• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej, förresten Muffinstönt, jag har nog inte sagt det innan ?

• Oupsie

Ooohh, Stort grattis till hela Telisfamiljen! Skönt att alla mår bra .

• Oupsie

Hej i tråden

Grattis på födelsedagen Piggelin !

Lappis, jag tror att jag röstar på den korta klänningen. Den låter tuff.

Mugglan, jag tror att det är klokt av er att köpa en induktionshäll. Själv skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan. Vi har också en electrolux förresten och vi är nöjda med den.

Snaily, förstår att det är en massa tankar som snurrar i huvudet men som Lappis säger, ibland får man sätta sina egna behov först. Dessutom är statliga myndigheter bra som arbetsgivare om man ska vara föräldraledig .

På tal om myndigheter, såg jobbet som du pratade om Vickan, idag. Låter jättekul, men lite för avancerat för mig (än så länge ).

Vad var det mer då... postar så länge...

• Oupsie

Tinga, vad skönt att det gick så bra för killarna på dagis. Och vad skönt för dig att få två veckor för dig själv innan du börjar jobba .

BS, jobbigt att behöva stanna på sjukhuset. Hoppas att ni snart får komma hem.

Junilejon, låter bra att allt börjar gå på rätt håll igen.

EA, gick det bra på pilatesen? Jag gick på det tidigare och tyckte att det var kul. Har ni varit och kollat på huset nu?

Hmm, det var säkert något mer, som vanligt.

Vi fick inbjudan till ett bröllop idag. Jättekul och helt otippat! Så det verkar som att det blir minst två bröllop i år .

• Oupsie
    snaily skrev 2010-01-14 21:09:20 följande:
    Oupsie skrev 2010-01-14 20:56:42 följande:
    Jag vet! Allmänt bra som arbetsgivare, tycker jag faktiskt! Det är därför det tar emot lite att säga upp mig för det är staten som är nuvarande arbetsgivare, och det jag söker nu är på ett litet privatägt företag.
    Aha, jag missuppfattade, jag trodde att jobbet du sökte var statligt.
  • Oupsie
    viktualia skrev 2010-01-14 21:09:23 följande:
    Oupsie - det är nog roligt om man känner att man pallar det... för lätt är det INTE.... inte med tanke på alla besvärliga frågor som sådana som jag besvärar den personen med.....
    Hehe, nä. Jag tänkte på det de skrev om att det är en fördel om man några års erfarenhet av liknande arbete, med tanke på arbetsbeskrivningen så hade jag nog inte sökt det arbetet om jag inte hade haft FLERA års erfarenhet .
  • Oupsie

Vickan, om en 20 år eller så kanske vi kan jobba på samma arbetsplats då .

Vickan igen, ah, spännande, blir det inom någon av dina församlingar. Bröllopet som vi fick inbjudan från makens kusin, så det kommer att vara inom en frikyrka. Har inte varit på ett sånt bröllop så det ska bli spännande. Började plötsligt fundera på om det kommer att serveras alkohol Hmmm...

• Oupsie

Jag har lite beslutångest. Jag har ju läst extra nu i höst och i vår kommer fortsättningskursen innehålla en hel del av sådant jag redan läst, vilket jag vill tillgodräkna mig. Det kommer innebära att jag kommer att ha ett ganska långt hål mitt i terminen. Jag har sökt en distanskurs som jag skulle kunna ägna mig åt under den tiden. Jag trodde att jag kunde ha nytta av den kursen senare för att kunna plocka ut en kandidatexamen men det visade sig att jag inte behövde den. Ett annat alternativ hade varit att söka en språkkurs (det finns lediga platser) och läsa ett språk på halvfart den här terminen. Ett ytterligare alternativ är att jag struntar i att läsa något av det och bara tar det lite lugnt... Alla alternativ har sina fördelar. Och nackdelar också...

• Oupsie

MuffinsTönt, låter spännande med Vietnam . Har du chansen så åk!

Rent ekonomiskt så klarar vi oss på bara makens inkomst ett tag. Så jag kan faktiskt VÄLJA vad jag vill, vilket är lite läskigt, för jag är lite skraj att välja fel... om man nu kan göra det .

• Oupsie

Om jag skriver några inlägg till så får jag nästan en hel sida själv .

Passar på att ropa på Hattis, du har väl inte blivit smygläsare?

Är Porchez ute och reser? Eller när var det hon skulle iväg?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter