• Svar på tråden Tantvarning6
  • Fjällbruttan

Heloise och Blomman löses härmed från sitt tidigare uppdrag...
    jag har läst, grubblat och konstaterat att jag är i alla fall inte lika bakom flötet som vissa andra.... Tycker Panzers symbolik var mycket tydlig! Men vet man inte vad saker står för verkar det bäst att skrika högt, för då får man rätt... eller??

Jag och min man har bokat tre nätter på Plaza i Umeå nästa helg
    Jullhandla, middag med vänner, bio och sova gott utan barn såtr på schemat.. och så FRUKOST Vi ska tom. träffa vänner och äta brunch på söndag där innan vi länsar Ica maxi och åker hem

Förresten, har ni en tvååring som behöver nåt att göra, ge dem ett block med post-it lappar... det kan de fnula med lääääänge... så mamma hinner läsa dår-trådar

• didis

Fjällbruttan - hälsa Umeå från mig!! Och ha det så himla skönt!

Julhandel har jag inte ens funderat på än, jag har tagit ledigt 23 dec så jag får väl flänga runt då medans julskinkan kokar på spisen. Eller hoppas att maken redan har löst allt...

I tisdags var jag förresten hemma hos familjen en kort sväng (seminarium i grannstaden) och de var så glada över att få riktig mat! Då gjorde jag ändå pastagratäng med färdig Keldasås så riktig husmanskost var det väl knappast men ändå långt ifrån pizza och Max-käk. Familjen längtar inte så mycket efter mamma som efter hennes mat!

• TinkerBelle

God förmiddag tanter,

Sitter inne på kontoret idag igen.
    Ska träffa en f.d. kollega och äta lunch tillsammans ? nätverka kallas det vist för.

Fjällbruttan ? vilken härligt initiativrik liten du har där hemma! Förpassa snabbt kvasten ner i puffs händer så ska du se att huset snart är genom sopat om än inte rent...

• Fjällbruttan

TinkerBelle skrev 2009-11-05 10:19:14 följande:
    . Fjällbruttan – vilken härligt initiativrik liten du har där hemma! Förpassa snabbt kvasten ner i puffs händer så ska du se att huset snart är genom sopat om än inte rent...

Åhh..hon kan!!
    Igår smög hon ner i källaren utan att jag märkte det, dök upp med ett brak och vår gigogantiska sop som vi sopar med i pannrummet..Hur hon fick upp den för den svängda trappen har jag ingen aning om!
    -Titta mamma, Saga är jätteduktig, ska sopa Nisse... (vår arma undulat)
     Sen brakade hon in i vardagsrummet och slog ner allt som var löst och jagade fågelstackaren...och vrålade som en besatt när jag snodde sopen av henne...

• TinkerBelle

*skrattar så jag gråter*

Nu glor alla runt om mig på mig som om jag va en idiot!

Enda jag kan komma på mina barn gjort i den vägen är nog min äldsta, som en jul fick för sig hand skulle använda en av julljusstakarna (ett litet tomtehus som låg i en låda) som bandy boll.

Jag var inte så glad efter det...

Fjällbruttan skrev 2009-11-05 10:29:52 följande:

Åhh..hon kan!!Igår smög hon ner i källaren utan att jag märkte det, dök upp med ett brak och vår gigogantiska sop som vi sopar med i pannrummet..Hur hon fick upp den för den svängda trappen har jag ingen aning om!-Titta mamma, Saga är jätteduktig, ska sopa Nisse... (vår arma undulat) Sen brakade hon in i vardagsrummet och slog ner allt som var löst och jagade fågelstackaren...och vrålade som en besatt när jag snodde sopen av henne...
  • Sonja68

*skrattar åt Sagas sopning och och ljusstaksbandybollen*

Just nu är jag varm i hjärtat. Tror aldrig jag varit så GLAD över att min lilla busar och gömmer sig under täcket, stämplar med sina stämplar på mina viktiga papper och knackar frenetiskt på bordsräknaren Och sörplar apelsinjuice i ett kör.

• Daa

Hejhej!

Frulle: jobbigt läge för er. Hoppas verkligen att det börjar ljusna lite snart. *kramar om*

Bruttan: vilket härligt inlägg. *skrattar åt Sagas undulatjakt *

Cantaton: skönt att höra goda rapporter om pappa.

Heloise: hade tänkt ropa amen (eller "word, sis'" eller "håller med fullständigt" eller... ja, du förstår) till ditt långa inlägg i överlämningstråden, för du satte verkligen ord på mina tankar, men eftersom det inte alltid är läge att skriva så hann diskussionen dra iväg nåt alldeles innan jag kom mig för.

Sonja: härligt med friskhetstecken.

Kramar.

• passionsblomman

MEN FÖRBASKADE SKIT!!!!
    Eller "kuken i örat" som didis svärmor säger, eller var det mamma kanske?

Jag hade skrivit ungefär en kilometer med kommentarer till ALLA! Riktigt genomtänkta också dessutom! Och så KASTAS JAG UT när jag postar så det FÖRSVINNER!!!! Jag bir helt bananas på det där och nu har det hållit på så här sedan igår hos mig!

AAAAAARG!!!!

Nåväl, jag nöjer mig väl med "hej alla" då istället och går nu och läser ikapp i både gostrådar och bråktrådar.

*kopierar för säkerhets skull*

• Frulle

Jag tackar.. Är säker på att du hade skrivit nåt fint som vanligt!!
    passionsblomman skrev 2009-11-05 12:31:40 följande:
    MEN FÖRBASKADE SKIT!!!! Eller "kuken i örat" som didis svärmor säger, eller var det mamma kanske?Jag hade skrivit ungefär en kilometer med kommentarer till ALLA! Riktigt genomtänkta också dessutom! Och så KASTAS JAG UT när jag postar så det FÖRSVINNER!!!! Jag bir helt bananas på det där och nu har det hållit på så här sedan igår hos mig! AAAAAARG!!!!Nåväl, jag nöjer mig väl med "hej alla" då istället och går nu och läser ikapp i både gostrådar och bråktrådar.*kopierar för säkerhets skull*
  • passionsblomman

Extra fint till dig!

Nåja, nu skrattade du iallafall, det är huvudsaken!

Frulle skrev 2009-11-05 12:35:09 följande:
    Jag tackar.. Är säker på att du hade skrivit nåt fint som vanligt!!