• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Brudsommar - hm... det där med klädstorleken påminner mig om att jag nog får ta en repa på stan snart.

Nyfiken fråga till er erfarna: Har ni fixat särskilt tvättmedel (parfymfritt och allergitestat) till era små telningars kläder och grejor?

• viktualia

Tvättmedel - tack för alla svar! Då ska jag nog ta tag i den frågan...

En annan fråga: Jag fick ju en kasse barnkläder av en kollega före jul. Detta utan att han och jag hade kommit överens om nåt tack/summa.... har ni nåt smidigt tips på hur jag ska hantera frågan?

Till saken hör att han är väldigt stolt av sig - vilket är begripligt.... han är en av få på jobbet som faktiskt har det lite knapert ekonomiskt. Han tjänar strax under mig, men försörjer fyra pers och ett stort hus...

Vad hade ni gjort? Hur värderar man en papperskasse barnkläder i blandade storlekar (allt är tjejigt så blir Trollet en pojke minskar nyttan)...

• viktualia

Parnassia - mycket smart om klädkassen!!! *tackar*

Nenne - grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blivande fru L - beklagar dödsfallet och hejar på lilla pyret!!

September - lät struligt och jobbigt.. *kram*

• viktualia

Storlek på kläder - har insett att kassen från kollegan inte innehåller så där våldsamt mycket kläder i pyttestorlekar. Och nån klädstorm från omgivningen kan vi ju inte räkna med, med tanke på avståndet till bekantskapskretsen... alltså: Vilken/vilka storlekar ska man se till att ha med sig till BB/ha hemma?!

• viktualia

Cicci - jaaa faktiskt.. jag ska till Sthlm på lördag på dop... men kommer att hålla mig i västerort.. hm.. borde kanske grubbla över nåt smart sätt att närma mig dina trakter. Vad gör du typ vid 14-snåret på lördag?

• viktualia

Cicci - kan du skicka över ditt mobilnummer på fejjan, så ska jag grubbla vidare... vore himla schysst!

Helt plötsligt blev den här tråden värsta "byta/ärva/köpa-grejer"-tråd! Coolt!

• viktualia

Parnassia - bra med insiktsfulla åsikter om storlek.. själv var jag en bjässe när jag föddes medans maken var mer medelmåttig.. om nu det ger nån fingervisning.. hm...

Somna i sked är alltid bra! Hälsa sängsällskapet!!

Själv ska jag också sova strax. Kommer nog gå på nålar hela fm imorgon, maken får besked om sitt jobb då. Ytterligt skumma och blandade känslor. Särskilt som vi sedan ska fira 9 år tillsammans... lagom mysko krock....

sköt om er allesammans!

• viktualia

Parnassia - *asgarvar* det är klart att vi har ätit purjopaj!!! ha ha ha ha!

Och japp, maken fick stanna på jobbet men han är rätt nedstämd pga de som inte fick stanna.. tungt... så det är lite upp och ner samtidigt här just nu.....

...maken tyckte dock att både han och jag behövde piggas upp så han har köpt en otroligt fin blomsterbukett!

Telis - många kramar inför morgondagen!!!

Tinga - heja heja med dagisinskolningen!

• viktualia

Tack för grattis. Och hur det känns att maken får stanna... å ena sidan (minsta motståndets lag) så är det jätteskönt. Allt fortsätter att vara som det är, han kan vara pappaledig när vi hade planerat och livet i hålan snurrar vidare.

Å andra sidan.. hoppet om livet någon annanstans än i hålan dog lite igen.... Ambivalens är nog mitt andranamn... ehum....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter