• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Häj! (= hej på norsk)

Snorkis - GRATTIS! Men det har jag ju vetat (=känt på mig) i flera dagar! Jag är nog nästan lika synsk som AM... Och vilket härligt annorlunda sätt att få reda på det!

Ja, plusvågen är nog här nu tror jag! Hoppas bara att den stannar kvar ett tag så jag hinner med den i vinter... och jag som är lite rädd för höga vågor...
    (Sorry att jag lyckas deppa en glad kväll som denna.)

EA
    Håller ABSOLUT en tumme för att din BOM inte kommer.

MrsB - fy så surt med krångliga a-kasseregler!! Kram!

7 timmars bilresa senare har jag nu installerat mig på mitt ganska trevliga hotellrum. Trafiken utanför är rätt bullrig, hoppas det går att sova ändå.

BS - Är väl i civiliserade trakter tror jag, en bit norr om Oslo, vet inte riktigt hur långt för kom norrifrån.

Snailys lista över bevis på att Norge är ett u-land:
    - Det är (gamla) heltäckningsmattor överallt
    - Alla röker hela tiden och överallt
    - Det finns bara en spolknapp på (de flesta) toaletter
    - Fartkamerorna är fula
    - Man använder små plasthinkar och trasor för att fånga upp det enorma vattenläckaget från MacDonalds innertak

Kommer inte på fler punkter ikväll men fyller på med fler imorgon kanske.

Hoppas ingen från vårt kära grannland tar illa vid sig, jag gillar ju Norge... trots att det är ett u-land

• snaily

Förtydligar - jag är 7 mil norr (nordväst?) om Oslo.

Trött som en liten gris nu. Godnatt på er!

• snaily

Halloj i tråden

Nyfiken på vad den där länken handlade om, något om vaginos verkar det som? Inte hunnit läsa. Hade ju det själv i somras och behandlade mig själv med antibiotika. Hoppas det blev bra av det - har inte märkt av något konstigt efter det. *peppar peppar*

Mugglan
    Ropa ännu lite högre, och köp en hörapparat i julklapp åt tanten!

Cicci - nej, ingen kobak den här veckan Kursen är ganska teoretisk, fast imorgon tror jag det bli lite praktiska övningar på katter, dock inte i deras rumpor

Föreläsaren är belgare och väldigt charmig och rolig, om än kanske lite för gammal för mig - fast vänta nu, jag är väl redan gift? *kollar ringfingret*

Efter ständiga fikaraster, tvårätters lunch och trerätters middag med enorma portioner känner jag mig både mätt och fet! Hann dock med en kortare joggingtur och en kort simtur i hotellets kombinerade inomhus- och utomhuspool före middagen!

Fortsättning på "varför-är-Norge-ett-u-land-listan" (tyvärr inte hittat så många grejer idag!)
    - taskig miljömedvetenhet! Engångsförpackningar av allt - tvål, schampo, kaviar, smör, kaffemuggar med mera.

Imorgon kväll blir det hemresa alla 50 milen, har lite hemlängtan faktiskt, men det är trist att komma hem mitt i natten som det kommer bli.

Godnatt på er!

• snaily

Har bara hunnit skumma ikapp än...

Vilka härliga nya bilder i galleriet!

Lappis
    Ååååå vilken dödligt jobbig evighetsväntan det ska vara!

Nenne
    STORT lycka till med Pricken III imorgon!!

Kom hem sent igår kväll och jobbar och står i idag. I morgon flyttar förresten min bästa kollega/kompis. Fy vad trist det kommer bli.

• snaily

Tittar fram från under min deppfilt bara för att helt kort säga...

Heja Nennes eskimå! (Fast nu har ni åkt förstås.)

Kram Koko!

Min mormor heter Asta! Fint tycker jag! Känner även en kollega till min mamma som heter så, och en hund.

Ego
    Det jag deppar över
    - kompisen har nu flyttat och lämnat mig övergiven i obygden
    - våra julplaner blir inte några planer alls, eftersom maken inte vet om han måste jobba eller ej (och kan inte i nuläget ta reda på det heller)
    - jag känner mig neggo och säker på att jag inte kommer kunna hänga på den där plusvågen
    - jobbet är jobbigt just nu

Ååååå vad jag INTE borde pajja fredagsstämningen med det här sunkiga inlägget... men jag gör det ändå. Förlåt!

• snaily

Lappis
    Blä för tant!
    Åååååååååå, jag vill ocksååååå!! Åka till Khao Lak alltså - min favvoplats på jorden! Har i och för sig inte varit där efter tsunamin så kan tänka mig att det har ändrats en del, men ändå. Gör plats för en snigel i resväskan du också! Exakt vart ska ni förresten i så fall?

Tack för alla kramar och pussar förresten!

Nu ska jag ta tag i den här dagen, såsar fortfarande runt i morgonrock Ska byta till skidkläder nu.

Har ingen lust att adventspynta idag men ska väl göra det ändå. Känner inte nån större glädje inför den här julen, det lutar åt att jag och maken får "fira" ensamma här uppe om maken måste jobba, mina föräldrar hade ingen lust att komma hit. Fast idag snöar det så kanske kan jag uppbåda lite adventskänsla ändå!

• snaily

Lappis
    Ja, inte mindre än fyra gånger har jag varit där! (Ja, jag vet att jag har dålig fantasi när det gäller resmål, men förutom att jag tycker det är så fantastiskt där så hade jag en period även ett visst romantiskt föremål som lockade där, om man säger så...)
    Hur som helst - det ser väl inte ut som "förr" längre då i princip allt förstördes vid tsunamin, men innan den så var det så att de flesta stora hotell låg en bit utanför centrum - stranden är ju evighetslång! Ert bokade hotell verkar ligga i norra änden av stranden, ser ju jättefint ut! Vi har bott på mindre enklare bungalowställen i "centrala" Khao Lak (vid Nang Thong beach).

Eftersom jag och maken nästan aldrig flyger nånstans nu för tiden så kan ni ju få låna vår "koldioxidpott" Khao Lak är förresten ett bra ställe att vara jetlaggad på - sova, smaska bananpannkaka och lyssna på cikadorna hela dagen... aaaaah...

Nej, skidor nu!

• snaily

AM
    Då var vi där (i Khao Lak) nästan samtidigt! Då var det inte så många svenska turister som hittat dit, mest tyskar har jag för mig. Vi bodde nästan gratis (typ 400 baht per natt!) då, i fina bungalows på stranden. Ser efter googlande nu att de har de byggt upp lite lyxigare (och betydligt dyrare förstås) bungalows med a/c och pool på samma ställe. Men blev så glad när jag såg att de byggt upp restaurangen i precis samma stil som den gamla! *blir nostalgisk*

PB
    Heja dig! Våga vägra!

• snaily

Lappis
    Om du och maken - mot förmodan - skulle tröttna på strandlivet när ni är i Thailand så har jag ett tips: www.khaosok.com/ Ligger på lagom hyrbilsavstånd.

MSW
    Krya på dig!

Telis
    Tack!

Det blev faktiskt lite adventspyntat här igår, arbetsledaren snigeln satte maken på jobbet.

Idag böj på ÄL-test - på min clearblue monitor är det fortfarande böj med ägg, inga glada gubbar här inte! Redan på dag 15 så det stämmer nog att Pergo har effekt även månaden efter man tagit dem... Vågar inte låta bli att försöka den här månaden också, fast känns lite läskigt eftersom jag ska börja spraya om ca en vecka, men det skulle ju inte spela någon roll enligt både min läkare och experter här i tråden... Fast känns i och för sig som risken att bli gravid är lika liten som vanligt.

• snaily

Ore
    Skönt att maken håller vad han lovat! Känner igen det där med värmeöverkänslig man... Fast min blev nog botad efter sina två år i Australien.
    Pussa bebisen från mig!

Lappis
    Ok, har följt din uppmaning nu! Har även fått se storslaget exempel på pungrörelser
    Vi måste sluta prata Thailand snart förresten, det får mig att drömma mig bort till svunna tiders underbara syndiga dykresor... måste sluta... *slår mig själv på fingrarna*

Om 10 minuter börjar jag JOBBA (beredskap)... trist! Håll tummarna för lugn och ro!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter