Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Dags för kvällsturen med hunden. God natt i tråden.
Dags för kvällsturen med hunden. God natt i tråden.
EA&MJ skrev 2009-12-09 13:45:43 följande:
Som de flesta andra i TRÅDEN. De flesta andra befinner sig nog inte just där.
EA&MJ skrev 2009-12-09 13:57:00 följande:
Grattis på namnsdagen ni som heter Anna .
Angående Facebook. Om jag får förfrågningar från folk som jag inte riktigt känner att jag vill adda så struntar jag bara i att trycka acceptera eller vad det står. Ett par gånger har jag aktivt tryckt bort personer men då är det folk som har varit helt okända för mig. Men det är sjukt störigt med folk som hela tiden skickar inbjudningar till grejer... Men jag har inte fått så mycket sånt på senaste tiden. Kanske för att folk har märkt att jag aldrig accepterar de där inbjudningarna.
Telis, men den personen kanske använder FB i sitt jobb? Vissa verkar ju använda det som ett sätt att nätverka. Vet att maken har "vänner" som han aldrig träffat men som addat honom enbart för "business" eller vad man ska kalla det.
Spammar tråden lite till angående facebook,
Anledningen att man inte vill lägga till vem som helst som vän på facebook är ju att man ändå vill vara lite privat. Men vissa verkar inte ha den spärren, det kanske delvis är en generationsfråga, eller mognadsfråga .
Såg min lillasysters startsida och hon har en del betydligt yngre vänner som hon känner genom föreningsverksamhet. De går på högstadiet och de skriver ju om precis allt . "Åh, jag är så olyckligt kär", "Åh, han är så snygg", "Åh, han tittade på mig i matsalskön" osv.
Bland mina FB-vänner är nog det mest privata jag läst om en som berättar om att hon precis fått MF. Jag umgås knappt med den här människan och hade jag fått MF hade jag aldrig talat om det för henne...