• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • sunzhine
    Superstarfia skrev 2009-10-06 07:58:42 följande:
    1 gång i veckan.. å på 4 veckor hade det försvinnit 13 cm i midjan.. :)
    Jättedukigt, gu va kul med stora förändringar! Hur har du lyckats???

Själv hann jag med 20 min pwerwalk mellan dagislämning och personalmöte idag. Imorgon ska jag äntligen pallra mig ner till gymet o köra ett pass innan jobbet. Sen ett dygn på jobbet igen så ska åka förbi ICA o köpa massa goda clementiner o mummsa på i min ensamhet på kvällen

Har hittat min drömklänning o pratat med de på Millybridal så jag kan få den omgjord som jag vill. Så mitt mål nu är att kunna beställa klänningen i början av februari nästa år Måste ner nu, peppad som tusan!

Kämpa på tjejer
  • Superstarfia

Tack för alla fina tack.. det är underbart att få höra..

men ooooh ja, de finns 86 cm midja kvar, å 105cm kärlekshandtag.. :)

Hur jag gjort.. ja vet faktiskt inte.. tillbringat 2 timmar på gymmet varje dag, räknat mina kalorier å inte ätit mer än 1500 per dag..

men nu har ja gått över till LCHF för att göra ett expriment i 2 månader.. får se vad det ger.. :)

• sunzhine

oj, 2 timmar varje dag. Önskar jag hann med o träna så mycket varje dag. men det går inte när barnen inte får va på dagis o så när jag inte jobbar... Skulle va gutt o kunna göra det.

Sitter på jobbet nu o mummsar clementiner. Imorgon ska jag ta en powerwalk på min rast här på jobbet, ska bli skönt. Bra med lite gratismotion...

• rosesarered

Idag har jag varit på resande fot en stor del av dagen så jag fick ingen riktig lunch. När jag äntligen kom hem slängde jag i mig två mackor. Inte så bra...
    På onsdagen var jag ute på en promenad och ja det blev lite jogging också! Helt sjukt dock vad dålig kondition jag har, får verkligen kämpa på för att inte ge upp.
    Igår tränade jag hemma med hjälp av en träningsdvd jag fick med i en tidning.

Ikväll blir det promenad igen med inslag av jogging!

• Daaling

Tjena tjejer!

Ja, den senaste månaden har varit katastrof för mig, men jag tror att jag börjat bygga upp lite motivation igen. Jag har tänkt ha en godis och snacksfri månad för att få en rivstart. Någon som vill haka på? Jag kommer inte att äta godis, choklad, chips, nötter, glass eller bakverk på en månad. Ska bli intressant att se om det ger något resultat. Jag ska väga och mäta in mig imorgon eftermiddag.

Vad duktiga alla ni andra har varit. Förlåt att jag inte varit så närvarande och peppande, men jag har verkligen mått skit hoppas att allt vänder nu. Ikväll ska jag träffa en personlig tränare som ska visa mig hur jag ska träna för att få den kropp jag vill ha till bröllopet.

• rosesarered

Pust har varit på en rask en timmes promenad idag och sedan tränade jag 25 minuter med min träningsdvd. Känner mig helt slut!
    Det tråkiga är att jag fortfarande får så j*kla ont i benhinnorna! Det är så frustrerande för nu vill jag ju köra hårt!
    Tänker testa att gå på mjukare underlag i helgen, får väl helt enkelt ta spåret som ligger en bit bort hemifrån..

Daaling,
    vad tråkigt att du inte mått så bra..Det är naturligt tror jag med svackor, det gäller att försöka hitta motivationen. Den finns nånstans därinne

Nu är du igång igen, jättebra! en klapp på axeln förtjänar du! hoppas mötet med tränaren gick bra

nu blir det sängen...

• sunzhine

Hej tjejer!

Lördag förmiddag o jag sitter o njuter av en god frukost ( lite sent men mycket gott ). Ute är det bara 5 grader idag, så jag började min morgon med en 30 min aerobicspass o sen lite styrka på det. Kanske blir en promenad senare men ska fixa lite med dottern som ska på barnkalas i eftermiddag.

Ikväll kanske ett par vänner kommer över o äter middag o ser fotboll, lär bli en cider eller två då Men det kan jag unna mig idag känner jag.

Hur går det föer er andra? Trevlig helg o kämpa på

• lillalyckan

Håller mig stabilt på 0.2 under startvikt. `Hur trist som helst. Men jag hade gått upp 0.5 kg för två dagar sen och höll mig där i två dagar så jag är glad när jag är tillbaka på mina 0.2 under startvikt. Men jag undrar om det kanske är den tiden på månaden för mig. I förrgår var jag konstant hungrig i ungefär tio timmar och jag har fått ett par rejäla finnar så det kan jag nog skylla på. Har pstav så jag har ingen riktig koll när det är dags eftersom det är så himla oregelbundet så jag skyller på det. Men inatt blir det jobba och då brukar jag hinna med att gå en 14000 steg under ett pass så det är ju bra.

Igår var det biodags men jag stod emot allt godis och köpte mig en påse naturgodis istället. Som visserligen också är väldigt lurigt eftersom hälften av det dom säljer har socker som första ingrediens så man får kolla lite extra noga.

Men vad duktiga alla är!

Sunnzhine: Jag tycker tom att du förtjänar iaf tre cider efter den morgonen!

• sunzhine

det blev 2 cider, 1 grogg o 1 glas vin igår Va ju trots allt en sur fotbollsmatch som jag tittade på o behövde uppmuntran haha

Idag har jag varit iväg på IKEA med en kompis, va duktig o handlade bara för 300 kr När hände det senast??? så ikväll får det bli lite styrka, regnar ute o e allmänt gråtrist väder.

Känns som jag har en förkylning på G i kroppen Vill inte bli sjuk nu, don´t like it...

Hur har helgen gått för er andra?

• rosesarered

Helgen har gått sådär. Har syndat lite genom att äta mycket och gott, igår drack jag en lite cola också.. hmmm mindre nöjd med det.
    Har inte kommit iväg på några promenader heller så skärpning gäller.
    Däremot så var vi bortbjudna på fika idag och eftersom jag berättat om att jag vill gå ner i vikt så var det ett stort fruktfat istället för bakverk, det var bra

På lördagen blev det en sväng till lillybutiken som har rea! provade på två klänningar. Expediten tyckte att jag skulle ha 38 men jag menade på att jag skulle ha storlek 40. Slutade med att jag gick med på att prova 38-konstaterade att det var för litet. Så slutsatsen är att jag är en 40:a men ser ut som en 38:a
    Blev inget köp dock, vill prova på fler modeller först.

Svar på tråden Banta med mig!