• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Daaling

Vad duktig du va som stod över popcorn suget igår. Det kan vara stolt! Jag klarade kvällen bra. När min m2b kom hem hade vi ett långt snack som var jättejobbigt med mycket oro och tårar, men det var ett bra prat. Det slutade med att vi stod och kramades och att han sa att vi klarar detta bara vi vill och att jag svarade att vår kärlek klarar allt Känns bättre idag. Är fortfarande lite orolig, men känner att trots att vi inte har samma "sätt" att prata så pratar vi och det är ju det som gjorde att gårdagen löste sig så bra. Jag får helt enkelt lära mig att leva med att han aldrig kommer vara lika djup, ältig och pratig som jag, men vi har ju så mycket annat.

Jag tycker att jag lyckades stå emot mitt sug efter att trösta mig med mat rätt så bra. Eftersom vi satt och pratade så länge orkade vi inte laga mat sen och vi var så emotionellt utmattade så det blev pizza för min m2b. Jag funderade ett tag på att också köpa pizza, men lyckades beställa en avokadosallad (åt däremot upp allt pizzabröd som man får med) men det måste ju ha varit bättre än pizza i allafall så jag känner mig stolt

Tack Kullaberg och Sunzine för era tankar och ert stöd. Det betyder mycket. Kämpa på med mat och träning! =kram=

kullaberg skrev 2009-09-02 08:01:19 följande:
    Daaling >> Inga konstigheter i ditt tänkande. Håller också med din bästa kompis, helt klart sunt att rannsaka sitt förhållande. Och det är klart att ingen är perfekt. Därför tror jag att man får såna tankar som du får från och till. Speciellt när ett bröllop närmar sig. Men du älskar din kille. Och det är det som är huvudsaken. Garantier för vad som kommer hända i livet kan vi aldrig få, någonsin, oavsett om man varit ihop i 2 år eller 22 år... Så det är bara att acceptera att man nog alltid kommer att tänka TÄNK OM??? någon gång i förhållandet. Det tror jag iaf och jag har själv tänkt tanken. MEN, jag älskar min kära blivande make så mycket så jag är säker på att problem som dyker upp längs vårt långa liv tillsammans tacklar vi av efter hand. Och det tror jag du och din blivande också kommer göra. Kalla fötter är bara naturligt! Lycka till och jag hoppas att du klarade dig från suget som ju så ofta kommer smyganden när man är deppig... Och självklart får man skriva av sig här! Själv stod jag över suget igår när sambon satt och smaskade på popcorn till filmen vi såg igår.. *stolt*
  • Daaling

Kullaberg, menade skriva DU kan var stolt. Inte det.

• sunzhine

Skönt att ni pratade ut igår daaling o starkt att stå emot pizza! Kämpa på det kommer lösa sig.

Idag började jag dagen med ett pass på gymmet, 30 min intensiv crosstrainer o 30 min styrka, sen åkte jag till jobbet o åt frukost o fick mig en 35 min promenad oxå Matmässigt en bra dag oxå, bacon o ägg till lunch o ikväll ska jag göra köttfärssås med wok grönsaker till mig o fullkorn makaroner till övriga.

Imorgon blir det oxå träning innan jobbet, skönt o göra det på morgonen så man har det gjort!

• kullaberg
    Daaling skrev 2009-09-02 13:26:59 följande:
    Kullaberg, menade skriva DU kan var stolt. Inte det.
    Haha, det såg jag inte ens först
    Tack! Känns bra faktiskt. Nu ska jag bara försöka ta mig ut i löparspåret i eftermiddag när jag kommer hem. Har inte sovit i natt och har lätt huvudvärk, så det finns risk för att jag inte orkar. Men ska försöka att inte ha allt för dåligt samvete om jag inte orkar...

Vad skönt att du fick pratat ordentligt med din sambo! Det känns ju alltid bättre när man får prata om det. Klart att tankar och oro finns kvar, men som ni sa, Er kärlek klarar det! och man kan inte vara lika i allt och det finns alltid saker man kanske önskar den andra gjorde lite annorlunda. Tror jag i alla fall. Bara det positiva väger upp för det negativa så är ju allt bra!

Bra med avokadosallad istället, jag hade nog halkat dit på pizzan i ditt läge
  • sarasarasara

Jag har ätit allevo i två dagar nu, men min mage är alldeles uppsvälld av all vätska. KOmmer det gå över, eller ska det vara så? Jag ser ju tjockare ut än vanligt!

• Philippine

Ny på tråden - men vilken bra tråd!!
    Jag har ungefär 30kg att få bort, på ca 9 månader. Allt som försvinner blir bra! :)
    Jag började i måndags med en variant på LCHF-dieten. Den här kommer från England och har världens roligaste namn: Neris and Indias Idiot-proof diet. :D
    Inget socker, inga extra kolhydrater (dvs ej bröd, pasta, ris, potatis osv de kommande 2 veckorna och sedan bara de 'bra' långsamma kolhydrater) men gärna mycket kött, kyckling, fisk, ägg och grönsaker. Helt ok för mig! Snart inne på dag 4 och jag mår hur bra som helst - och har dessutom redan tappat 2,5 kilo!
    Hoppas att jag har disciplinen den här gången...
    Lycka till alla ni härute!

• Daaling

Hej Philippine! Välkommen! Haka gärna på vår kollektiva träning om du vill. Vi ökar kraven för varje månad.

September = en 45 minuters promenad + 30 minuters styrketräning eller svettig konditionsträning per vecka.

Lycka till med dina kilon. Här peppar vi varandra varje dag

• Daaling
    sarasarasara skrev 2009-09-02 19:52:48 följande:
    Jag har ätit allevo i två dagar nu, men min mage är alldeles uppsvälld av all vätska. KOmmer det gå över, eller ska det vara så? Jag ser ju tjockare ut än vanligt!
    Jag äter allevo 1-2 gånger per dag istället för vanlig mat. Har inte blivit svullen av det. Däremot har jag ätit frukt för första gången på ca 4 veckor idag och min mage blev en ballong!
  • sarasarasara

Åh, shit! Lika bra att avbryta nu då! Jag är inte så himla stor egentligen, ville bara att klänningen skulle sitta liiite bättre Men det är ju inte så kul om jag sväller upp dagen före bröllopet, hade ju tänkt att magen skulle få prova lite mat innan själva bröllopsmiddagen! Tack för att du svarade!

Daaling skrev 2009-09-02 21:00:43 följande:
    Jag äter allevo 1-2 gånger per dag istället för vanlig mat. Har inte blivit svullen av det. Däremot har jag ätit frukt för första gången på ca 4 veckor idag och min mage blev en ballong!
  • Daaling

Min mage brukar bli som minst uppblåst när jag äter mer åt GI hållet, men jag vet inte om det är bra att köra om man har känslig mage?

Svar på tråden Banta med mig!