• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan ... svårt att hänga med i svängarna. A B C....tror jag får läsa om det där imorgon.

• Lapinette

Homeopati skulle vara ok om jag inte hamnade i den där jäkla ångestsmeten igen. Det är ju den jag tycker är så himla skönt att ha lämnat! Annars innebär homeopati endast att man går till någon dam typ var sjätte vecka och få en bunt piller som man ska ta dagligen.

Som sagt, vet inte om jag orkar. Mår så bra och är så inriktad på en liten söting från Asien just nu.

Nej, tillbaks till köket och hjälpa maken med att riva tapet.

• Lapinette

Japp, då gick man in på FL (FY SKÄMS) och inser att den enda som inte lyckats på den tråden förutom mig helt plötsligt har blivit gravid spontant efter hennes 6:e misslyckade IVF. Som sagt, alla ni som försöker och försöker förr eller senare lyckas ni ... förmodligen.

• Lapinette

Ore - adoption blir det! Dock var mina funderingar om jag ska ta lite homeopatipiller under tiden fast som jag skrev är jag rädd att det ska ge mig hopp och åter vara inne i den där ångesten.

Sorgen om biobarn försvinner nog aldrig. Har gråtit ut mot makens axel. Att få veta att två av mina väninnor som kämpat länge nu är gravida blev lite för mycket info för mig på två dagar. Är så tacksam för deras skull men ändå kommer den där tanken upp ... varför inte vi?! Otacksamt, avundsamt och egoistiskt men jäkligt mänskligt. Tack och lov kommer denna känsla och gråten inte lika ofta nu som förr. Sa till maken att det förmodligen bara blir längre och längre mellan gråtattackerna. Förut kom de nästan varje månad.

Nu tillbaks till köket !

• Lapinette

På tal om träningsabstinens så har jag anmält mig (fått i julklapp av maken) till Nike Convention i slutet av januari. Ska träna 4 pass samt gå på en föreläsning per dag. Det blir dans för Karl Dyall, känd fransman, amerikanare etc. Mina träningskompisar brukar gå men de senaste åren har jag inte varit hemma, åkt skidor.

• Lapinette

AM - vi är inte alls tajta på den tråden men har allihop gått igenom IVFer dvs ingen av oss har blivit gravid så där hoppsan.

Sen är det så att FL-tjejen blev gravid efter sin andra IVF och fick missfall i vecka 7. Kompisen på träningen har också lyckats bli gravid (naturlig väg) i våras och då gick det till vecka 8. Det jag menar är att de faktiskt har lyckats förut vilket jag aldrig har gjort. Vet inte men jag tycker det är lite skillnad.

Vickan - spontant vilken plan känner du mest för? A stanna kvar i hålan B Linköping eller C Västerås?

• Lapinette

MSW - skönt att operationen har gått bra!

AM - glömmer/förtränger den där utomkvedshistorien. Kändes ju knappast som jag var gravid och i princip så var jag ju bara det i något dygn innan jag började blöda.

• Lapinette

Telis - du är så klok ... och då pratar jag inte om lussebullarna som du äter redan i november ! Jag lär säkert få flera ångestattacker under resans gång men 95 % av tiden mår jag bra och tycker att vi gör rätt som går vidare.

• Lapinette

muggles - dyrt med garage för 750 kr!!!?? Jösses säger jag bara (vi betalar det dubbla). Håller tummarna att det blir budgivning.

• Lapinette

september ... jag hoppas du har fel! och att det lilla pyret finns kvar där inne. Tumhållning!

En annan jag håller tummarna för så de är blå är gosnosen! Nu måste väl de där två veckorna ha gått snart? *stampar otåligt*!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter