• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Läste era galna inlägg om vissa kroppsfunktioner igår . Jobbigt att det blivit så illa Nenne.

Min hund, hon fiser inte så ofta, men när hon väl gör det så vänder hon ofta på huvudet mot rumpan och tittar, precis som "Vad tusan var det där" . Knäppa hund .

• Oupsie
    snaily skrev 2010-01-23 16:48:10 följande:
    OupsieJa, det är väl mest fördelar med att han är så kär i folk, och framför allt barn - han blir helt till sig i trasorna bara han hör barnröster på håll. Syrrans yngsta barn håller han på och älskar ihjäl nästan när vi är där. (det där lät perverst, menade inte så illa som det lät )Fast jobbigt såklart när man träffar folk som inte gillar hundar/är hundrädda/inte gillar hundar som hoppar. Försökt uppfostra mina kollegor och vänner och familj att INTE hälsa så överdrivet på honom för att inte uppmuntra hoppandet, men du vet hur det är... Det är mycket svårare att uppfostra folk än hundar!
    Haha, det hade kunnat vara jag som skrev det inlägget . Vår hund är likadan, älskar alla. Särskilt barn. Men hon är ju så stor, så man får passa henne lite så att hon inte puttar omkull barnen om det är sådana i närheten.
  • Oupsie
    snaily skrev 2010-01-23 17:08:41 följande:
    EANästa år, eller till hösten! OupsieKorven puttas ordentligt hårt trots sin litenhet, när han står på alla fyra så trycker han till med sidan mot ens underben och knycker till med sin rumpa allt vad han har, kan lätt putta omkull vilket barn som helst, nästan vuxna också ibland. Ibland gör han så mot föremål ute också, typ oranga vägkäppar, istället för att kissa på dem. Tur att jag har min lilla clown som muntrar upp när livet känns tungt.
    Hihi, skulle vilja se honom göra så . Mitt skrälle har tyvärr puttat omkull även fullvuxna människor . Men det har varit under lek, så de som busar med henne på det viset har lite fått skylla sig själva . Jag håller med dig, jag vet inte vad jag gjort utan min lilla vovve. Det går knappt en dag utan att man drar på smilbanden minst en gång åt hennes upptåg/miner/lekar. Vill man köpa lycka så ska man köpa en hund .
  • Oupsie

EA, de kanske vill ha en visning till för att se om de kan få bud på utgångspriset (minst). Ni kanske ska fundera på om ni ska låta ert bud ligga kvar? För nu kan ju det användas för att få upp buden från de andra spekulanterna. Fast å andra sidan, vill ni ha huset så kanske ni inte vågar dra er ur för att avvakta och se vad som händer. Det är påfrestand med budgivningar, det är ju så mycket pengar som det handlar om och man vill ju att det ska bli bra.

• Oupsie

Vickan, jag tror att AM hade en länk till ett ställe som sålde mönster (heter det så när man virkar?) .

Mrs B, krya på dig! Kul att du har fått så mycket jobb .

• Oupsie

Undrade också vad alla människor var, men jag hittade ingen ny tråd, så det kanske är många som tar sovmorgon idag.

Själv bestämde jag mig igår för att ringa på en jobbannons idag och har legat och snurrat hela natten och varit livrädd för att försova mig så att jag inte skulle hinna ringa innan jag ska på föreläsning. Sen när jag väl stigit upp tog det en timma innan jag samlat tillräckligt med mod för att ringa samtalet. Så var det upptaget, men nu har jag ringt och pratat i alla fall. *andas ut* Och jag känner mig inte helt nedslagen, som man lätt gör när den man pratat med berättar om hur fantastiskt kvalificerade alla andra som har ringt är, utan jag ska faktiskt se till att få in en ansökan.

PB, jag förstår hur du känner, det är så jäkla läskigt att söka jobb. Och skriva brev, och CV... Men hur läskigt det än är så känns det ganska bra när man väl har gjort det, tycker jag i alla fall. Styrkekram!

Telis, din stackare, livmodersinflammation . Hoppas att medicinen hjälper snabbt.

Tinga, inte kul med sjuka barn. Hoppas att de kryar på sig snart!

• Oupsie

EA, spännande med huset! Hoppas att ingen annan lägger bud.

Snorkis, hur går det med dina utslag? Låter jättejobbigt. Har för mig att mamma berättade någon gång att hon också fick utslag när hon var gravid. Spännande med jobbet . Din nuvarande chef kanske kan erbjuda dig lite bättre lön eller så om han är rädd för att du ska sluta .

Angående din fråga som du ställde för ett tag sedan, jag har inte glömt bort den, bara när jag sitter vid BT just. Men nu ska jag svara. Julen gick bra, men det är skönt att veta att vi ska fira med min familj nästa år . Ibland mår jag bättre ibland mår jag sämre, det dippade ganska rejält efter nyår. Tror att det är ganska vanligt vid sådana tillfällen, eller som vid födelsedagar, det blir så påtagligt att ett ytterligare år har gått, eller ett helt decennium, och ändå har man inte "kommit någonstans" men nu börjar det kännas bättre igen. Jag försöker verkligen vara glad för det jag har, även om det inte alltid är så lätt. Nu tänker jag se fram emot att vi snart ska till London. Ska bli skönt att se någonting annat några dagar .

Muggles, skönt att ni trivs i huset! Ser fram emot bilder på huset, särskilt på den snygga tapeten .

• Oupsie
    Telis skrev 2010-01-26 09:49:51 följande:
    Snyggt jobbat Oupsie! Det är jätteläskigt att ringa såna där samtal men vad man känner sig duktig efteråt. Jag ska hålla tummarna för jobbet!
    Tack, det kan nog behövas några tummar . För helst ska man ha minst två års arbetslivserfarenhet inom samma område... Nåja, jag ska söka i alla fall så får vi väl se vad som händer. Det är flera tjänster så de kanske tar någon med erfarenhet och någon utan. De kan ju betala lägre lön till en utan erfarenhet, det kanske är en fördel?
  • Oupsie
    snaily skrev 2010-01-26 09:58:34 följande:
    TelisNej, men det är samma som hundarna får! Och det är helt ok att ge när man diar, förlåt, menar ammar.
    Hihi .
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 16:41:00 följande:
    AMvi var båda väldigt fula som barn, så blir Pricken söt redan som liten så kan det antingen bara braka utför eller bli ett halvdant resultat som hans föräldrar.
    Hihi, en kompis till mig hävdar bestämt att: "Är man söt när man är liten blir man ful när man blir vuxen. Och är man ful som barn bli man snygg när man blir stor".

Slutsatser som hon har dragit helt själv genom att titta på bilder på sig själv när hon var liten, där hon ansåg att hon var ganska söt, men hon är inte ful som vuxen så jag tror att hon har dragit lite felaktiga slutsatser...
  • Oupsie

Ore, trist med dina föräldrar .

BS, kämpigt att Iris är så trotsig. Och att Astrid bara vill vara i famnen.

Koko, välkommen hem. Hoppas att ni hade det bra på resan .

Tinga, vad snyggt ni har det . Men jag förstår vad du menade med golvet i köket . Smart att kunna gömma TV:n.

• Oupsie

Jag spammar tråden, kanske skulle väntat till nästa tråd så att den kan slå rekordet? Ser fram emot Ores trådstart !

• Oupsie

Lapinette, vad kul att det gick bra med toastmastrandet förresten.

• Oupsie
    Lapinette skrev 2010-01-26 10:24:07 följande:
    Oupsie - skönt att det är över måste jag säga. I söndags var det lite som ... jaha, vad ska jag nu ta tag i för projekt. November - december jobbade jag som en galning, sen jul och nyår och därefter har jag bara fixat med toastandet om kvällar/helg. Så nu har jag helt plötsligt fritid!
    Ja, det blir lätt tomt när man är klar med ett projekt . Har du något nytt projekt på gång?

Jag gillar också att ha projekt. I vår tror jag att det är projekt ut och tävla med hunden som gäller kanske...
  • Oupsie

Lapinette, ja då har du fullt upp . Jag måste också ta tag i våra foton. De ligger bara i mappar i datorn och jag vill gärna göra något med dem.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter