Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lappis
På söndag blir det spraypremiär... aatjoo!
Lappis
På söndag blir det spraypremiär... aatjoo!
Ja, undrar också om det blivit någon början till målvakt i det där fotbolls/handbollslaget!
Nu när jag räknar efter verkar det som om nässprayen inte kommer att räcka - hjälp mig med matematiken här: om jag ska ta 4 doser om dagen i 30 dagar och sedan 2 doser om dagen i ytterligare x antal dagar (ca 10?), så räcker ju inte 120 doser??! Ska nog skicka ett mail till min förvirrade doktor.
Jaaa, för att det ska passa med läkarens och Faluns schema, suck. Jag kan inte börja spruta förrän efter trettonhelgen för läkaren har julstängt fram tills dess, så det är bara att spraya på och hoppas att biverkningarna inte blir alltför jäkliga.
Telis
Gud så skönt att ha tagit ett beslut! Och med den tillväxten så låter det ju som ett väldigt klokt beslut dessutom!
Onsdag den 13 januari alltså *antecknar*
Japp, precis så menade jag - tror både du och jag har räknat rätt och jag behöver en flaska till.
Har tagit en alldeles underbar promenad - skymningsljus och starkt månsken och nysnö överallt, allt blir alldeles ljusblått nästan som någon slags magisk stämning över det hela. Skulle inte blivit förvånad om jag träffat på tomtar och troll i skogen! (Det gjorde jag inte, bara en Korv.)
Ore
Åh så mysigt det låter! Hoppas det fortsätter på samma smidiga vis ett bra tag till!
Nu -15 grader här - friskt!
Har idag fått godkännande på vår ivf-bidragsansökan till kommunen - vilken lättnad!! Oroliga snigeln har inte riktigt vågat tro på att de skulle bevilja ansökan. Nu är det bara för ivf-kliniken att skicka fakturan för behandlingen till kommunen, hurra! Gäller dock bara för en behandling, sen får man söka igen till nästa (eventuella) gång.
Hmm, borde fira... skumpa? (sån med bubblor i alltså )
Tack Hattis och Parnassia - lite avundsjuka gör att jag uppskattar snön ännu mer! Minus 17 nu... Håller mig inne resten av kvällen!
Håller också några tummar för våra ruvare...
Kängu!! Hur går det på nya jobbet?
Just det, glömde också - vilka fina nya bilder i galleriet! Kul med ett ansikte Parnassia!
Godmorgon!
Vad tungt det låter BS! Har inga goda råd annat än att jag håller med de andra om att det kanske är klokt att prata med någon kunnig utomstående... Kram!
Jahapp - minus 21 grader... Om det är någon som vill ha lite kallare så kan jag dela med mig av några minusgrader!
Hej och hallå
Lycka till på intervjun Oupsie!!
Krya på dig Snorkis!
Och lycka till med nytt-jobb-letande till både Snorkis och Piggelin!
Telis
Hoppsanköp av en bil
Min kompis - hon med telisutrustningsfunderingarna om du minns - ska åka på en sån UCPA-resa i vinter, till Schweiz tror jag det var. Hon köpte förresten såna där nya bättre (?) bindningar och nya pjäxor nyligen.
Nenne
Hoppas listan fylls på med mer grejer snart...
Vackert som ett vykort ute idag men så länge temperaturen håller sig kring -20 strecket så blir det ingen långpromenad för Korven... Nu -19 grader...
FruLLan - fyyy vad tråkigt med kissen!!! Stora kramar!! Jag måste hasta till jobbet nu men försöker skriva ett svar under dagen (kanske till din inbox).
PB - kloka ord!