• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Har inga bra pannacottarecept, det är ingen favoritdessert så jag har aldrig försökt.

• Lapinette

Skickar massor med kramar till september!!!!

• Lapinette

AM - en sak är i allfall säker, jag tänker inte läsa högt (för den ska ju beställas på franska). Gjorde det när hon var mindre men med mina uttal så uppskattar hon mer när maken läser.

• Lapinette

AM - hon har Pippi och jag vet inte exakt vilken bok samt att jag tror (det var lite diffust) att hon har Lotta. Madicken blir nog perfekt.

• Lapinette

Tycker det är lite skoj att ge svenska författare till fransmännen. De kan och vet lite redan då föräldrarna gärna (liksom min make) läser Mankell samt har läst de tre Stieg Larsson böckerna. Funderar på att köpa Läckber till dem.

• Lapinette

Ja du AM där blir det att leta. Kanske Madicken inte finns på Fnac. Däremot vet jag att Pippi heter Fifi och Karlsson heter just Karlsson.

• Lapinette

Nej, ingen Madicken på Fnac .. Karlsson, Emil, Pippi, Mion min Mio, Bröderna Lejonhjärta men inte Madicken .

• Lapinette

AM - sorry om du har blivit förd bakom ljuset men på italienska är det direkt översättning från svenskan och hon heter Pippi Calzelunghe.

• Lapinette

AM ... japp så heter hon och jag tror bestämt att min sicilienare var lite mer beläst än din .

• Lapinette

Ronja finns men är hon tillräckligt gammal för den?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter