nennesjuttioåtta skrev 2009-12-22 08:57:44 följande:
snorkis och vickanstackars er, jag tycker det är FANTASTISKT välsignat att vara gravid ? fatta vilket privilegium och jag förstår inte att ni inte känner så och med tanke på vilken tråd vi är i så får jag snedtändning. Det är inte alla förundrat att få vara gravida.
Jag hoppas att jag kommer känna HUR fantastiskt det är när ungen väl är ute. Förstår att du snedtänder, mitt resonemang och mina känslor om att vara gravid går ju inte inte ihop med trådens allmänna anda. Och nej, jag kanske hör till det där odrägliga gänget som det gått för enkelt för, har ju inga år av kamp bakom mig. Och min tacksamhet inför det jag går igenom står kanske inte i proportion till vad den borde vara.
Så du har nog en viss anledning att tycka att jag är en otacksam glidare. Mentalt kan jag hålla med dig. Men kroppsligt skulle jag gärna slippa gå igenom detta. Det är väl bara att hoppas att insikterna - såväl mentalt som kroppsligt - kommer när Trollet är ute och jag ser det konkreta resultatet. Om inte annat hålls jag på jorden av välförtjänta näsknäppor här i tråden - vilket jag troligen behöver och alltså inte snedtänder tillbaka.