• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Snorkis - jag började också med gravidbrallor tidigt! Kolla om du trivs i Polarn & Pyrets brallor också! *tipsar*

Och de där lösa muddarna - de använder jag nu när jag har mammabrallor som är skurna under magen. Om jag inte har en sån där mudd under så sitter inte byxorna uppe. Mina muddar är från H&M.

• viktualia

Snorkis - det var inte att min mage började växa tidigt, utan mer att jag mådde pissilla av allt som satt åt över magen. Och då blev gravidbrallorna lösningen på eländet!

AM - just det... fniss.. oraklet gissade på flicka om jag inte minns fel..

• viktualia
    Telis skrev 2010-01-04 20:02:10 följande:
    Det är verkligen svårt det där med passform på byxor! Jag avskyr både mina Polarn & Pyret och Cecilija S-byxor. Helst skulle jag vilja gå hemma naken tror jag.
    Håller helt med dig! P&P brallorna kan jag bara inte ha nu. Är nyfiken på vad jag kommer att tycka om Cecilija S-brallorna... men jag är så trött på detta att det är värt att testa. Fattar inte varför det är så OMÖJLIGT att hitta bekväma brallor!!! Mycket mycket mysko!
  • viktualia

Telis - STÖDKRAMAR!!

Ego - är rätt besviken... profylaxkursen som maken och jag var anmälda till blir inställd pga för få anmälda. BLÄÄÄÄÄ!! Ska köpa boken "innan du föder" - men är det nån av er som testat DVD som hör till?!?! www.profylaxgruppen.se/produkter

• viktualia

Liten - jag köpte mammatrosor på H&M och känner mig mest lurad. Nån "mammafason" var det inte på dem alls - helt värdelöst!! Så mina sparade trosor från när jag var tjock på riktigt, sitter klart bättre! Den där bantningskuren jag gav mig själv var bra på många sätt! Sparade listigt nog både trosor och ytterjackor plus några t-shirts = *nöjd*

• viktualia

AM - jag har bytt resår i PoP-brallorna men de sitter inte bra nu. Däremot var de jättebekväma i början av graviditeten och jag kan tänka mig att jag kommer att gilla dem strax efter målgång också!

• viktualia

Parnassia - hårt liv! *stödkramar* har mycket svårt att tro att ni gjort annat än det alla föräldrar hade gjort i det läget...

• viktualia

Jag håller med Telis - ni är världsbäst!!! (noterar alla viktigheter i en textfil vid sidan om)

24 minusgrader och strålande solsken.... som gjort för inomhusrenovering - eller hur?!?! Lite spackling, takmålning, väggmålning osv...

• viktualia

mugglan - det går åt en del borstar också när man ska borsta ut tapeten och se till att ha en rejäl dos med trasor (gärna uttjänta lakan el dyl) att torka bort överblivet lim med.

Visst skulle ni köra easy up - rolla ut lim så att det räcker till typ 1,5 våd i bredd - då hinner det inte torka för mycket.

Sen vet jag inte hur mycket underarbete ni behöver göra.. själv har jag just landat på datastolen efter en liten spacklingsinsats.... Hur ser underlaget ut? Vad är det på väggen nu?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter