• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Blir mer avis på EAs träning än på pratet om choklad.

• Lapinette

Mrs B -

AM - du verkar populär! Vad är det alla frågar dig om? (nyfiken)

EA - hade gärna promenerat om det inte var så mörkt, blött och kallt. Annars är promenad hem från jobbet (tar 40 min) ett bra substitut när jag inte kan träna hårt.

• Lapinette

kokisen - då har vi samma smak! Fast sprit och mandelmassa är gott men åter igen var för sig (liksom choklad och ädelost).

• Lapinette

snorkis - du får väl annars gå maskerad som ..hhhmm... snorkfröken .

Shit, kan knappt skriva. Kramp i händerna efter att ha stått och rivit tapet i ett par timmar. Vilket jäkla pill. Fast det är nog den sista tapeten vi river i denna lägenhet .

• Lapinette

så är det frrrrrrrrrreeeeeeeeeeddddddddddddaaaaaaaaagggggg eller?!!! :-d

men attans vilken mörk fredag det är.

• Lapinette

Oj, den där lilla gubben såg inte allt för frisk ut !

• Lapinette

EA - vad för utflykter? Några roliga!

• Lapinette

mugglan - härligt att det känns bra på jobbet och att du får mer ansvar.

nennelainen - spännande med samtalet. Har du inte klagat förut?

Annars inget nytt under molnen. På FL tjafsar dem på adoptionssidan huruvida det är rätt eller fel att påbörja hemutredning när man inte har IVFat färdigt.

• Lapinette

Mon dieu, vet inte alls om mugglan skämtar eller om det är riktig tyska. Så bra är mina tyskakunskaper.

Gällande ivfandet i samband med adoption så är tanken att man ska ha kommit över sorgen om att det inte blir ett biologiskt barn innan man adopterar.

• Lapinette

Nu skriver jag direkt från adoptionsboken som man ska läsa när man går kursen.

Det adopterade barnet ska få komma till en familj som gjort ett helhjärtat val att bli föräldrar genom adoption. Försök att få barn på andra sätt får vila då man satt igång en adoptionsprocess.

Det är inte bara det adopterade barnet som kommer till familjen på ett annorlunda sätt. Adoptivföräldrarna blildar familj på ett annorlunda sätt som ställer andra krav. Om bakgrunden till önskan att adoptera är ofrivillig barnlöshet är det viktigt att känslorna inför att inte kunna föda klingat av och blivit en sorg som man kan leva med.

I hemutredningen kommer dessa frågor att tas upp och det som diskuterats på FL är huruvida man ska göra IVF/ÄD parallelt med en hemutredning och OM man gör det vad ska man säga till hemutredaren? Den frågan kom även upp på vår kurs i måndags. Förstod att det är flera av paren i vår grupp som fortfarande gör IVFer.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter