• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Läste just ett svar ang hur man ska göra med nyfödda ungar och släktingar som inte vaccinerat sig mot svininfluensan.. blogg.alltombarn.se/barnlakaren/

... maken och jag kom just överens om att vi inte pallar att resonera så... det skulle innebära att svärmor inte skulle få peta på Trollet förrän efter ett halvår.. hmmmm....

• viktualia

mugglan - bra!

Tack till er alla!!! Upptäcksfärd i vagnutbudet kommer att ske efter nyår!

dags att sussa och göra årets sista arbetsdag imorgon!

kram kram!

• viktualia

mugglan - näee svärmor har hört andra med samma övriga åkommor som hon har... artos och jox.. som fått trista biverkningar av vaccinet. Jag orkar INTE ta den diskussionen med henne...

Snaily - åååå har du fått träffa Page.... *avis*

Piggelin - bra att det kommer snö i Götet! Jag ska ju fira jul där i krokarna...

Parnassia - den kalendern hade jag velat se *fnissar*

Ego - nu har jag semester!!! tjohoooo! till 11/1 om inget krånglar till sig!

• viktualia
    Parnassia skrev 2009-12-21 21:06:31 följande:
    Skit. Nu kom allt (julcirkusen) över mig igen. Nyss kändes det ju bra..
    Näääee!!!! *kramar om gosgumman*
  • viktualia

Snorkis - grattis till färdigt badrum!!!!

Det där med overklig graviditet - det höll i sig länge för min del, men samtidigt spydde jag så mycket att det liksom var konkret på det sättet.. hm.. nu har jag mest ont runt magen.. det känns verkligen när huden tänjs ut.. hm.. riktig obekvämt!!

• viktualia

Snorkis - håller helt med dig om att det här med att vara gravid inte känns särskilt välsignat.. blärk! Nopp, jag gillar det INTE!!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-12-22 08:57:44 följande:
    snorkis och vickanstackars er, jag tycker det är FANTASTISKT välsignat att vara gravid ? fatta vilket privilegium och jag förstår inte att ni inte känner så och med tanke på vilken tråd vi är i så får jag snedtändning. Det är inte alla förundrat att få vara gravida.
    Jag hoppas att jag kommer känna HUR fantastiskt det är när ungen väl är ute. Förstår att du snedtänder, mitt resonemang och mina känslor om att vara gravid går ju inte inte ihop med trådens allmänna anda. Och nej, jag kanske hör till det där odrägliga gänget som det gått för enkelt för, har ju inga år av kamp bakom mig. Och min tacksamhet inför det jag går igenom står kanske inte i proportion till vad den borde vara.

Så du har nog en viss anledning att tycka att jag är en otacksam glidare. Mentalt kan jag hålla med dig. Men kroppsligt skulle jag gärna slippa gå igenom detta. Det är väl bara att hoppas att insikterna - såväl mentalt som kroppsligt - kommer när Trollet är ute och jag ser det konkreta resultatet. Om inte annat hålls jag på jorden av välförtjänta näsknäppor här i tråden - vilket jag troligen behöver och alltså inte snedtänder tillbaka.
  • viktualia

Och som sagt Nenne - det är tur att tråden finns. Jag behöver landa på fötterna och ett sätt att göra det är att påminnas om det mirakel det faktiskt handlar om...

Och kalla mig gärna gnällspik.. men jag hittar inte några kläder som sitter bekvämt, jag sover urrisigt om nätterna, huden ovanpå magen stramar så det svider och min (möjligen patetiska) separationsångest från jobbet gör sig ständigt påmind.

Samtidigt tror jag nånstans att det är det nyttigaste jag gjort, för min egen skull. Äntligen måste ego-Vickan flytta fokuset och kontrollfreaket i mig kan inte veta när och vad som kommer att hända framöver. Och kanske blir jag en mer ödmjuk människa av detta?!?!

dags att ge sig ut i kylan och shoppa lite färg till mitt möbelrenoveringsprojekt - har man jullov så har man!

• viktualia

Sorry girls - men nån himlastormande inre lycka över att vara gravid har hittills inte infunnit sig här. Mer en panik över vad jag gett mig in på.... och som sagt en rejäl frustration över kroppsligt krångel. Jag önskar ibland att jag kunde stråla av inre glädje över vad som blivit mig förunnat - men nopp... nån sån känslostorm kan jag inte påstå har dykt hit.

Och kanske kan det delvis förklaras av att maken är likadan - glad men inte himlastormande salig.

Är väl dålig på just sånt när det gäller just detta. Börjar snart bli orolig för att jag BORDE bli lite mer fokuserad... och känslomässigt påverkad av detta.. jag är ju inte nån stenstod annars?!!? Eller handlar bara detta om att jag fortfarande tycker att det är så otroligt abstrakt alltihop?

...hm...detta landar ju i existentiella frågor...

Och konkret: Nopp, fler kuddar i sängen har inte gjort att jag sovit bättre. Och det syns liksom inte några eksem el liknande på magen, huden bara stramar.. men hm.. jag ska testa och smörja den så kanske det känns bättre.

Parnassia förresten - fick ert stiliga julkort idag! Tackar! Fick även julkort från kompisen med samma förnamn som jag, du vet hon som gift sig med en gemensam bekant och bosatt sig i en håla i Dalarna. Där har vi några som kämpat för att få barn och i julkortet var det bild på deras söta dotter som föddes i augusti!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter