Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010 del 4

Tattoo, ska ni ha nån som spelar musiken eller köra med musikanläggning? För om någon spelar live så är det ju ganska lätt att ta de bästa bitarna och tima in det så att det går att avsluta lagom till ni kommit fram. Är musiken inspelad blir det ju lite knepigare, men då är väl kanske introt bra? Ni får testa och måtta hur långt ni ska gå och så måttar ni ut samma avstånd hemma eller på gården eller nåt och så provar ni olika versioner

• snuttfia

Tack för alla peppande ord :) Får se hur jag gör, köper jag en till så åker ena på tradera så jag tror inte det blir nån större pengaförlust. Ska sova på saken...

Min lillebror är fotograf, han ska fota hela dagen och det ska bli superkul att ha med honom. Jag skojar med honom om att han får vara en av tjejerna ;) Han är jätteduktig tycker jag (som är så opartisk som bara den, haha!) men ni kan kolla på anyday.se

Jaja, dags att hoppa i säng. Har hunnit med en sväng till akuten med sonen i kväll, hans förkylningsastma var lite besvärlig. Men nu ska jag sova lite och kanske vakna gladare imorgon. Sambon kom hem med en skitfin espressomaskin till mig idag i försenad födelsedagspresent. Ska bli extra gott med frukostkaffet imorgon (om jag kan lista ut hur man gör). Sussa sött tjejer!

• snuttfia

Emsan, jo jag hoppas väl att han ska lyckas få mig att se bra ut på bild Jag blir jättenervös av kameror och har alltid nån konstig stel min på bilder. Men han är väldigt duktig så nån bild bör väl bli bra och han har lovat att ta mycket detaljbilder också som garanterat blir fina! Och som bonus får jag ju alla bilder han tar och kan skriva ut dem så mycket jag vill :) Och vi sparar massor med pengar på köpet, han ska få nåt fint som belöning har jag tänkt men vet inte vad. Han är dessutom jurist så han ska få ändra på vårt testamente efter vigseln också så där sparar vi lite mer pengar... En riktigt användbar lillebror och till på köpet hemskt trevlig och snäll :) Så, nu har jag skrytit klart om lillebror

Jag har också insett att det är dags att göra nåt åt vinterblekheten. Förra våren var det ju så fint ute så i maj hade jag lyckats få till en fin färg redan. Men igår sa sambon att han läst att snön skulle ligga kvar 1,5 månad till. Borde kanske ändra temat till vinterbröllop ;) Jag tror jag ska testa ståsolariet på badhuset, det verkar gå fort och man slipper ligga helt instängd och få de obligatoriska vita fläckarna här och där så att alla ser att man solat solarium... Hur det funkar har jag ingen aning om men jag får väl klura ut det när jag är där ;)

• snuttfia

Martinaa... Konstigt, det står ju stora lappar på badet om deras solarier och på hemsidan med...

• snuttfia

Gutebrud, det är tråkigt att han inte kan respektera erat val och inte kan dela er lycka över er dag. hoppas han förstår att han gör er ledsna och besvikna och tar av er energi. Alla har inte förmåga att förstå hur mycke de påverkar andra, men kanske du kan be någon nära honom att berätta hur ni upplever hans reaktion? Din mamma/någor syskon eller annan släkting? Han kanske helt enkelt inte förstår hur stort det är för er (hoppas det är så och inte så att han inte bryr sig att han förstör för er). Kram från mig!

Dagens Bridezilla: Har funderat nu och bestämt mig för att beställa en till klänning nu i helt annan modell än min. Sen ska jag ta med båda till min tärna och så får vi välja vilken jag ska ha och så går den andra på tradera. Jag tycker att det känns tråkigt att ha klänningen efter att ha blivit så ledsen när jag såg den på, grinade halva dagen töntig som jag är. inser nu att det var en hel del PMS inblandat men vill ändå vara säker på att jag känner mig fin den dagen.

• snuttfia

Emsan o Davve skrev 2010-02-21 19:13:12 följande:

@Snuttfia: En del pms? ;) Men skämt å sido, det är ju bara bra att ha fler val :) ÅÅ så tvivlar jag inte en sekund på att du kommer vara fin, i vilken klänning du än väljer, på din stora dag!!
    Haha, jo, en förklaring kanske krävs En dag i månaden är jag totaldeppad och gråter för inget. Det här är ca en vecka innan mensen kommer så jag kopplar av nån anledning aldrig ihop de tu eftersom mensvärken och sånt kommer senare. Fattar inte vad trög man kan vara, men den dagen är allt katastrof jämt och jag fattar aldrig att det är därför. Fast det har bara varit så sen jag fick dottern så jag har väl inte hunnit vänja mig riktigt. En hel vecka varje månad går jag omkring och är stensäker på att jag är gravid också, småjobbigt... Men även om reaktionen antagligen var smått överdriven så känner jag likadant när jag kollar på bilderna nu så en ny klänning får det bli. Väljer mellan två just nu. Jag har hela tiden sagt att det är helt klart att klänningen ska vara lång, när ska man annars ha lång klänning? Men nu funderar jag på en vadlång istället, kanske jag känner mig mer som jag och mindre utklädd då?
  • snuttfia

Haha, gud vad kul det lät med en liten vägkon på rymmen :) Inte lika kul att se sig i spegeln kanske, men det är bra att veta hur man framähver det bästa hos sig :) Jag brukar vara rätt bra på att veta vad jag passar i men denna klänning var inte riktigt bra. Den gör att magen ser helt gravid ut pga ett veck som är väldigt snyggt på modellen (som inte har någon mage konstigt nog) men som blev smått olyckligt placerat på någon som faktiskt gillar att äta en godis eller femton en del dagar och dessutom fött två barn under de senaste 3,5 åren.

Kattpoet skrev 2010-02-21 21:38:02 följande:
    Jag är för kort och har långa ben och jag ser ut som en liten vägkon på rymmen i långa klänningar, så min blir knälång få mig att se länge ut och får min kropp att se mer balanserad ut.
  • snuttfia

Tror jag ska byta efternamn faktiskt :) Jobbigt att skriva -sson snyggt när man ska underteckna saker märkte jag när jag tillbringade 10 min som en fjortis med att skriva det nya namnet på ett papper ;) Men å andra sidan kan jag meddela att det tog många år innan mitt omöjliga efternamn gick att skriva snyggt... Man måste bara vänja sig vid att presentera sig som nåt helt annat!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4