• Svar på tråden Tantvarning6
  • passionsblomman

Gör det! Och gör en sådan där Walk-in-closet medan du ändå är igång!

didis skrev 2009-11-05 18:34:07 följande:
    Dagens I-landsproblem:på måndag ska hela kliniken ha planeringsdagar på ett spa (jag har bokat helkroppsmassage! ) med tillhörande middag. Veckan därpå är det kurs i Lund, också med middag. Delvis är det samma personer på båda tillställningarna och som jag dessutom har ätit kursmiddag med förut.Festklänningarna har jag faktiskt märkta med en lapp där det står vilken fest de användes till och vilka som var med (typ S´släkt eller jobbet). Jaja det är kankse i tantigaste laget men SÅ förskräckligt ofta köper jag inte nya festkläder!!Jag funderar allvarligt på att inrätta ett kartotek över hela garderoben, i vilket fall den delen som rymmer kläder för middagar etc. Eller vore det att ta i???
  • didis

Haha! Den skulle eka lite tom bara! Eller är fleecetröjor och torktumalde tröjor bra på att absorbera ljud??

passionsblomman skrev 2009-11-05 18:39:57 följande:
    Gör det! Och gör en sådan där Walk-in-closet medan du ändå är igång!
  • didis

Tänk vilka snygga, fluffiga klänningar kören skulle ha om Fjosok var kostymansvarig!!

:-P

• passionsblomman

Ja för min del så kan jag iofs göra en museidel med mina urvuxna (/krympta? ) kläder, men annars skulle det räcka rätt bra med ungefär storleken av en gästtoalett för mina kläder. Alltså är det nog bättre att skaffa ett garderobssystem framöver till vårt sovrum. Med skjutdörrar.
    didis skrev 2009-11-05 18:46:10 följande:
    Haha! Den skulle eka lite tom bara! Eller är fleecetröjor och torktumalde tröjor bra på att absorbera ljud??
  • didis

Jag har ju kläderna utspridda i 2 städer numer. Konstigt nog vill jag alltid ha de kläderna som är i den andra staden.

I Hollywoodfruar letade en efter hus med stoora garderober. Hon gick in i ett rum, större än min lägenhet och sa "här kan mamma ha sina väskor!" För egen del hade det sett lite fånigt ut med en ryggsäck och en aftonväska i det stora rummet...

Fast visst hade det varit roligt mer lite mer kläder. Bara jag slapp handla dem och prova och...

passionsblomman skrev 2009-11-05 18:51:37 följande:
    Ja för min del så kan jag iofs göra en museidel med mina urvuxna (/krympta? ) kläder, men annars skulle det räcka rätt bra med ungefär storleken av en gästtoalett för mina kläder. Alltså är det nog bättre att skaffa ett garderobssystem framöver till vårt sovrum. Med skjutdörrar.
  • passionsblomman

Ja eller hur?

Jag tror vi får ha I´m yours som Personal Shopper i vår by och så får hon tvinga med oss på inköpsresor där mutorna är fantastiska middagar på gourmetresaturanger världen över...

Jag tycker vi börjar med...Frankrike kanske?

• Im yours

Haha, men jag då? Vad ska jag göra i byn. Personal shopper åt Didis kanske

Kramar från en mulitrött tant.

• passionsblomman

Titta! Precis när jag planerade in din framtida deltidssysselsättning jämte författarskapet, så sitter du och postar samma sak!

It must be a sign!

Im yours skrev 2009-11-05 19:17:00 följande:

Haha, men jag då? Vad ska jag göra i byn. Personal shopper åt Didis kanske Kramar från en mulitrött tant.
  • didis

Gärna!! Du kan få mina mått och mitt fulla förtroende så går jag och tar en fika under tiden!

Im yours skrev 2009-11-05 19:17:00 följande:

Haha, men jag då? Vad ska jag göra i byn. Personal shopper åt Didis kanske Kramar från en mulitrött tant.