• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Hondendär

Kommer in lite senare än er andra, men blev så glas när jag hittade den här tråden! Jag har inte något stundande bröllop att gå ner i vikt inför, men i söndags bestämde jag och min sambo att vi skulle slå vad om vem som kunde gå ner i 10% av vår vikt först. Vi är väldigt tävlingsinriktade av oss båda två och vet att det här är ett av de få sätten som fungerar.
    Nu har det gått en halv vecka och jag är väldigt taggad; jag SKA bara vinna!
    När jag hittat den här tråden kan jag ju bli peppad av era framsteg varje dag också, suveränt!
    Jag vägde i söndags 71,2 kg och ska gå ner till 64,8kg för att att vinna vadet. Vill helst gå ner lite till, men det är ju en början..

Heja allihopa! Ni är jätteduktiga!

• Hondendär

Kommer in lite senare än er andra, men blev så glad när jag hittade den här tråden! Jag har inte något stundande bröllop att gå ner i vikt inför, men i söndags bestämde jag och min sambo att vi skulle slå vad om vem som kunde gå ner i 10% av vår vikt först. Vi är väldigt tävlingsinriktade av oss båda två och vet att det här är ett av de få sätten som fungerar.
    Nu har det gått en halv vecka och jag är väldigt taggad; jag SKA bara vinna!
    När jag hittat den här tråden kan jag ju bli peppad av era framsteg varje dag också, suveränt!
    Jag vägde i söndags 71,2 kg och ska gå ner till 64,8kg för att att vinna vadet. Vill helst gå ner lite till, men det är ju en början..

Heja allihopa! Ni är jätteduktiga!

• Lajsan
    Hondendär skrev 2009-08-27 14:30:30 följande:
    Kommer in lite senare än er andra, men blev så glad när jag hittade den här tråden! Jag har inte något stundande bröllop att gå ner i vikt inför, men i söndags bestämde jag och min sambo att vi skulle slå vad om vem som kunde gå ner i 10% av vår vikt först. Vi är väldigt tävlingsinriktade av oss båda två och vet att det här är ett av de få sätten som fungerar.Nu har det gått en halv vecka och jag är väldigt taggad; jag SKA bara vinna!När jag hittat den här tråden kan jag ju bli peppad av era framsteg varje dag också, suveränt!Jag vägde i söndags 71,2 kg och ska gå ner till 64,8kg för att att vinna vadet. Vill helst gå ner lite till, men det är ju en början..Heja allihopa! Ni är jätteduktiga!
    Va kul när ni kan "hjälpas åt" hur ska du gå till väga? Träning? Mat? Lycka till!
  • Lajsan

Sitter här och försöker övertala mej att gå ut och gå en sväng...

• Hondendär
    Lajsan skrev 2009-08-27 18:55:34 följande:
    Va kul när ni kan "hjälpas åt" hur ska du gå till väga? Träning? Mat? Lycka till!
    Vi kör just nu på Viktväktarnas Points Plus-program där man får registera allt man äter. Är inte medlem i VV, men kör lite på hemma. Får väl se hur det går. Och försöker planera maten en vecka i taget för att inte köpa hem nåt i panik när man är hungrig. Har funkat hittills den här veckan i alla fall

Träningen blir promenader på 45 min så ofta jag hinner (målet är en gång om dagen, men det kommer inte att uppnås), jogging och styrketräning. Ska försöka se till att planera in träningen så mycket som möjligt nu när vardagen börjar för mig igen på måndag, det är ända sättet för att jag verkligen ska göra det tror jag.

Kom du ut på promenad Lajsan? Hoppas!! Segt att komma ut, men det är ju så skönt när man väl gör det! Pepp pepp!
  • Lajsan

Yes det blev en promenad "klappar mej själv på axeln"

Ja har man väl kommit ut så känner man sej stolt sen. Hur går det för alla andra?

• Superstarfia

1h och 29min på gymmet resluterade i 1018 förbrända kalorier.. jäklar va skönt det är!!!

• Lajsan
    Superstarfia skrev 2009-08-27 23:49:05 följande:
    1h och 29min på gymmet resluterade i 1018 förbrända kalorier.. jäklar va skönt det är!!!
    Härligt!
  • kullaberg

Tjejer, idag är jag lika frustrerad som förra veckan och veckan innan dess och veckan innan dess... ja ni fattar...
    Jag har nu ätit pulver till lunch i 1,5 veckor, tränade bra förra veckan, denna veckan har jobbet tyvärr gjort så jag inte har hunnit men jag har iaf gått åtminstone 30 min varje dag. Oftast på morgonen. Visst har jag "syndat" lite i veckan med nån affärslunch men har ändå försökt tänka på vad jag äter och inte stoppa i mig allt för mycket.

MEN, jag har inte gått ner ett gram denna vecka! Ingenting. Och inte har jag minskat midjemåttet heller... Jag blir så frustrerad... Vad gör jag för fel??? Jag menar, för bara nåt år sen räckte det med att jag slutade äta onyttigt så gick jag ner de kilo jag gått upp under en period när jag åt onyttigt. Men det verkar inte funka nu. Verkar som jag behöver minst en timmes motion om dagen samt snålt med matintag för att lyckas gå ner. Kan det förändras så radikalt på så kort tid. Jag vet ju att man har svårare att gå ner när man blir äldre, och jag märkte stor skillnad när jag blev runt 28, innan behövde jag inte ens tänka på vad jag åt. Men nu är jag 31 år och så stor skillnad bör det väl inte vara bara på ett år äldre i denna åldern???
    Åå, det är så jobbigt när man tycker att man gör rätt men inget händer...

Sorry, lite långt, men behövde "gnälla av mig"...

• Daaling
    kullaberg skrev 2009-08-28 08:20:10 följande:
    Tjejer, idag är jag lika frustrerad som förra veckan och veckan innan dess och veckan innan dess... ja ni fattar... Jag har nu ätit pulver till lunch i 1,5 veckor, tränade bra förra veckan, denna veckan har jobbet tyvärr gjort så jag inte har hunnit men jag har iaf gått åtminstone 30 min varje dag. Oftast på morgonen. Visst har jag "syndat" lite i veckan med nån affärslunch men har ändå försökt tänka på vad jag äter och inte stoppa i mig allt för mycket. MEN, jag har inte gått ner ett gram denna vecka! Ingenting. Och inte har jag minskat midjemåttet heller... Jag blir så frustrerad... Vad gör jag för fel??? Jag menar, för bara nåt år sen räckte det med att jag slutade äta onyttigt så gick jag ner de kilo jag gått upp under en period när jag åt onyttigt. Men det verkar inte funka nu. Verkar som jag behöver minst en timmes motion om dagen samt snålt med matintag för att lyckas gå ner. Kan det förändras så radikalt på så kort tid. Jag vet ju att man har svårare att gå ner när man blir äldre, och jag märkte stor skillnad när jag blev runt 28, innan behövde jag inte ens tänka på vad jag åt. Men nu är jag 31 år och så stor skillnad bör det väl inte vara bara på ett år äldre i denna åldern??? Åå, det är så jobbigt när man tycker att man gör rätt men inget händer... Sorry, lite långt, men behövde "gnälla av mig"...
    Jag är i precis samma situation... är 29 och kunde för 1 år sedan äta GI och rasade 5 kilo på 6 veckor, men nu går det jättesegt! GI funkar inte ens denna gång. Jag har kört pulvershakes till frukost och middag denna vecka och börjar känna lite i byxorna, men det går trögt. Jag tror inte att du gör något fel, det är bara att det tar längre tid innan kroppen fattar att du gjort en kostomställning. Jag hoppas på att när kroppen fattat det så ska det börja visa sig på vågen och med måttbandet... Ge inte upp! Kämpa på! Om inget hänt på 1-1,5 månader så får vi snickra ihop en ny plan.
Svar på tråden Banta med mig!