Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Hejom fejom! *vinkar till alla*
A-kassa och f-kassa? My god, jag borde kunna kalla mig expert snart.
Jag tycker ärligt talat inte att det är så konstigt att de kräver att man ska vara tillgänglig för jobb för att få ut ersättning. Jag menar, antingen är man arbetslös eller så är mnan studerande/sjukskriven/föräldraledig eller föralldel bara ledig...
Däremot tycker jag man ska kunna få gå vissa utbildningar/kurser på deltid eller distans eller under en intensivutbildning, som är ed del i en direkt plan mot nytt jobb. Så man kan höja sin kompetens för precis det som fattas liksm. Men där tycker jag problemet är att det glappar så mellan Af och A-kassa.
Min handläggare på Af kan ju exempelvis tycka det är en utmärkt idé att jag går ett halvår och lär mig företagsekonomi medan a-kassan bara viftar bort det.
Om man då inte kan ta studielån så är man ju rökt vad gäller den saken.
Lappis, vad kul det är att höra om er kurs och hänga med längs er väg! Verkligen en grej man inte vet så himla mycket om egentligen.
Snorkis, "rutten fisk"? iiiiiou vad läbbigt. Och pinsamt! Jag har slutat tycka det är pinsamt med alla dessa undersökningar, men den där infon var ju lite skämsig med tanke på att det liksom blir deras arbetsmiljö...
Nenne, 950 spänn för ett gyn-besök! Vad gör hon? Under-verk i underlivet?