Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Nu har jag ju inte jour ikväll, men ok då... (Glömde förresten - mitt yrke är ju ett kall! )
Nu har jag ju inte jour ikväll, men ok då... (Glömde förresten - mitt yrke är ju ett kall! )
Aaaaaaa, gud vad gott, tack snälla!!
Chocolatiére, varför blev man inte det istället!? *skriver upp på listan över yrken att överväga i nästa liv, tillsammans med delfinskötare* Skulle vara coolt att ha ett yrke som ingen kan stava till! Fast vänta lite nu, det har jag ju redan.... vetrinär, vitrinär, vetterinär, vätrinär, shall I continue?
September, fy vad tungt för er! KRAM!
AM - kul med lyckad fest! Sova kan man göra när man blir gammal!
Ego
Här håller jag på att bli galen i väntan på BOM, som jag ju sagt att det ska bli, men kan ändå inte sluta hoppas lite ändå. Fortfarande lite ömma bröst och kan inte ens komma ihåg om jag brukar ha så innan mens. Annars kan det säkert vara en effekt av proggisarna också... Men åååå vad hopplös jag är som inte lyckas tänka på något annat! Jag fattar inte hur jag ska kunna stå ut ända tills testdag efter IVF. Är inte sugen på att testa minus denna månad igen men funderar ändå på att göra det så kanske jag kan fokusera på något annat sen. Till exempel på att det snöar och är jättefint ute!
Lappis
Jag har valt att tro på testet om jag gör det 1-2 dagar innan BIM, de SKA ju egentligen vara tillräckligt känsliga för att klara det. Det tråkiga sen är att bara gå att vänta på att tanten ska komma, för det vet man ju att hon ska.
Dagens facit: jag brukar ha ömma bröst innan mens, och/eller det är prog.biverkning. IVF nästa, alltså.
Nej - ska rycka upp mig och följa med maken och åka skidor snart. Det snöar som bara den ute!
Snorkis - fy fasen vad vidrigt att vara kräksjuk, stackars dig! Skickar krya på dig-kramar!
Ore
Vad bra att du rapporterar!
Ore, Snorkis och ev andra
Tänker inte fortsätta hoppas, jag ser det som kört nu när jag testat minus 1-2 dagar innan bimmelibom... Jag är lika ogravid som vanligt och ikväll blir det bubbel bara för det! Börjar bli tradition med skumpa vid tantankomst eller minustestning, sorgligt...
Förstår inte vad ni pratar om för tråkigt väder? Här är det en riktigt vintrig dag, det har snöat hela dagen och nu är det dags att ta fram snöskyffeln! Åkte längdskidor i världens härligaste nysnö-fluff-spår, det var nästan som en religiös upplevelse (konstig, jag? ). Sen åt vi lunch på det närbelägna hotellet och sen shoppade vi lite, bland annat en ny fin mössa och ett par längdskidstavar. Har även gått en långprommis med Korven och nu känner jag mig rätt nöjd med dagen trots den tråkiga starten.
Lingonglögg blir det förresten också ikväll - nån som testat?
Ore
Tyvärr, kan inte avvara vare sig minusgrader eller snö just nu, för imorgon ska det bli mycket varmare här tråkigt nog. Men senare i vinter när vi har minus 25, då skickar jag GÄRNA ner lite kyla!
Precis - idag var det inte otäckt alls att åka i utförsbackarna, dels var det så mjukt om man skulle ramla, och sen var spåren så mjuka så det gjorde inget om man tog ett felskär i en kurva i en nerförsbacke.
Nenne
Ja, jag är ju så attans otålig, och det där testet låg ju bara och glödde i badrumsskåpet, så...
För att göra dig lite gladare kan jag meddela att det nu töar ute, all den fina snö som kommit idag är alldeles blöt och ledsen Jag som funderade på att skotta gången upp mot huset, det behövs nog inte för imorgon ska det bli 4 plusgrader. Blä!
Mycket bubbel blev det så nu är jag lite smålullig!
Eller kanske inte "gladare", men i alla fall mindre avundsjuk!
Nenne
Imorgon kväll istället för ikväll - det var ju lite skillnad! Du får väl raka av Nancy pälsen ikväll
Nenne
Nu är den här bubbelbruden redo för sängen - tillsammans med hårig Korv (kanske) och halvhårig man (definitivt)!
Natti natti!