• Fru E

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oupsie-visningen av huset är på söndag har ångest fram och tillbaka om vi verkligen ska köpa hus, vad gör vi med all plats, vill vi ha pool etc etc *sliter mig i håret*

Pilates ja, vet inte riktigt vad jag tyckte egentligen. Har varit på ett pass för många år sedan och responsen var nog likadan att det inte riktigt är min grej direkt. Men samtidigt så vet jag innerst inne att jag behöver stärka upp musklerna kring bäckenet och ryggraden om jag ska bli av med det ryggonda. Var mycket att tänka på med in och utandning, göra knipövningar så man spänner bäckenet och nedre delen av mage och till sist skulle man sträva efter att förlänga nacken uppåt. Allt på en enda gång vilket skapade lite kaos, hmmmmmm. En del övningar gick bra men en där vi skulle rulla med ryggen gick sådär, ledaren sa att så länge jag inte fick mer ont efteråt så gick det bra. Summasumarum så tror jag att jag behöver det även om jag inte har hittat hur man gör än

• Fru E

Snaily-*klappar händerna* roligt och spännande att du blev kallad till intervju . Kan förstå att det är svårt att sätta kollegorna i knipa, är själv likadan med sådant. Viktigaste frågan är väl om du/ni vill flytta och om lönen är "ok"

Nenne-putmage är sååååååååååå fint!

• Fru E

glömde

ffffffrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag!!

• Fru E

Lappis-jag är likadan med träningen! Ska jag träna vill jag ta ut mig och vara slut vilket gör att det inte känns som om man tränar med pilates.
    Andningen var verkligen ett kapitel för sig och även att komma ihåg att knipa med bäckenet men inte med rumpan som jag redan har problem med *harkel*. Men jag ger det några gånger till och ska öva lite hemma tänkte jag

• Fru E

Muffins-tai chi har jag tränat för många år sen men kommer inte ihåg rörelserna riktigt. Ledaren som vi hade på pilatesen är jättebra och man kan fråga vad som helst utan att känna sig dum.
    Men attans vad svårt det är att INTE spänna rumpan när man ska knipa med bäckenet och dra in naveln

• Fru E

Muffins-ledaren hade riktigt bra liknelser, tex när man ligger med bäckenet i neutralt läge (dvs platt mage så man kan ställa ett glas där). När man ligger där ska man tänka sig att man ska ta på sig ett par riktigt tajta jeans, dvs då suger man automatiskt in magen och bäckenet men du ska helst inte knipa med rumpmusklerna utan låta bäckenet jobba. När man låg på mage så skulle man tänka att man fick en isbit på magen, dvs man drar upp naveln från golvet för att det är kallt

Lite spänd rumpa får man alltid men man skulle försöka undvika att spänna den helt och hur lätt är det!?!

*rullar vidare på min pilatesboll för att slappna av musklerna*

• Fru E

Lappis-har upptäckt att jag sitter mest avslappnad i skräddarställning enda ställningen som inte gör ont i ryggen i princip förutom bollen då

• Fru E

AM-den klänningen var fin praktiskt att kunna köpa både amnings och mag vänlig klänning Nenne

• Fru E

Nenne-vi fick inte lov att använda bollarna än eftersom man var tvungen att öva upp stabiliteten först

• Fru E

*Blänger avundsjukt på Nenne vill också ha något att flasha*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter