• Pingstdagen2010

Banta med mig!

Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

• Svar på tråden Banta med mig!
  • Superstarfia

Det är inte ovanligt att man når en platå. gör något annorlunda.. gå på kvällen, och det som viktigt att veta är att kroppens förbränning inte kommer igång förens efter 30-45 minuter om man enbart promenerar.. så vill man förbränna nått via promenader får man oftast knata i en timme..

• kullaberg
    Daaling skrev 2009-08-28 11:23:41 följande:
    Jag är i precis samma situation... är 29 och kunde för 1 år sedan äta GI och rasade 5 kilo på 6 veckor, men nu går det jättesegt! GI funkar inte ens denna gång. Jag har kört pulvershakes till frukost och middag denna vecka och börjar känna lite i byxorna, men det går trögt. Jag tror inte att du gör något fel, det är bara att det tar längre tid innan kroppen fattar att du gjort en kostomställning. Jag hoppas på att när kroppen fattat det så ska det börja visa sig på vågen och med måttbandet... Ge inte upp! Kämpa på! Om inget hänt på 1-1,5 månader så får vi snickra ihop en ny plan.
    Tack för peppningen! GI verkar inte funka denna gång för mig heller. Får väl kanske utöka pulvershakes till två om dagen istället för en om dagen.
    Och ja, jag snickrar gärna ihop en ny plan om jag sitter i samma sits om 1 månad Men vad då, man kan ju inte gärna sluta äta helt...
  • kullaberg
    Superstarfia skrev 2009-08-28 13:51:36 följande:
    Det är inte ovanligt att man når en platå. gör något annorlunda.. gå på kvällen, och det som viktigt att veta är att kroppens förbränning inte kommer igång förens efter 30-45 minuter om man enbart promenerar.. så vill man förbränna nått via promenader får man oftast knata i en timme..
    Tack för tips och pepping! Fast grejen är att jag under min semester tillät mig äta vad som helst, gick upp 4 kg (inte jättemycket men jag hade redan 2 kg för mycket enligt min plan inför "prova-klänning-dagen") så nu har jag då 6 kg att bli av med.
    Hur som helst, efter semestern (då jag var soffpotatis nummer 1) tog jag tag i mig, började springa, gymma, och promenera. Och äta GI. Hjälpte inte. Jag stod stilla på vågen. Började med pulvershakes till lunch för 1,5 veckor sen också. Fortfarande samma sak. Vågen står stilla.

Så jag kan inte ha nåt nån platå, för jag har inte ens börjat gå ner i vikt ännu... Det är ju det som är det sega... Och ibland går jag på morgonen ibland på kvällen. Ibland går jag på morgonen OCH springer på kvällen.

Det som är att jag snart ska ut och prova klänning hade jag tänkt, men jag vill inte förrän jag åtminstone har gått ner 2-3 kg. Känner mig liksom inte på humör för det...
  • tinapigall

Hej!
    Jag är helt ny på detta forum, för jag trodde väl aldrig min sambo skulle fråga... men nu så till våren ska vi förlova oss.. Jo jag vet man ska väl inte planera in det så långt i förväg men nu blev det så som en extra morot för mig att gå klart min trista utbildning. Till saken! Jag väger 76 kg och det beror på att sköldkörteln slutade fungera och då går ämnesomsättningen på sparlåga. Har gått upp 20 kg på drygt ett år, så det är inte kul! nu vill jag så gärna gå ner igen, har ju nästan normala hormonvärden nu, med medicineringen, så jag borde ju kunna banta!
    Har för vana att gå en liten promenad varje dag, men måste nog öka på. Och äta nyttigare! Skulle vara underbart att komma i en fin brudklänning så småning om!! Lycka till ni allihopa!

• Hondendär
    tinapigall skrev 2009-08-28 15:21:27 följande:
    Hej!Jag är helt ny på detta forum, för jag trodde väl aldrig min sambo skulle fråga... men nu så till våren ska vi förlova oss.. Jo jag vet man ska väl inte planera in det så långt i förväg men nu blev det så som en extra morot för mig att gå klart min trista utbildning. Till saken! Jag väger 76 kg och det beror på att sköldkörteln slutade fungera och då går ämnesomsättningen på sparlåga. Har gått upp 20 kg på drygt ett år, så det är inte kul! nu vill jag så gärna gå ner igen, har ju nästan normala hormonvärden nu, med medicineringen, så jag borde ju kunna banta! Har för vana att gå en liten promenad varje dag, men måste nog öka på. Och äta nyttigare! Skulle vara underbart att komma i en fin brudklänning så småning om!! Lycka till ni allihopa!
    Välkommen! Klart du kommer att komma i klänningen du vill ha när det väl är dags. Vi peppar så mycket vi kan!
    Har du nån särskild plan ännu för hur det ska gå till?
  • sunzhine

