• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

FruLlan - kan inget annat än fnissa åt släktdramat

Ego - nu ska jag ta mig samman och ge mig ut i svinkylan och handla. det blev även en sväng till systemet - blir spännande att se vad som finns kvar där.....

*vinkar*

• viktualia

mugglan - japp jag minns när ni flyttade in i lägenheten.. galet att tråden funnits så länge!!!

ego - har varit ute på mat- och drickainhandlingstur... det är sådäääär skoj i den här kylan. Minns att Brudsommar hade skojiga utläggningar om konsten att ta sig i och ur bilen med stor mage... fniss.. numera parkerar jag mycket medvetet för att kunna ta mig ut.. ha ha ha!

• viktualia

Oupsie - men jag fick snabbt resultat av bantningen! Det dröjde inte många veckor innan jag kunde prova mindre kläder. Jag knäckte alltså de där 24 kg på 7 månader.

• viktualia

Oupise igen - jaa det där med äganderätt... maaaaj gaaaad... i fallet med svärmors sommarställe så har allt blivit värre av att de inte kontaktat jurister från början... alltså ägs stället av dödsboet efter makens mormor (hon dog 1989). De fem syskonen är delägare och en av syskonen har dött. Därav två dödsbon. Plus diverse ingredienser som ingifta galningar, samboförhållanden med oklara testamenten (där parterna är 80 plus och den ena är delägare i fastigheten), tre "falanger" där två av dem bråkar med varandra och den tredje (svärmor m fam) står utanför och skakar på huvudet. Osv osv osv.. Norénpjäsmässigt!

• viktualia

Oupsie - jaa så länge man får vara åskådare till familje/släktdramer så är det ju klart mer ok än när man blir indragen. Och jag är inte det minsta indragen i förvirringen. Under tiden som frågan om ställets framtid reds ut, så brukar jag åka dit max ett dygn per år. Anledningen är den GALNA trängsel (dvs brist på sängplatser och inomhusutrymme) som råder....

Och bantningen - 10 kg ner är väl strålande!!! Lite målmedvetenhet och nån konsekvent metod och du kan bli av med resten också. heja heja!

• viktualia

Parnassia - trist att E inte mådde bra... och himla synd på nyårsfirandet! själv skulle jag träffat släkten idag, men eftersom både mamma och lillebror mått pyton ställdes det in. Och pappa konstaterade per telefon att "nu har vi gott om färdiglagad mat i frysen"...

nyårsfirandet i min värld verkar dock än så länge bli av.. ska bara förflytta oss till rätt stad... och jag kommer nog inte vara så där väldans online under den tiden...

så: Gott Nytt År på er allihop! Stora kramar och tack för ännu ett mysigt trådpratarår!!!!

• viktualia

Lappis - ha det så ljuvligt!!!

Ore - halsbrännan är rätt konstant.. det är illamående som jag menar med mysko.. lagom tröttsam åkomma.. men men.. det går hyfsat. Få se hur det går när jag börjar jobba igen.

Parnassia - skoj att det blev nyårspartaj för er del också! Vi hade jättemysigt hos bästisen med fam

*vinkar till alla*

• viktualia

hm.. trodde att jag skrev ett inlägg igår men tydligen så försvann det.. ja ja...

mår halvrisigt men det är lugnt ändå. lite novalcol mitt i natten och sen är jag på banan igen.

fortsätter mig ägna mig åt socialt liv här i hemstaden..

*vinkar*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter