• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - en likadan morgon har passerat här.. fast jag har fått mig på kläder och laddat en tvättmaskin också....
    Ljuvligt med ledigt!!

Nenne - vi shoppade alla vitvaror till huset på Tretti.se och vår diskmaskin är nåt som liknar denna (orkar inte leta fram nummer och jox). Är störtnöjda med den! www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/60-cm-bred/electrolux-esf64020x

Mugglan - hu! krya på dig, vännen!! Låter himla jobbigt att vara sjuk inför flytt!! *kram*

Masdjävlar - jag tycker nog inte att den var rolig i första hand.. hm.. mer tänkvärd.. och jag grubblade väldigt över slutet efteråt... Sevärd är den i alla fall!!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-01-07 11:02:05 följande:
    Ang FB har jag fått för mig att det handlar om färg på BH:n. MEN jag kan ha _superfel_, har inte sett någon ursprungsfråga el dyl.
    Du har superrätt.. jag har fått minst tre mail och div andra påhopp för att delta.. men jag vägrar... FB är skoj och vuxenlek.. men det där var lite väl...
  • viktualia

Parnassia - jag inboxade just dig...

Izzie - det där med att sova nu för att man inte kommer att få göra det senare - ehum... visst njuter jag av lugnet, men hela jag är ju inställd på förändring.. nog är jag laddad. Dessutom har vi - precis som Telis - en plan för hur vi ska kunna sova lagom ostört i varsitt hörn av huset om så behövs.

• viktualia

EA - jag skulle också kunna tänka mig att låna pengar av mina eller makens föräldrar. Bara man skriver ordentliga papper på det och gör upp med ev syskon lite lagom så tycker jag att det är ok.

I mitt fall har det hittills varit så att min brorsa har lånat av våra föräldrar, men jag har inte behövt det (än). Även makens föräldrar har satt sprätt på lite pengar till oss - men då i form av gåvor.

• viktualia

Passionsblomman *kramar om lääääänge*

Jobbigt med sambon som inte förstår att det viktigaste är att man känner sig bekväm i kläderna! Oavsett om man är toktjock eller pinnsmal är det ju jätteviktigt att man får kläder som sitter bra och som gör att man känner sig bekväm. Jag har tusen och en strategi för vilka kläder som funkar och vilka som inte funkar. Har dock inte fått några kläder av någon (förutom mammakläder nu) på evigheters evigheter - köpa kläder till andra är ju URSVÅRT och otroligt känsligt!! *stor kram igen*

• viktualia

Passionsblomman - ååå vad jag skulle vilja gå på stan med dig nån vardag när ingen är ute och leta rätt på vettiga kläder åt dig! vet SÅÅÅÅ väl hur det är! *kramar om hårt och länge*

• viktualia

Nu har Vickan gjort det igen... internetshoppat snabbare än vad jag tänker... Fick hem mina Cecilija S-brallor idag. Himla sköna men RISKFRITT att det går att gå ut i dem... det råkade nämligen bli varianten som är nånstans mellan tights och mysbyxor. Och gå ut i 10 minus (så varmt har det lyckats bli här) i dem känns ju inte som nån idé....

..men jag tänker behålla dem ändå, för de var LJUVLIGT sköna! Vilket stöd åt jättemagen! Himla synd att de är för tunna för utomhusbruk!

Hm... så nu är jag tillbaka på ruta ett.. ska jag shoppa ett par brallor TILL.. eller nöja mig med att jag har två par blåa jeans som går att lämna huset i? Ett par jobbmässiga och ett par som är lite väl vida i benen för min smak?!? Vaddå ilandsproblem?!?

• viktualia

Ore - jopp jag har satt 5 februari som slutdatum för jobbet
    Och nej - jag vill inte heller köpa för mycket.. men ett par jobbmässiga brallor för fyra veckors jobb (gaaaaaaaaaaaaa PANIK) är väl lite lite?!?

Nenne - precis! Helt ljuvligt med stöd för magen.

• viktualia

Parnassia - nopp, den enda kjolen jag har är för tunn för vinterbruk...

men.. ni har nog rätt.. jag ska nog försöka hålla mig till de jag har... fyra veckors jobb är inte så mycket och Parnassia - du har ju helt rätt, jag ska försöka fortsätta ägna mig åt att jobba hemma på fredagar... så hm.. jag får lägga ner klädshoppandet... är bara så besviken... hm.. ville ju ha haft ett par svarta att växla mellan... kanske kan jag komma i mina PoPbyxor... problemet är ju att jag mår illa av allt som sitter åt på fel ställe...

jaja.. nog om Vickans ilandsproblem för idag..

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter