• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Dags för kvällsturen med hunden. God natt i tråden.

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-12-09 13:32:52 följande:
    Oj det ar ett långt ord... Jag tycker det verkar som fler än man tror har jobbig hårbotten. Men själv har jag skämts för det för det flagar ju och känns ofräscht, delvis för att reklamen alltid framåller mjäll ungefär lika vidrigt som böldpest eller så.Alltså har jag inte pratat så mycket om det och därmed inte insett att det nog är rätt vanligt.
    Kommer ut ur garderoben som ytterligare en med problematisk hårbotten .

Använder också Bio+ för tillfället. Fungerar jättebra.

Cicci, kan du ha Clearasil alltså? Jag testade det en gång, det som var för torr hårbotten men jag trodde jag skulle bli tokig som det kliade. Huh.

Nenne förresten, hur går det med din hud. Du sa att du var så torr, har du hittat någon bra creme att använda?
  • Oupsie

EA&MJ skrev 2009-12-09 13:45:43 följande:

Haha ja till Amsterdam hade jag gärna åkt tyvärr var det den andra staden
    Hihi, Amsterdam låter trevligare. Fast vad vet jag, har bara mellanlandat på deras jäkla flygplats.

Säger då det, det finns en anledning till att Schiphol låter som... äh

Bor Gosnosen i Skåne förresten Trodde att hon befann sig i den kungliga hufvudstaden som de flesta andra.
  • Oupsie

Som de flesta andra i TRÅDEN. De flesta andra befinner sig nog inte just där.

• Oupsie

EA&MJ skrev 2009-12-09 13:57:00 följande:

Host harkel visst är det så att gosnosen INTE bor i Skåne lyckades på något sätt blanda ihop dig Oupsie med gosnosen....
    Hihi, ok. Men jag stod med på MrsB:s lista över tänkbara deltagare. Jag vill gärna vara med men jag vet inte om jag kan.

Tinga, hur gick det med besöket på dagiset?
  • Oupsie

Grattis på namnsdagen ni som heter Anna .

• Oupsie

Angående Facebook. Om jag får förfrågningar från folk som jag inte riktigt känner att jag vill adda så struntar jag bara i att trycka acceptera eller vad det står. Ett par gånger har jag aktivt tryckt bort personer men då är det folk som har varit helt okända för mig. Men det är sjukt störigt med folk som hela tiden skickar inbjudningar till grejer... Men jag har inte fått så mycket sånt på senaste tiden. Kanske för att folk har märkt att jag aldrig accepterar de där inbjudningarna.

Telis, men den personen kanske använder FB i sitt jobb? Vissa verkar ju använda det som ett sätt att nätverka. Vet att maken har "vänner" som han aldrig träffat men som addat honom enbart för "business" eller vad man ska kalla det.

• Oupsie

Spammar tråden lite till angående facebook,

Anledningen att man inte vill lägga till vem som helst som vän på facebook är ju att man ändå vill vara lite privat. Men vissa verkar inte ha den spärren, det kanske delvis är en generationsfråga, eller mognadsfråga .

Såg min lillasysters startsida och hon har en del betydligt yngre vänner som hon känner genom föreningsverksamhet. De går på högstadiet och de skriver ju om precis allt . "Åh, jag är så olyckligt kär", "Åh, han är så snygg", "Åh, han tittade på mig i matsalskön" osv.

Bland mina FB-vänner är nog det mest privata jag läst om en som berättar om att hon precis fått MF. Jag umgås knappt med den här människan och hade jag fått MF hade jag aldrig talat om det för henne...

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-12-09 14:15:05 följande:
    Tack! Fast det är bara mitt andranamn. Men den enda namnsdag jag har och alla vi döttrar och alla de närmsta kvinnorna bakåt i släkten har det med bland sina namn. Både mormor farmor, mamma med flera...
    I makens familj är det också ett namn som är vanligt. Men i min familj vet jag faktiskt ingen som heter det. Det är nästan lite märkligt med tanke på hur vanligt namnet är. Har du namnsdag med ditt tilltalsnamn? Annars får du väl passa på att fira lite idag .
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-12-09 14:28:37 följande:
    Nä, ingen annan namnsdag än den här. Vi har aldrig firat namnsdagar i vår familj. Kanske för att vi alla heter konstiga saker ... Men på Annadagen brukar mamma slå en signal eller skicka ett kort. Kanske att vi har fikat lite hemma nån gång. Jag minns knappt.Jag ska kanske unna mig en bulle eller lite glass senare...
    Vi har inte heller firat namnsdagar. Dessutom tog de bort min namnsdag när de reviderade namnsdagarna för några år sedan. De jäklarna
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter