Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lappis - *stackars*
Lappis - *stackars*
Lappis - brorsa som fyller 50 måste vara en händelse av rang.. själv ska jag försöka acceptera att min lilla pluttbror fyller 30 i vår.. mycket märkligt!!
MrsB - i min bekantskapskrets ökar antalet småbusar hela tiden, och därmed acceptansen för att även barnen tar plats på partajen nuförtiden. Den processen har sakta men säkert pågått och maken och jag hör till de sista som väntar barn.
Vårt nyårsfirande blir middag hos min bästis + en familj till. Vilket innebär att vid matdags är det tre ungar runt 3-5 år, en liten parvel på 1,5 som inte gör många flugor förnär (han är för tidigt född och rätt rejält efter i utvecklingen) och en nyföding på under en månad. Och på nåt sätt känns sådana konstellationer mer och mer vanliga när man umgås hemma hos vännerna. Så dina nyårsfirarbekantingar behöver nog vänja sig!!! *fnissar*
mugglan - nopp dela föräldrarledigheten lika lyckas jag inte få maken till.
FruLlan - kram på dig!! ert julkaos framstår som mer galet än vad som är rimligt... vaddå julefrid...
Mugglan - jag hade en vit jul i skogen utanför Götet.... men de 18 minus vi har här hemma nu kan jag tänka mig att bjuda på... fniss!
Snaily - i köldhålet till byggvaruhandel som maken och jag var till idag, var det 24 minus imorse...inte så långt från din kyla... men åka skoter i sån kyla.. obegripligt!!!
Hoppas att du får andas innan nyårshelgen slår till och att den blir hanterbar!!!
*kram*
Brudsommar - jag instämmer "gärna" i byxgnället... men jag tror faktiskt att jag kommer i mina termobrallor...
Telis - läbbigt med sista dagen? eller skönt?
Parnassia - kassör är ett seriöst uppdrag... men jag har inga kunskaper att tillföra... får du tvärspunk så är min kära make desto mer slängd i det där, hör av dig om du kör fast och behöver telefonssupport!
Ego - skulle åkt "hem" idag, men vi drar inte förrän imorgon. Renoveringsjoxande här och lite sjukdom på hemmafronten sköt upp avfärden.
Nyårsmenyn blir
- Förrätt: Soppa som jag ska göra www.alltommat.se/recept/gr%C3%B6n-och-god-soppa-6439
- Varmrätt: Marinerad fläskfilé med rotfrukter
- Efterrätt ännu okänd
Lappis - spännande!!!
Brudsommar - råkade ramla över en till sajt med vaggor och sånt
www.babybutiken.com/