• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God Jul!!!

Nu tittar maken och svärisarna på Kalle.. själv snodde jag datorn plus skriver julklappsrim. Har aldrig sett Kalle och ser ingen anledning till att börja heller...

Parnassia - anledningen till att sluta med lergigan är att jag annars måste förnya receptet, tabletterna håller på att ta slut. Och jag hoppas slippa dem. Och idag går det bra! Tjohoo! Däremot känner jag mig TJOCK och otymplig.. men gaaaa hur ska det gå... det är ju två månader kvar.. hmmm

Kram på er alla!! Och särskilt stor kram till Tinga, Koko och BS! Jobbigt med bakslag! Och välkommen tillbaka BS!!!

• viktualia

*vinkar förbi*

På Spåret som DVD-spel passade mig klart bättre än alfapet.. men så har jag tidernas värsting till make vad gäller alfapet också..

Ego - mår fortfarande mysko på morgonen. Fortsätter detta får jag väl se till att få nya lergigan för att klara resten av graviditeten...

• viktualia

Pling!

Här hemma igen och det är najs. Det är ju sanslöst vad man ÄTER hos svärmor.. HELA TIDEN.. ujuj.. och så är det oavsett tidpunkt på året minsann.. men frågan är om det inte var liiiite värre nu vid jul.

Har dock kommit fram till att det var helt ok att fira jul där. Enda smolket i bägarn var nog att makens bror m sambo och son på 6 månader bara var där julaftons em till juldagens fm. Hade varit skoj att umgås lite mer....

Min söta prins gav mig en sån där mp3s-sändare till bilen (som jag har starkt för mig att Telis hade på bilsemester i Frankrike för nåt år sedan?!?). HIMLA bra grej i alla fall! Jag har ju tvärtröttnat på långa bilfärder med uselt radioskval. Det här funkade superbra och jag är himla nöjd!

• viktualia

Oupsie - jopp.. helt riktigt... i serien nojjande så undrade jag hur jul hos sväronen skulle funka. Men jag har kommit på VARFÖR jag nojjar - det är ju så svårt att veta hur pigg jag klarar av att vara. Hittills har jag mer krafter än vad jag trodde att jag skulle ha så här i v 33 och det är ju verkligen HIMLA najs!! Tröttare Vickan innebär mindre överseende med svärfamiljens tokigheter och hade troligen inneburit en mer förvirrad jul.

Har dessutom insett att det är himla skönt att ha funnits i svärfamiljen så länge som jag har. Märkte på svägerskan (som bara varit del i familjen i 1,5 år) att hon inte känner sig lika trygg där. Själv har jag kommit så långt att svärmor och jag rett ut en del saker där jag inte tänker bli trampad på och så här inför Trollets ankomst känns det himla bra. Svärfar är från en annan planet men han är rätt oförarglig också....

• viktualia

nu har fegisen Vickan äntligen lagt ut mina felköpta dojjor på tradera... hoppas nån vill ha dem....

• viktualia

Koko - jättekramen!!!!! Håller alla tummar och önskar dig all kraft i världen!!

Själv försöker jag lyfta den här diskussionen med maken... försöker försiktigt diskutera hur han ser på sömnlösa nätter. Hittills har han kommit så långt som till att inse att även han måste engagera sig även om jag råkar vara den som är föräldrarledig. Mina försök att få honom medveten är nog rätt tafatta än så länge...

• viktualia

BS - hm.. jaa det där att ungen ska "köpa konceptet ersättning" är ju också ett projekt förstås......

Grubblar lite över detta.. hm... eftersom jag vet hur övervidrig jag blir när jag blir trött... hm.. men å andra sidan har jag aldrig varit trött av just de här anledningarna.... så jag kanske klarar att hålla mig vettig.. har annars en tendens att bli elak när jag är på gränsen till sammanbrott av trötthet... och jaa vansinnigt utmattad (fast av andra skäl) har jag testat mer än en gång... hm..

• viktualia

Parnassia - jag tror också att jag klarar det.. vill mest ha med en viss prins på tåget redan från början...

Rökt rådjur - nån stilig röra med pepparrot på nån slags salladsbädd?! kanske nån rostad brödbit av nåt slag till också?!?

själv stoppar jag huvudet i sanden ett tag till ang nyår.. orkar inte jaga vännerna hemma...

• viktualia

Ore - låter som en smart lösning! Och mer än ett sovrum har vi också...

Telis - det som är skoj med att flytta in är att ansträngningarna i stort sett alltid leder till mer ordning.. när man flyttar ut är det ju mest kaosskapande......

Och det där med antalet arbetsdagar kvar.. ehum.... MYSKO... det är det värsta i min värld hittills.. min separationsångest från jobbet.. men men... det ger sig nog.

Trådträffar - hade varit himla skoj... kommer vara i min hemstad på nyårsdagen, men det är inte läge att dra till huvudstaden då... även om jag är nyfis på Telis hus och gärna hade träffat er som tar er dit!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter