Mitt mål är först och främst att tappa ett par kilo men det viktigaste är nog att jag känner att jag mår bättre. Som det är nu har jag taskig kondis och känner mig väldigt obekväm i min kropp.
    Nu vill jag verkligen lyckas med dethär då jag faktiskt vill känna mig fin och vacker som brud!

Nu kör vi brudar!!!

• Hondendär

Härligt med all ny energi!! Jag håller med rosesarered: Nu kör vi brudar!

Blir så taggad av att läsa alla era inlägg och vill verkligen träna ordentligt nu! Men min förkylning gör att jag inte vågar träna ett dugg just nu. Jag får helt enkelt satsa på att äta nyttigt bara resten den här veckan, och ge järnet nästa vecka istället!

Nu är det helg snart tjejer! Såå skönt!

• AK2010

Hallojs....får man va med?? Är en brud som gifter sig nästa sommar i juli....så man har ju ett tag på sig att bli snygg;)!
    Är 162 lång å väger ca 72 kg....vilket är en vikt som verkligen ska ner - behöver lite pepp!

Svar på tråden Banta med mig!