Igår hade jag en så otroligt bra dag, började med 50 min på gymmet innan frukost, sen cykla till o från jobbet samt en 45 min promenad på jobbet (konaon med gratis motion!). Åt o drack bra hela dan trots barnkalas med kakor o glass m.m.
    Sen blev det lördag, åkte på marknad o sen gårsfest på kvällen så jag har druckit cider vilket är alldeles för sött egentligen o ätit potatissallad ( så himla god dessväre...) och en bir choklad kaka slank ner... Så ett snesteg Känns trist för det är ju vägning på måndag...
    Imorgon ska jag köra 60 min aerobics o planera nästa veckas motion...

Hur går det för er andra tjejer nu i helgen?

• sunzhine

Åh vad tyst det va är, behöver lite peppning!

• Daaling
    tinapigall skrev 2009-08-28 15:21:27 följande:
    Hej!Jag är helt ny på detta forum, för jag trodde väl aldrig min sambo skulle fråga... men nu så till våren ska vi förlova oss.. Jo jag vet man ska väl inte planera in det så långt i förväg men nu blev det så som en extra morot för mig att gå klart min trista utbildning. Till saken! Jag väger 76 kg och det beror på att sköldkörteln slutade fungera och då går ämnesomsättningen på sparlåga. Har gått upp 20 kg på drygt ett år, så det är inte kul! nu vill jag så gärna gå ner igen, har ju nästan normala hormonvärden nu, med medicineringen, så jag borde ju kunna banta! Har för vana att gå en liten promenad varje dag, men måste nog öka på. Och äta nyttigare! Skulle vara underbart att komma i en fin brudklänning så småning om!! Lycka till ni allihopa!

Välkommen! Jag har också fel på min sköldkörtel och äter Levaxin. Gick också hastigt upp i vikt och försöker nu kämpa mig tillbaka. Inte lätt, och det känns orättvist när man ser sina kompisar som kan äta hur mycket som helst, men men det är bara att lära sig att leva med det. Självklart ska vi försöka fixa så att du går ner i vikt innan våren!
  • Daaling
    sunzhine skrev 2009-08-29 23:38:14 följande:
    Igår hade jag en så otroligt bra dag, började med 50 min på gymmet innan frukost, sen cykla till o från jobbet samt en 45 min promenad på jobbet (konaon med gratis motion!). Åt o drack bra hela dan trots barnkalas med kakor o glass m.m.Sen blev det lördag, åkte på marknad o sen gårsfest på kvällen så jag har druckit cider vilket är alldeles för sött egentligen o ätit potatissallad ( så himla god dessväre...) och en bir choklad kaka slank ner... Så ett snesteg Känns trist för det är ju vägning på måndag...Imorgon ska jag köra 60 min aerobics o planera nästa veckas motion...Hur går det för er andra tjejer nu i helgen?
    Hej! Helgen har varit bra hittills (söndagar brukar vara svårast för mig så vi får se vad jag skriver imorgon...). Jag har inte kört några shakes i helgen utan ätit som vanligt, men lyckats hålla mig borta från godis Festade däremot både i fredags och igår, gick på McDonalds kl 5 imorse, så det sätter nog lite spår, men jag hade en så himla rolig kväll så struntsamma! Det viktigaste är att jag idag börjar försöka komma in i bra mönster igen. Måste gå min 45 minuters promenad för den kollektiva träningen och det känns bra att jag måste tvinga ut mig själv. Lycka till med er söndag tjejer!
  • Mamsellen på smällen

Denna veckan har sett ut så här för mig:
    Måndag: Lat, inte någon motion alls...¨
    Tisdag: Simmade 2000 meter
    Onsdag: Simmade 2000 meter
    Torsdag: Simmade 2000 meter, 200 meter extra fort. Var helt slut när jag gick ur bassängen.
    Fredag: Rask kvällspromenad i 45 minuter
    Lördag: Rask promenad i 55 minuter

Ätit: Magert, inga kolhydrater. (Äter Kellogs All Bran på morgonen med lättfil för att hålla magen igång.) Funkar bra!

Har inte vägt mig, men ser att det hänt lite. KUL!!!

Borde ut o prova klänning, men vill inte ännu. Vill gå ner lite först.

Nå gott alla, va duktiga ni är!

Svar på tråden Banta med mig!