• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

muggles - lappis = lastbil

Själv är jag så jäkla knäpp att jag satt och såg på ett tyskt program om kaninerna som bodde i ingemansland i Berlin. Intressant eftersom vi precis varit där men det var ju främst pga kaninerna som jag fastnade framför det programmet. Maken stod i köket och rev tapet och undrade vad i hela fridens namn jag tittade på.

Ja, jag har verkligen problem med era riktiga namn. För mig är ni de nickar ni har här. Cissi är ju visserligen enkel men säger jag era riktiga namn till maken så har han inte en susning om vilka ni är.

• Lapinette

Äppelmust måste väl gå bra med vodka! Typ vaniljvodka och äppelmust, kanske lite kanel i också så blir det mer som en juldrink.

• Lapinette

Parnassia - trevlig kväll!

Vickan - det blir en smakrik italienare ikväll !

• Lapinette

EA - bakmassage gör förbenat ont. Har själv alltid superont när de börjar knåda på sätemuskeln. Försöker därför dratta ned baken på spikmattan om kvällarna. Kan bara ligga i någon sekund och sen byta ställning.

Är det baken och/eller ryggen som är den ömmade punkten?

• Lapinette

muggles - låååångt från snygg men förhoppningsvis inte lika bred som en lastbil.

• Lapinette

Dags för te ... ska kanske leta fram äppel och kanel efter allt prat om varm äppelmust med vodka.

• Lapinette

Trevlig helg allihop!

Själv tänkte jag jobba en stund till och kommer förmodligen att titta in under helgen.

• Lapinette

Och här har det druckits vin, Puligny Montrachet, och en liten skvätt calvados till de flamberade äpplena. Här finns det alltid vin ! Två vinkylare och några kartonger i klädkammaren gör att det näst intill är omöjligt att få det tomt.

På tal om barn så spang jag på min kompis på gymet igår. Hon som gjort flera IVFer i Falun och endast fått ett ägg tillbaka varje gång. Hon är gravid men det är så tidigt att hon inte vågar vara glad ännu. Hon lovordar homeopati och det är ju något som jag ännu inte har provat. Kan ringa och får namn men samtidigt så känner jag mig så fokuserad och inriktad på adoption så jag vet inte om jag vill?!

• Lapinette

Vickan - du har nog rätt! När jag kort pratade med min väninna så sa jag just att jag har svårt att inte ge 100 % när jag gör något och skulle jag börja med homeopati så är ju risken att jag är tillbaka i gamla gängor och nojjor igen. Det känns så otroligt skönt att ha lämnat det kapitlet men samtidigt undrar man ju om det kanske skulle hjälpa.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter