• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

gosnosen - bra initiativ att boka in ett samtal med doktorn! Tänkte också på att denna gång så var det ju inte dina ägg så det var ju inte den orsaken. Visst undrar vi också varför i den bemärkelsen "varför just vi" men ibland säger jag till maken att det är för att vi har det så jäkla bra på alla andra vis. Alla ska väl få sin beskärda del av misär i livet. Tyvärr blev det barn för vår del men vi tackar för att allt annat är så otroligt bra.

Hade faktiskt en tjej i gruppen som sa att om det hade varit henne som det var fel på så skulle hon vara orolig att hennes make skulle gå och leta upp en ny kvinna. Själv hade hon säkert funderat i de banorna om det var honom felet hade legat hos. Jag satt där och sa att jag ALDRIG skulle byta ett barn mot min man. Hon tittade på mig och sa att hon inte tror att det bara finns en kärlek .. nej visst sa jag men jag har kysst många grodor innan jag fann honom. Jag låter inte honom gå!

• Lapinette

pb - det är ju skönt att det faktiskt är på väg i riktning för sonen och kamratskapen. Själv undrar jag hur jag kommer att bli som mamma för jag är som dig, otroligt blödig. Blir så rörd när jag läser dina inlägg om din son.

Telis - det är lite det där om "fel häst" och så skuld som tjejen som är infertil kände. Den andra donnan tyckte jag hade superkonstiga åsikter, byta bort maken (om han var den felade länken) aldrig i livet!

• Lapinette

nenne - kunde inte ha sagt det bättre själv!

• Lapinette

Det var länge sen det var hurrarop och fanfarer här inne på tråden!!

• Lapinette

Hattis - uttagningarna är ju lite som Idol man får se vissa bra, vissa dålig och så några livsöden. Det gör m a o inget om man missar denna del av serien. Dock lite skoj för en annan som sett nästan alla avsnitt tidigare då gamla "kändisar" dyker upp igen.

Det är när topp 20 är samlade som det blir riktigt, riktigt, jäkla ooootroligt bra. Då ska de dansa olika stilar i olika parkonstellationer. Latindansare som får en partner som är hiphopare och ska dansa modern jazz tillsammans osv. De är så duktiga! Har flera gånger suttit och gråtit av lycka för att de är så bra.

• Lapinette

Och efter programmet igår satt jag och chattade med våra kompisare som har adopterat från Ryssland. Skönt att ha ett par i vår närhet som kan och känner till adoptionssvängen.

• Lapinette

kokisen - maken har nu fixat så vi kan spela in avsnitt och se på HD-tv (heter det så). Och bara en vecka han inköpt detta så fick vi en lapp från vår brf om att de funderar på att byta leverantör. Hoppas nu inte det blir så för då är dessa tusenlapper slängda ut genom fönstret . Nåja, än så länge kan vi spela in.

Förresten, konserten var heeelt underbar! Så bra! Har lagt en länk i FB.

• Lapinette

kokisen - vad trist med katten !

Känner ju inte till några att bli pappa böcker men inom adoptionsvärlden finns det en uppsjö med böcker. Vår handledare har alltid med sig en massa som hon både läser ur och rekommenderar på vår kurs. Tänkte att jag skulle beställa några i helgen. Fick även veta igår att våra vänner ska vara med i en bok i Ryssland beträffande hur lyckade adoptioner från Ryssland kan vara samt att hon överväger att själv ge ut en bok om adoption.

• Lapinette

Hon slog Madonnas konsert, som för oss var en besvikelse, med hästlängder. Maken har redan köpt dvdn från konserten i Australien på CDON.

• Lapinette

Trots att vi bara är två i vårt hushåll så brukar vi ta en sväng till City Gross Bromma en gång i veckan för att storhandla. Det är så skönt att sen slippa ränna till ICA Nära var och varannan dag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter