Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Heej Kängu! Och hejdå! Härligt att nya jobbet är bra!
Heej Kängu! Och hejdå! Härligt att nya jobbet är bra!
FruLLan - kolla din inbox!
FREEEDAAAG! *bättre sent än aldrig*
Blivande fru Muffin - sjukt stort GRATTIS!!
Skicka den där plusvågen i rätt riktning nu, nordväst mot Nenne och sen fortsatt i samma väderstreck så kommer den kanske ända hit - fast den måste nästan vara tsunamistor för att nå hit upp.
Egoooo
Är besviken på min knepiga kropp - igen.
Den där lilla blödningen som började i måndags som jag genast satte etiketten ÄL-blödning på, har fortsatt, ljusrött klart blod som inte vill ge med sig På dag 19 idag, sååå irriterande, för det känns som chanserna för att ett ev. befruktat ägg ska kunna fästa när det hela tiden blöder, är typ noll! *morrar högt och länge*
Dessutom har jag fått UVI igen, började igår, lite lindrigare variant den här gången. Men eftersom det kommer så jäkla ofta nu så var jag till doktorn idag (vanliga, inte gyn). Mycket bättre doktor den här gången än förra!! Fick göra en gynundersökning och lämna urinprov och ska lämna lite blodprover nästa vecka. Troligen inget annat "fel" på mig än en väldig benägenhet att få urinvägsinfektioner, men känns skönt att bli lite kollad i alla fall.
Men jag är beredd att förlåta min trotsiga kropp nu, om den lovar att uppföra sig i januari/februari...
EA - visst hade du någon cykel med småblödningar/spottings nästan hela tiden? Tips och teorier?
FruLLan - håller tummarna för dig och missen idag!
Ska ta och baka lussebullar snart - får den "emigrerade" kompisen på besök i helgen, verkar som hon redan saknar oss bara en vecka efter att hon flyttat.
Telis
Tack! Försöker också intala mig att IVF blir nån slags rebootning av kroppen och att den kommer uppföra sig exemplariskt i framtiden!
Hoppas Televinken förstår att hålla sig där inne till nån gång efter nyårsfyrverkerierna är över!
Liten
Klart man måste provsmaka!
Det ska jag också göra, om jag nånsin kommer igång med bakandet.
Näringsriktig lunch?: Tunnbrödmacka med smör och ost och en kopp varm choklad. Kanske inte, men gott!
Nenne - kan du inte ställa dig och vinka vid en viss halmbeklädd herre?
Nenne
Hmmm, ser jag inte en liten gul prick där i bakgrunden...
Gyn vet inget så han tror inget heller Och idag har han stängt så kan inte fråga. Men, jag gamblar lite och börjar spraya som planerat på söndag - vad jag läst mig till så kan man ju börja spraya både i början och slutet av cykeln, och när jag frågade gyn tidigare sa han att det inte gjorde något om man började INNAN ÄL heller, och det ska heller inte spela någon roll om man skulle ha en cysta osv osv osv. I och för sig står det som kontraindikation för sprayen: "odiagnostiserade vaginala blödningar"... Äsch, det går nog bra.
Ore
Grattis till att ha hittat namn på lillen! Jag är jättenyfniken - undrar vad det kan vara som kan stavas på olika sätt, Cevin kanske? Du får GÄRNA inboxa mig om du orkar!
Vilken energisk ikappläsningsinsats av dig förresten!
Är gräsänka ikväll och dricker vin i min ensamhet, maken är på kurs. Bakat 60 lussekatter, puh!
EA, visst, jag är helt nöjd med din lilla plan!
Vickan
Vin kanske jag inte bjussar dig på riktigt än men gärna lussekatter! Det kan väl inte vara så många mil att köra?
Vickan
Hi hi
Du är välkommen efter februari då (eller när är det du har BF? Sorry, dålig koll...)