• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Parnassia - du får köra försiktigt!!

Apropå svärmödrar - min dito ringde just.. hon tänkte att jag har tråkigt nu när maken jobbar igår och idag.. ha ha ha.. eller hur?!?!? Fniss.. jag har full underhållning. Men hon är gullig som ringer!

• viktualia

Brudsommar - håller med dig om formuläret för hur mycket jag dricker... förstår att det är viktigt att fånga upp riskgrupper men det kändes rätt dumt.. värst var att man fick poäng efter mängden alkohol och tillfällen per månad. Barnmorskan meddelade att " du får 4 poäng och gränsen för riskgrupp går vid 5". Jasså....

• viktualia

EA - för att det tar emot att fråga sina föräldrar om sånt, även om man vet att det kommer vara ok.. man vill ju vara stor och självständig.

Ego - har just haft en engagerad diskussion med maken om barnuppfostran. Som vanligt kommer vi från olika jordklot i det där... Jag är uppvuxen med politiska diskussioner högt och lågt och med noggranna avvägningar av vad som var okej att göra/titta på TV. Sånt finns inte i hans familj och när vi nu ska prata ihop oss så tar det ett tag innan vi ens pratar om samma saker. Även om detta inte är aktuellt för Trollet i närtid, så är det nog absolut dags att börja diskutera avvägningar kring barnuppfostran... det landar säkert i nåt sunt men ibland blir jag så OTÅLIG...

• viktualia

Snorkis - vi hade tänkt gå på min jobbort... den soliga staden i väster.. nu blir det lite eget pluggande...

.. och där ser man vådan av att använda jobbmailen privat.. det gör jag verkligen aldrig.. är för nojjig för det...

Imorgon ska vi f ö på utflykt till min jobbstad för att spana på vagn och shoppa lite på IKEA... det här med att shoppa i förväg är varken makens eller min favvo men ibland är det ju nödvändigt..

BS förresten - jaa det här med barnuppfostran är som sagt svårt. Det vi bland annat diskuterade var nyttan av att låta små barn se på TV-nyheterna. Jag ifrågasätter det starkt och tycker inte att man ska låta små barn se sånt förrän de kan förstå vad det handlar om. Maken reagerade med förundran och menade att "tv-nyheter är ju bara fakta och det borde alla se"... ehum.. vi har en bit kvar innan min syn på barns intellektuella utveckling och hans "så har det alltid varit"-inställning möts. Hans resonemang gick ut på att "barn måste få veta vad som händer i världen" och mitt resonemang gick ut på "barn måste få veta vad som händer i världen på SINA villkor".

• viktualia

Tjoho!!

Nu har vi varit på vagnshoppingtur. APOR vad svårt det där var. Cresent Diva är skrotad som alternativ. Efter provgång, provinlastning i bilen (i 15 minus och med lite byggvaror i bakluckan) och mycket grubbel återstår två alternativ:

Teutonia Fun och Emmaljunga Nitro City. Favoriten är Teutinia Fun - lagom höjd, lagom besvärlig att få in i bakluckan och passar både makens och min längd. Emmaljungan var lite låg enligt vårt sätt att resonera.

Teutonian fanns bara i en rätt ful skogsgrön färg. Emmaljungan kan vi få på stört i nån ok färg.

Så nu återstår nog att jaga en Teutonia på nätet... nån annanstans än i butiken vi var i...

• viktualia

Ore - hur lång tid tog det att få vagnen?!?! Har för mig att du inte var ute i så där våldsamt god tid...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter