Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Brudsommar - efterrättstips: Glassbomb? Cheesecake med olika såser till? Pannacotta med nån god smak av bär?
Brudsommar - efterrättstips: Glassbomb? Cheesecake med olika såser till? Pannacotta med nån god smak av bär?
Koko - HOPPAS att ni alla får sova ordentligt i natt också!!! heja lillebror!!
Snaily - Falun skulle väl innebära "lite" större pendlingsmöjligheter om den enda arbetsplatsen inte erbjuder nåt jobb... jag menar än metropolen där ni bor nu...
hm... sovdags här....
Önskar alla en GOD natts SÖMN!!
Ore - snygg kjol från Esprit som fanns på Ellos www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=245710&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3djeanskjol%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1
Ego - var till BM klockan 8 imorse... tur att vi har en snäll bil som startar.. trots 19 minusgrader... urkans! Nu strålar solen men kylan är densamma... makens plan var att köpa en massa byggmaterial, men vem vill packa en massa jox på släp i den här kylan?!? Istället släpar han och drar själv.. fattar inte hur han lyckas men jag bidrar ju inte så särskilt.. är bara lite hantlangare ibland. Snart har vi en klädkammare!!
Koko - grattis till sömnen!!!
Sweetan - jul värre än FruLlis.. usch.. jag blir matt bara vid tanken. *kramar om länge och hoppas att allt går bra i år* Och tackar min lyckliga stjärna för att både makens och min familj är så nära Bullerby man kan komma.. utan att för den skull vara felfria.. men i jämförelse... hm....
KRAM till alla med bökiga familjeförhållanden!!!!
Telis - kanske inte helt gratis.. men kan man inte utnyttja gastroni.se/ även på nyår?!?
Passionblomman - gaaaa ja det låter som att förutsättningarna för Norénjul var allerstädes närvarande! Skönt att ni slapp värre incidenter.
På Norénhorisonten finns f ö ägandet av ett sommarställe - där svärmor och hennes syskon under MYCKET förvirrade former äger en rejält värdefull fastighet på Västkusten. Tack och lov är jag inte inblandad alls. Det är däremot två dödsbon, två jurister och ett gäng spattiga släktingar inklusive dubbelt ingifta sådana... Blir mycket intressant att se hur den historien till slut ska få sin upplösning...
MSW - japp... särskilt som vissa tror att stället är värt 500 000 medan jag skulle gissa på nånstans runt 6-7 mille.. ehum...
Gå ut? Hm.. jaa här är det "bara" 16 minus nu och maken SKA genomföra byggmaterialshoppingturen... och jag får följa med som hantlangare.. men men.. behöver väl inte vara ute så mycket förhoppningsvis..
p-medel känns en aning avlägset... men jag har aldrig mått så bra som under åren när jag åt p-piller... lagom mycket mens och tillvaron under kontroll. och eftersom jag visat mig vara "rätt" fertil så var det ju tur att jag skötte pillren alla de där åren... åt mercilon (som omgivningen sällan hyllat.. snarare dissat, men jag hissar!).
Ego - HUUUUU vad kallt det är! Nu har maken och jag shoppat 20 reparationsgipsskivor, fem spånskivor och lite reglar och jox. Vi var tvungna att bära in gipskivorna två och två för att det inte skulle bli för tungt för mig... BLÄRK på sådana insatser. Och TUR att jag har sparat min gamla fula skidjacka från 1996 - man vill ju inte få gipsrester på den vanliga vinterjackan....