Superstarfia skrev 2009-08-28 13:51:36 följande:
Det är inte ovanligt att man når en platå. gör något annorlunda.. gå på kvällen, och det som viktigt att veta är att kroppens förbränning inte kommer igång förens efter 30-45 minuter om man enbart promenerar.. så vill man förbränna nått via promenader får man oftast knata i en timme..
Tack för tips och pepping! Fast grejen är att jag under min semester tillät mig äta vad som helst, gick upp 4 kg (inte jättemycket men jag hade redan 2 kg för mycket enligt min plan inför "prova-klänning-dagen") så nu har jag då 6 kg att bli av med.
Hur som helst, efter semestern (då jag var soffpotatis nummer 1) tog jag tag i mig, började springa, gymma, och promenera. Och äta GI. Hjälpte inte. Jag stod stilla på vågen. Började med pulvershakes till lunch för 1,5 veckor sen också. Fortfarande samma sak. Vågen står stilla.
Så jag kan inte ha nåt nån platå, för jag har inte ens börjat gå ner i vikt ännu... Det är ju det som är det sega... Och ibland går jag på morgonen ibland på kvällen. Ibland går jag på morgonen OCH springer på kvällen.
Det som är att jag snart ska ut och prova klänning hade jag tänkt, men jag vill inte förrän jag åtminstone har gått ner 2-3 kg. Känner mig liksom inte på humör för det...