• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God morgon i tråden.

Cicci, hur har det gått med Victor? Låter läskigt med krupp .

Tinga, vad skönt att de verkade gilla dagis. Precis som du säger är det nog du som kommer ha det jobbigast .

Koko, lycka till .

Muggles, instämmer med Snaily.

Gillar också ditt senaste blogginlägg Nenne. Blev lite nervös i början dock, men det blev ju bra i slutet .

Grattis på namnsdagen, den i tråden som känner sig träffad . Det kanske finns mer än en ?

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-12-09 23:29:20 följande:
    Det är asbra med en liten kille! Vaddå? Är det längre kö till tjejer? Eller finns det färre tjejer att adoptera?
    Jag tror att det är så att i Sverige får man inte önska ett specifikt kön, men det får man i andra länder. Av någon anledning är det populärare att adoptera flickor så därför får de länder där man inte får önska kön oftare pojkar.

Tror jag det var, rätta mig och jag har fel Lapinette.
  • Oupsie

Usch vad jobbigt det låter Snaily . Särskilt när man inte vet var det är heller. Ska du börja med medicinen ändå?

• Oupsie
    snaily skrev 2009-12-10 10:06:41 följande:
    Chokladskorpor är nästan lika bra som medicin va? *mumsar vidare*
    Absolut

Märkligt är det i alla fall. Hoppas att medicinen hjälper.
  • Oupsie
    Lapinette skrev 2009-12-10 10:09:43 följande:
    pb och Oupsie - jag har också hört detta om att man i andra länder får välja kön. Men så är det så att i Sydkorea väljer kvinnorna främst att behålla sin dotter om de måste välja. I Kina är det ju främst pojkar man vill ha så där är det omvänt. Tror det är ca 70 % pojkar som kommer från Sydkorea.
    Aha, det var intressant. Vet du varför det är så? Att de väljer att behålla flickorna?
  • Oupsie

God morgon i tråden.

Parnassia, och ni andra som känner er nere, om ni tror att det beror på mörkret så kan ni testa att "ljuschocka" er på morgonen. Det var ett tips jag fick en gång när jag sökte hjälp för att jag var deprimerad. Ingen mys-belysning på morgonen utan alla lampor ska tändas för att man verkligen ska vakna ordentligt. Vet inte hur effektivt det är men det kan ju vara värt att testa kanske? Annars är det inte så konstigt att man är nere ibland, och många små saker som man oroar sig för eller är stressiga påverkar lätt hela ens välbefinnande. Kram!

Snorkfröken, men usch. Hoppas verkligen att det inte är som du befarar. Förhoppningsvis har du bara en väldigt lätt och symptomfri graviditet. Kram!

Lapinette, det var intressant angående pojkar och flickor. Pojkar anses för dyra, hmm. Fy vad hemskt egentligen, flickor kostar inte så mycket för de behöver ingen utbildning .

• Oupsie

Porchez, skönt att det känns lite bättre med jobbet. Hoppas att det går bra idag när du ska träffa säljarna.

Piggelin, men eller hur! Jäkla sas. Idag var det en resa till Tokyo och det står att den går från/via Köpenhamn, men det blev dyrare när man valde direkt från cph än från arn. Nu ligger ju cph i och för sig i ett annat land, men ändå

Nenne, oh, Nobelfesten det hade varit häftigt! Skulle vilja vara med någon gång, men har ingen aning om hur det skulle kunna hända .

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2009-12-11 09:12:50 följande:
    oupsiejag hoppas ju att Sweetie bjuder med mig när hon vinner priset.
    Ja, hon kan bjuda med hela tråden som sitt entourage .
  • Oupsie

Liten, vad kul! Jag är faktiskt inskriven på högskola för tillfället och vill inget annat än att komma härifrån . Så nä, jag får nog stå mitt kast. Borde ha anmält mig tidigare år istället.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter