• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA&MJ skrev 2009-12-09 14:37:55 följande:

Om 38 minuter får jag åka hem för då dör min dator ahhh en giltig anledning till att sluta tidigt Måste nog hem och stretcha med för börjar känna av ryggen igen....
    Hihi, ja, det är ju bra

Fast det låter inte så bra att du har ont i ryggen .
  • Oupsie

Nenne, vad skönt. Det är jobbigt att var torr. Det var ett roligt inlägg du skrivit i din blogg föresten. Förstår att det är läskigt.

Telis, jag håller med dig angående privata kontakter och jobbkontakter. Såvida personerna inte är både privata vänner och arbetskamrater så klart. Men visst är det konstigt att de tagit bort det namnet . Men det var flera ganska populära namn som åkte ur almanackan och byttes ut mot många ovanliga namn. Tror att det motiverades med att man ville plocka fram bortglömda namn från vårt kulturarv eller något sånt... Men i min familj har vi aldrig firat namnsdagar så det spelar inte så stor roll egentligen.

• Oupsie

Jag är här Lapinette, men jag är ju hemma mest hela tiden .

Det låter gott med lax och vin . Och chokladkola. Mums.

• Oupsie

Har precis varit och hämtat ett paket på posten. Hade skickat efter strumpor. Så nu kan jag rensa ur strumplådan lite, sådana där som är ok men egentligen börjar bli ganska slitna och tråkiga.

Ore, oh nu blev jag lite nyfiken på ditt andranamn. Mitt andranamn finns inte heller med i almanackan. Så jag har verkligen aldrig namnsdag... stackars mig .

• Oupsie

Lapinette, kan tänka mig att det kostar en del att skicka ett paket så långt. Men hur skickar ni då? För det måste väl vara kallt?

• Oupsie

Lapinette, det har du ju rätt i.

Mrs B, jobbigt med utåtagerande barn. Var det av någon särskild anledning eller var det olika anledningar för olika barn?

• Oupsie

Nej men Muggles . Jag hoppas att det är ett falsklarm. Usch .

September, jobbigt med magsjuka. Krya på dig.

• Oupsie

MSW, hoppas att blodprovet är som att det ska. Skönt att du blev godkänd i skolan också .

Sweet, nu tror jag att du är lite väl blygsam. För att få jobba som forskare så måste man väl vara smart! Kul att se dig i tråden förresten . Läste i tråden att du sluppit lite av stressen på ditt jobb. Skönt! När var det ni skulle till Miami?

Vickan, jag förstår att du blir irriterad. Det handlar inte bara om vad folk säger utan det är också hur de säger saker. Hittade din blogg förresten . Bra julklappstips!

• Oupsie

Precis Vickan, jag har hittat den via andra bloggar . Sov gott!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter