• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Renovering - skoj att läsa om andras ansträngningar.. själv är jag nog bara normalhändig.. men har en ÖVERhändig make... ehum.. dagens prestation för hans del: fräsa till en snygg fönsterkarm till klädkammarn.. jag är sjuuukt imponerad. Just nu ägnar han sig åt att klä in järnbalken (som ersätter den bärande väggen) i gipsbitar med hjälp av en massa lim och tvingar och jox...

• viktualia

AM - bra med tips på secondhand! Min kära svärmor är engagerad i en sådan affär och har shoppat lite åt oss. Men som sagt... den stora kasse med bebiskläder som står i garderoben innehåller mest tjejgrejor....

• viktualia

fru AM skrev 2010-01-05 18:03:38 följande:

.Märker att jag är lite snurrig - drack ett par glas vin till middagen. När vi satt oss vid bordet utropade Livia: "Herregud! NI har ju glömt vinet! Mammas och pappas VIIIIN!" Låter ju som vi är värsta alkisarna men faktum är att vi inte druckt vin till maten sedan vi åkte till Thailand. Vet inte var hon får allt ifrån ... Men vi blev i alla fall inspirarade till att korka upp en flaska
    Livia är så BRA!!!!! *garvar länge och glatt*
  • viktualia

Hm.. men skräddare är ju min allra vanligaste sittställning.. ehum... sitter så just nu, i kontorsstolen vid datorn.. japp.. timme ut och timme in...

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-01-05 20:23:53 följande:
    Jag kan inte påstå att jag tyckte att den profylaxandning jag lärt mig var till någon större nytta heller, det var allt runt omkring med kursen som var så himla bra, all peppning, all information osv.
    Det var exakt DET vi ville åt.. nu hoppas vi att föräldrargruppträffarna ska funka bra!
  • viktualia

Snaily - tänk vad man kan ha tråden till!!!

Ego - maken har just haft ett långt samtal med sitt ex och kanske kommer vi åt ett babyskydd den vägen lagom billigt. Smidigt med bekantskapskrets som vill göra sig av med div pinaler.

• viktualia

Brudsommar - jag har inte världens högsta förväntningar på föräldrargruppen... min barnmorska är inte den mest peppade människa jag träffat. Helt ok men varken mer på eller av än så. Men men.. nu är det det som finns och då får det väl gå...

• viktualia

Här flög det både råd och annonser och jox! Själv har jag fortfarande lite startsträcka kvar innan jag börjar shoppa...

Maken och jag har under mycket lugna former diskuterat förlossning - ett riktigt bra första steg i den frågan. Jag gör vad jag kan för att övertyga mig om att det inte är tokfarligt, och det går hyfsat!

• viktualia

AM - vilket öde.... med koftan...

själv önskar jag att maken ska fatta att jag är hungrig och göra pannkakor till mig nu.....

• viktualia

Ore - ha ha ha ha... läget just nu är att jag fått fyra bud på dojjorna så jag får nog sälja dem för 71 spänn.. ehum.. vilket ju är 71 kr mer än om jag hade donerat dem till secondhand...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter