• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2009-10-18 22:23:50 följande:

Tja... alltså... jag tänker ju inte vara kvar tills de andra är ök... jag är där när det är ett ÖLtält Men min man brukar jag kunna likna vid ett dumt ök när ölen blivit för många... Därav ÖKtält.. det var inte alls felstavat...*visslar och tittar mig ömkring och låtsas som det regnar* Kram Blomman!!! Bara för att!
  • lanovia 08

*kramar om Blomman* Klart det kommer mycket känslor i en sådan här förändring.
    Jag har nog missat mattorna, är det några fina mattor du har hittat som sambon tycker är för dyra?

*dansar en glädjedans och trallar i takt* Ingis har fått dator!!! ingis har fått dator!

Ankan, 3 barn samtidigt, vad roligt!
    Hur trivs du på nya jobbet?
    och lite uppdatering? Ungefär när beräknas barnet dimpa ner?

• lanovia 08

"ta en morfar" vad roligt det uttrycket låter.

Ninnis duktig du är som fått på vinterdäcken. Det borde väl vi också snart. Alltid lika segt varje gång detta skall göras.

• lanovia 08

Vilken underbar helg vi haft i stugan. Bara vi 2 och vovven. Strålande solsken och nästintill spegelblankt hav. Lördagen började vi med en långpromenad på 2½h. Det gick långsamt då min rygg har blivit knäpp, men den klarade sig hela vägen trots klättrande i bergen. Slutet av promenaden satte vi oss vid ett café nere vid vattnet (där ni sov Ninnis om jag inte missminner mig) och drack en varmchoklad med grädde. Vi var ensamna om att sitta ute men med en filt runt sig var det riktigt gött. Resten av helgen har vi sett på 2½ men och bara myst.

Dessutom har jag nu valt ut stickningsmönster på ett par sockar och en kofta till spillevínken så nu blir det bara till att köpa garn och börja sticka.

Vad gäller spillevinken så är mor säker på att det gömmer sig en kille i magen. Detta efter som jag fått större rumpa och då är det tydligen en kille.
    Själv är jag undermedvetet så säker på att det är en tjej att jag föreslog för mannen att vi skulle köpa någon söt klänning när vi ändå är på Ullared. Hmmm... kanske inte så smart...

• Ankan80

Vad mysigt ni verkar haft det lanovia!

Hehe....finns många myter om det där med kön. Men man vet aldrig .

På jobbet går det bara bra. Trivs mycket bättre här än på förra faktiskt

Jag är beräknad till 5 april, men det lär ju ändras vid UL.

När var det du skulle ha? Glömmer så lätt

• Hvidbrud

*kramar om blommis* Vilken helg! Det är aldrig lätt att länma något man trivs med- klart att det är tufft blommis. Du har verkligen varit stark och tagit allt och alla förändringar med styv arm, nu är ni framme, saker och ting börjar komma tilllbaks till det normala, men inget är normalt. Nu är det dags att ta in det nya och sörja den gamla vardagen. ömsa skin och smälta in. kramar om och skickar stora doser tålamod och en rejäl dos inre ro. kram!

• Fjällbruttan

Hej!

Förkyld och hängig idag.. surtanten har kommit fram igen.. igår rööt jag till alla när vi satte oss vid matbordet...
    -jag är skittött, hängig och sur så fan ta den som tjafsar med mig nu! Nu är ni varnade!
    Vi har aldrig haft så lugn och trevlig middag.. undra om jag ska göra det oftare?? 

Idag ville jag klappa till mannen när jag ringde honom på jobbet och talade om att på onsdag ska vi vaccineras (vi tillhör båda riskgrupper) och han inte frågade hur stackars jag mår utan förutsatte att JAG dkulle gå på utvecklingssamtal idag och snora på alla barn på dagis... tur han jobbar några kilometer bort!
    Jag är inte alls hormonelak.......

Lämnar av en hög kramar att ta av vid behov, en stooor äppelpaj och massor med glass och vaniljsås! Kaffe eller te efter önskemål...

je tyck om ji, ji e nalta go!

• Daa

Hejhej.

Bruttan: no jär du som gullat!
    Tänker du trycka ner surtanten under stenen igen? Du blev min idol sist du gjorde det.

Kramar Blommis en hel massa. Ojojoj, vilken stor omställning att flytta sådär. *kramar lite till*

Ankan: skoj med alla bebisar!

Lanovia: så mysig er helg låter.

*vinkar till alla*

• passionsblomman

Okej, först av allt: KRAAAAAAAAAAAM Ninnis!

Babbla i tråden måste vi inte, men krama dig i tråden är en nödvändighet! *kramar igen, långt och varmt och länge*

För det andra: Nu har jag gråtit utan att kunnahejda mig av och till sedan i lördags eftermiddag och idag gick sonen till skolan så då kunde det bli full fontän.

Sambon däremot är ledig idag vilket innebar att vi kunde ta vårt snack på förmiddagen här. Det känns mycket bra och det har varit ett samtal, inte ett gräl.
    Lanovia-jo, jag hittade mattor till salen och det var inte ens planerat eller så. Och det är äkta handknutna mattor från Pakistan, så de kostar inte gratis. I vår familj är vi inte vana att spendera, så det hisnar för oss båda med allt vi handlat senaste månaderna, med soffa och allt.
    Samtidigt VILL vi ju göra ett hem av vårt hus och inreda det.

Nu har vi kommit fram till att mattorna är en investering och en sak man har kvar hela livet (om man vill) och dessutom är det mindre än vad många betlar för semester etc.

OCH de passar som en smäck och rummet blev så fiiiint. Så nu köper vi dem!

Framförallt gör VI det, och inte att jag tjatat mig till det eller pressat fram något. Det var viktigt för mig. Jag vill inte senare få äta upp att sambon inte står fast vid beslutet.

Bruttan, detsamma för sista raden och JA varna oftare inför middagarna tycker jag!

• Daa

Kraaaaam på Ninnis. *klappar om*

Blommis: Skönt att ni fick ett bra samtal.

Oj, nu är det dags att återgå till arbetet igen.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan